Gå till innehåll

NL - Alltid följa upp AK utan träff?


Bernt

Recommended Posts

Har du position och det checkas fram till dig mot max 2 motståndare är en bet på en halv pott standard. Problemet är att det blir ganska lättläst till slut. Är du först att tala, checka 50% av gångerna o betta resten.

 

Att bli lättläst är nog inget han behöver oroa sig för på NL 25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du position och det checkas fram till dig mot max 2 motståndare är en bet på en halv pott standard. Problemet är att det blir ganska lättläst till slut. Är du först att tala, checka 50% av gångerna o betta resten.

 

Att bli lättläst är nog inget han behöver oroa sig för på NL 25.

 

Iförsig så blir man väl mer lättläst om man bara bettar när man träffat eller har överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får en motståndare och floppen kommer säg T hög (detta kan såklart inträffa med t.ex Q hög också), utan steg och färgdrag. Du har position på honom. Reads på fi är att han är smått lösaggro men inte så lös ändå (svårt att läsa honom specifikt).

 

Fi betar nu pot, vad ska man göra?

 

Detta hände mig vid ett bord idag, jag foldade. Ett par minuter senare inträffar samma sak (samma fi) jag reraisar honom, han foldar.

 

Händer ytterligare en gång då reraisar jag, han går all in, jag foldar.

 

Sedan igen, jag synar, blank turn, han checkar, jag bettar 75% pot, (borde jag tagit frikort?) han reraisar mig all in, jag foldar (kändes inte som om det var lägligt att syna med A hög i denna handen, vet inte riktigt varför men det kändes fel).

 

 

Vad ska man alltså göra mot en fi som >80% av gångerna i en raisad pot betar pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man alltså göra mot en fi som >80% av gångerna i en raisad pot betar pot?

 

Om han all-in bluffar med nästan vad som helst så är det bara att vänta på bra kort och vara glad.

 

Blir ju lite lättare att läsa honom när du har fått se några av hans händer och vet vad hans bettingmönster betyder.

 

EDIT: oj. Bra svar på fel fråga :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...