heltok Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag funderade lite nu igen. Några här som skulle vara intresserade av att skriva en Bok om FLT SH. Typ som Small Stakes Holdem fast för shorthanded istället för fullring. Exempel på ställen vi skulle kunna skriva den är: http://sv.wikibooks.org/wiki/Huvudsida titel? Small Stakes Short Handed Holdem SSSHH * Lite RP - QoS * Citera
Casper Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag är inte bra nog för att vara med och skriva, men skulle gärna läsa en sån bok. Läser small stakes hold 'em nu, och den är bra, men jag spelar mest FL SH så skulle vara intressant med en sån också. Citera
heltok Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Jag är inte bra nog för att vara med och skriva, men skulle gärna läsa en sån bok. Läser small stakes hold 'em nu, och den är bra, men jag spelar mest FL SH så skulle vara intressant med en sån också. Spelar ingen större roll hur bra man är. korrekturläsning, utfyllning uppstrukturering, frågor, handexemplet etc behövs det med. Jag är själv ingen expert på SH, men avser lära mig. Varje gång man får en insikt på vägen kan man ju skriva ner den så befäster man nog kunskapen bra. Citera
Largo-Sama Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 jag har tyvärr knappt spelat någon poker (mer än live NL ibland) sen skolan började, annars skulle jag bli grymt engagerad i detta. uh, tänker varje dag på att lägga ner högskolestudierna för att få mer tid till poker Jag ska i alla fall försöka läsa och kommentera en del. Citera
obby Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag har funderat endel på att det inte finns en enda bok som är inriktad på nätpoker. Jag tycker det borde finnas en bok på svenska som tar upp bland annat: *Oddsberäkningar *Starthänder *Money management (rullekrav) *Rake/rakeback *No Limit-spel både SH och ringgame. *Optimal SnG'taktik *Table selection *Turneringspoker (gap concept etc.) *Headsup-spel *Satelitspel (hur stavas det?) mm. (fast oj, skulle jag ha skapat en tråd för det här nu? Det här är ju trots allt en tråd om intresset för en FLTH SH) Citera
Largo-Sama Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag har funderat endel på att det inte finns en enda bok som är inriktad på nätpoker. Jag kommer på fyra stycken på rak arm. EDIT: Small Stakes Short Handed Holdem Tycker jag är ett jättebra namn föresten. Small Stakes Short Handed Hold'em - The open guide to beat loose and amateur opponents in short handed games. Citera
obby Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 oj inte en enda bra bok, som dessutom är på svenska Citera
toppace Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Varför skriva denna på svenska när minst två projekt är planerade på engelska? Citera
morberg Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Varför skriva denna på svenska när minst två projekt är planerade på engelska? Det måste du utveckla. Vilka böcker är planerade och vem skriver? När kommer de? Citera
obby Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 jag fattade inte heller någonting. Varför svenska? Jo, för att vi bor i Sverige. Väldigt enkelt svar. Citera
Carlsberg Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 jag fattade inte heller någonting.Varför svenska? Jo, för att vi bor i Sverige. Väldigt enkelt svar. Fast det säljer mera om det är på engelska. Men först på svenska, sen kan man skriva om den till engelska (om man vill ha mera pengar ) Citera
obby Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Tror det är lättare att slå sig in på den svenska marknaden. Att konkurrera med de engelska böckerna är nog svårt. Pengar är allt, eller hur? Citera
Carlsberg Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Tror det är lättare att slå sig in på den svenska marknaden. Att konkurrera med de engelska böckerna är nog svårt. Pengar är allt, eller hur? Tycker att det är överlag finns för lite böcker om small stakes poker. Den som är av Miller m.fl. är suverän! Kommer det en till liknande fast om short-handed är det inte direkt något överskott som jag ser det... Fast det jag kan anmärka på är att författarens namn måste vara väldigt välkänt för att boken ska vara värd att köpa i blindo (d.v.s oläst). Citera
heltok Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 min tanke var inte att den skulle vara kommersiell, mest för att de som skriver den ska utvecklas som spelare men även för skapa en informationskälla till. finns ju som sagt inga SH-böcker vilket är väldigt synd tycker jag. kanske man skulle ta steget längre och göra en hel pokerwiki som tar upp allt, där denna boken blir en underdel. fördelen med att skriva den på svenska är ju att amerikanarna inte kan läsa den! Citera
Carlsberg Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 fördelen med att skriva den på svenska är ju att amerikanarna inte kan läsa den! så sant så! Citera
Largo-Sama Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 fördelen med att skriva den på svenska är ju att amerikanarna inte kan läsa den! Tänker man så så borde man ju inte skriva en över huvud taget Jag var inställd på att den skulle vara på engelska, men det spelar väl egentligen ingen roll. Citera
Recommended Posts