spyse Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Ja som topic, undrar hur det egentligen går för er som spelar på lite högre nivåer och som anser er som bra poker spelare när ni spelar på micro nivåer både FL och NL. Går ni mer plus/minus per h eller hur är det? Kanske sämre för ni får mindre möjlighet till moves? Det är ofta man får höra "går du inte plus på NL $0.1/0.2 kommer du aldrig göra det". Stämmer säkert i många fall men i alla? Citera
Skadast Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 De gånger jag kliver upp i nivå går det iaf bättre än att kliva ned i nivå. Kanske främst på grund av att koncentrationen måste ökas när man kliver upp i nivå. Som du säger finns det inte heller speciellt mycket utrymme för moves på låg microlimit. De som säger att du aldrig kommer att plussa någongång ifall du inte plussar på lägsta nivån har kanske inte riktigt tänkt igenom detta. Men det beror också mycket på vilken typ av spelare du är. Jag tycker framförallt att valet av bord är viktigare på de två lägsta nivåerna. Citera
spyse Postad 16 November , 2005 Författare Rapport Postad 16 November , 2005 Jag tycker framförallt att valet av bord är viktigare på de två lägsta nivåerna. Jag gissar på att du menar att man ska eftersöka loose passive bord? Citera
flibben Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Jag tycker framförallt att valet av bord är viktigare på de två lägsta nivåerna. Jag gissar på att du menar att man ska eftersöka loose passive bord? Jag brukar leta efter maniac borden, dom är roligast Citera
Basic23 Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 jag sitter o kör mellan 2-4 microbord.. o i stort sett väntar på kort, när man väl får nåt. så får man ofta kraftigt betalt, set, stegar,flush, kåkar osv.. Även ofta man får odds o calla sina draghänder på. Citera
berz Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Jag lirar mest på mellannivåer (5-10 till 15-30) på party. När jag börjar spela på nya sidor brukar jag ibland sätta in förhållandevis lite pengar och bygga upp rullen från låga nivåer. Ibland hjälper jag även vänner på microlimits. Min erfarenhet är att vinner du hyffsat på en högre nivå så absolut krossar du de lägre. Jag håller med dem som säger att vinner du inte på låga nivåer så vinner du inte heller på högre. Att man inte kan göra "moves" på lägre nivåer håller jag inte heller med om. Saker som exempelvis att höja floppen för ett gratiskort eller att höja turnen för gratis showdown är betydligt lättare att utföra på de lägre mer passiva borden. Om man med "moves" menar att hela tiden försöka bluffa spelare som synar för mycket så, nej det fungerar inte och man bör nog fundera på grunderna i pokerteori. Om en spelare som vinner på en hög nivå inte vinner på en lägre är enda anledningen jag kan se att spelaren helt enkelt inte orkar spela seriöst med de i förhållandevis skräpsummor som spelas om. Citera
loka2 Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Jag spelar på 0.5:1, 0.25:0.5, 0.1:0,2 på party och efter att nu under en månads tid ha spelat på dessa nivåer har jag plusat varje gång förutom en gång då jag skulle straffa en tomte. Citera
Recommended Posts