Gå till innehåll

Nätpoker, en disciplinsfråga?


tetris

Recommended Posts

Jag har kommit till den insikten att nätpoker är ett jävla grind* och det viktigaste av allt är att hålla sig fokuserad och aldrig tappa disciplinen.

 

Nu på senare tid har jag haft lättare att tappa fokus och hamna på tilt. Jag har inget svar till varför jag på senare tid mycket oftare har hamnat på tilten.

 

Är jag i en loosingstreek? Möjligtvis, men det är ju bara en själv som kan ta sig ur en sådan. Men hur ska man kunna göra det om man gång på gång grindar i ett par timmar och en liten incident på ett av borden gör så att det fina sessionsresultatet vänder på bra några minuter?

 

Jag läser för tillfället The Tao of Poker, men vad jag än tycks läsa kan inte hjälpa mig med disciplinen. Vad har ni för tips? Allt handlar om självkontroll, men gång på gång sviker jag migsjälv, iaf har det varit så de två senaste veckorna.

 

Att få skriva av sig, har jag kännt är lite givande, då man tänker på misstagen och varför det gick si och så istället för att tänka på de onödigt förlorade inköpen endast för att man inte kunde hålla kännslorna i styr.

 

Jag är väl medveten om att det bara är jag själv som kan ändra på detta, men frågan är bara hur? Vad gör ni själva för att kunna hålla fokus och spela på som om ingenting hade hänt även fast ni losar mot en person som är för dum för din finfina bluff eller att du losar ett inköp mot en runner runner osv?

 

-----------

*nötande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen det där med att tappa koncentration och disciplinen... då tar jag helt enkelt en paus från poker, hoppar över en dag eller två.. eller kanske rent av en vecka

 

spelar man 5 turneringar om dagen är man som mest taggat och disciplinerad de 2 första... spela istället 1-2 om dagen så går det bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...