Gå till innehåll

Datorproblem vid öppnandet utav mapp!

Recommended Posts

Postad

Hej gott folk!

När jag skull utforska min DCmapp så kommer det upp ett felmeddelande "explorer.exe har stött på problem". Man kan glömma bort felmeddelandet i någon minut men efter det så stängs mappen ned. Vad kan problemet vara?

Postad

jag har också en jävla massa problem med min dc-mapp :(

Det har jag på båda mina olika hårddiskar, sambandet som jag ser är att jag tankat paris hilton videon på båda två 8-)

Däremot så går det inte att ta bort den filen p.g.a att "ett program använder den här filen" och jag orkar aldrig starta datorn i felsäkert läge för att pilla bort dom....

Postad

Det där har hänt när man tankat ner filer från internet. Direkt man markerar filen eller mappen så stöter man på problemet. Man kan fixaa det genom att ta bort filen i exempelvis kommando-prompten.

Vet inte vad själva felet beror på dock...

Postad

Det har jag på båda mina olika hårddiskar, sambandet som jag ser är att jag tankat paris hilton videon på båda två 8-)

Hmm... tankade den filen (givetvis i ett filantropiskt syfte) och får väl ta bort den då manus och regi var för dåligt ;)

Postad

Jag hade samma problem som dig, Abbe. Semihacker som man är så löste jag det elegant. Kruxet var att min DC-mapp hade egenskapen Fotoalbum eller något i den stilen och jag bytte det till "Dokument" eller vad det heter, det som är till för alla möjliga feltyper. Sen dess har DC-mappen gått som på räls. Markera mappen -> Högerklicka -> Välj Egenskaper (eller vad det heter) -> Byt till det mappstuk som passar alla filer