Gå till innehåll

NLT - Tre händer som avslöjar mitt spel!?


Recommended Posts

Kamrater - hjälp!

 

Hade en riktigt dålig sejour igår kväll. Back 250BB på cirka 2 timmar, no limit shorthanded.

 

Hade det bara varit igår hade jag kunnat skylla på trötthet och otur, men tyvärr har mina resultat de senaste månaderna varit allt annat än bra, så jag misstänker att det tyvärr är mitt spel som blivit sämre/slaskigare.

 

Har avslöjat en lucka som har att göra med att jag försöker bluffa för mycket, vilket är meningslöst då spelare synar med lägsta/mellanpar. Den är inte så svår att få bort. Den andra luckan (som jag misstänker) är att jag har svårt att slänga händer där jag förmodligen redan är slagen.

 

Postar tre HH som utspelade sig inom kort tid, som jag har funderat lite på så här dagen efter. Förmodligen ganska typiska för mitt spel just nu.

 

Se fram emot lite hård kritik och goda råd på vägen tillbaka till spelet.

 

 

HAND 1

 

** Game ID 355560881 starting - 2005-11-10 23:36:59

** Marlow [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- thebest-22 sitting in seat 1 with $7.77

- Hopner3 sitting in seat 2 with $22.45

- Lobo_sthlm_ sitting in seat 3 with $39.35 [Dealer]

- DoggFather sitting in seat 4 with $23.55

- bogs1ds sitting in seat 5 with $10.30

- tararaape sitting in seat 6 with $11.13

 

DoggFather posted the small blind - $0.15

bogs1ds posted the big blind - $0.30

 

** Dealing card to Lobo_sthlm_: 10 :club: , 10 :diamond:

tararaape folded

thebest-22 called - $0.30

Hopner3 folded

Lobo_sthlm_ raised - $1.20

DoggFather folded

bogs1ds raised - $3.90

thebest-22 folded

Lobo_sthlm_ called - $3.90

 

Kommentar: Standardhöjning från knappen. bogs1ds har varit rätt osynlig i spelet hittills och drar här plötsligt till med en reraise. AA? KK? Har svårt att se att jag ska folda i position, så jag synar. OK? Ska jag sätta honom all-in?

 

** Dealing the flop: 5 :diamond: , 2 :spade: , 7 :club:

bogs1ds checked

Lobo_sthlm_ ??

 

Kommentar: Såklart den flopp man vill se med 10-10. Men vad betyder hans check? Han har ju bara något mindre än $7 kvar i stacken. Är det självklart att sätta honom all-in och sen gå vidare med nästa hand? Eller ska man skrika "slöspel" och checka?

 

 

HAND 2

 

** Game ID 355564169 starting - 2005-11-10 23:40:32

** Marlow [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Hopner3 sitting in seat 2 with $23.55 [Dealer]

- Lobo_sthlm_ sitting in seat 3 with $28.30

- DoggFather sitting in seat 4 with $19.05

- bogs1ds sitting in seat 5 with $17.00

- tararaape sitting in seat 6 with $17.88

 

Lobo_sthlm_ posted the small blind - $0.15

DoggFather posted the big blind - $0.30

 

** Dealing card to Lobo_sthlm_: A :heart: , 10 :club:

bogs1ds called - $0.30

tararaape folded

Hopner3 called - $0.30

Lobo_sthlm_ called - $0.30

DoggFather checked

 

Kommentar: Limpar i sb, inte mycket att tala om?

 

** Dealing the flop: 10 :diamond: , 7 :spade: , 10 :spade:

Lobo_sthlm_ checked

DoggFather checked

bogs1ds bet - $1.20

Hopner3 folded

Lobo_sthlm_ called - $1.20

DoggFather called - $1.20

 

Kommentar: Träffar trissen och brukar normalt betta, speciellt eftersom det ligger två spader. Men nu får jag för mig att göra något typ av fancyspel, som förmodligen är totalt malplacerat på de här microlimitborden. Checkar eftersom jag är rätt säker att få ett bet efter mig. Det kommer, jag synar för att tjäna mer pengar på turn. Okej någon gång, eller alltid fel mot sånt här (microlimit) motstånd?

 

** Dealing the turn: 5 :heart:

Lobo_sthlm_ checked

DoggFather bet - $2.40

bogs1ds raised - $4.80

Lobo_sthlm_ went all-in - $26.95

 

Kommentar: Checkar återigen. Bettet kommer mycket riktigt efter mig men bogs1ds raisar! Här tror jag att en av dem bluffar och den andre sitter på den sista 10:an. Jag går all-in. Rätt/fel? En gata för sent?

 

 

HAND 3

 

** Game ID 355568485 starting - 2005-11-10 23:45:34

** Dunnock [Hold 'em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- w3lshwizard sitting in seat 2 with $50.64

- brummen sitting in seat 3 with $28.90

- A--J sitting in seat 4 with $39.90

- Lobo_sthlm_ sitting in seat 5 with $32.85

- ROCCO-S sitting in seat 6 with $16.53 [Dealer]

 

w3lshwizard posted the small blind - $0.15

brummen posted the big blind - $0.30

 

** Dealing card to Lobo_sthlm_: Jack :heart: , Jack :spade:

A--J folded

Lobo_sthlm_ raised - $1.20

ROCCO-S called - $1.20

w3lshwizard called - $1.20

brummen called - $1.20

 

Kommentar: Standardbet 4BB, tre som synar!?

 

** Dealing the flop: 6 :spade: , 2 :heart: , 4 :spade:

w3lshwizard checked

brummen checked

Lobo_sthlm_ bet - $4.80

ROCCO-S called - $4.80

w3lshwizard folded

brummen folded

 

Kommentar: Lite halvläskig flopp med så många synare. Ett pottbet gör att jag iaf skakar av mig två, men en hänger med. Hmmm...redan slagen? Ingen vidare read på Rocco.

 

** Dealing the turn: Q :heart:

Lobo_sthlm_ checked

ROCCO-S bet - $2.40

Lobo_sthlm_ called - $2.40

 

Kommentar: Rädd för att jag redan är slagen. Checkar (för vekt?) för att se vad Rocco gör. Han minibettar och jag synar. Fel? Reraise för att testa honom?

 

** Dealing the river: 2 :diamond:

Lobo_sthlm_ checked

ROCCO-S went all-in - $8.13

 

Kommentar: Vad göra här? Det ligger ungefär $20 i potten. Är jag slagen och enkel fold, eller är det EV+ att syna?

 

Det var det hela, tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första vill jag bara påpeka att 250BBs inte är speciellt mycket att backa på en kväll men eftersom det säger att du märker själv att du spelat sämre de senaste månaderna så har du nog några luckor att täppa till.

 

hand 1: Vad ska du med position till mot en kille som är inne med 40% av sin stack, antingen foldar du direkt preflop eller så slår du om all in.

Lutar dock åt fold.

 

hand 2: Antingen checkraisa eller betta rakt ut på floppen, Mycket drag ute och en sämre tia släpper ingen här, en rätt så kraftig checkraise lutar det åt, svårt för fi att sätta dig på en hand då allt från dragen till en tia.

 

hand 3: Rätt och betta på flopp, sen när du får en syn Q faller på turn skulle jag nog betta ca halvpott och sen ta beslut därifrån, han kan ha allt från set, combodrag, TP, sämre överpar, stegdrag mm. Nu sätter du dig i en rätt svår sits när du visar weakness på turn, han ställer nog med rätt många händer här på rivern. tiltsyn blir det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, till och med när man postar bra lyckas man posta fel. ;) (Känns iof symtomatiskt för senaste tiden...)

 

WeeM, tack för bra kommentarer. Det är nog framför allt i hand 2 som jag tycker att jag gör bort mig genom att spela floppen så passivt. Hand 1 är ju mer antingen/eller. Hand 3 är väl iof typiskt mitt spel just nu; dåligt självförtroende gör att jag ser monster, saktar ner och blir översprungen.

 

jacobmal, vad menar du med kommentaren till andra handen? Tycker du att det är rätt att gå all-in på turn alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...