TjockisBagarn Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Om jag förstått det här med potodds så har väl du bra potodds och bör alltså syna om du har så bra BR management att ett inköp inte skadar för mycket. Du kommer ju gå pluss på synen i längden, eller har jag räknat fel? Citera
Swedish-Hero Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag är inte bäst på pottodds osv men i min smak för lös call , men hoppas på mer info! Citera
Hjort Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Känns rätt marginellt, du behöver ~25% vinstchans och det är därikring du kommer ligga större delen av tiden. Möjligen en lätt lutning åt fold. Citera
TjockisBagarn Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Känns rätt marginellt, du behöver ~25% vinstchans och det är därikring du kommer ligga större delen av tiden. Möjligen en lätt lutning åt fold. Han vinner ju antagligen på de två resterande 8orna, de fyra 7orna samt de åtta resterande hjärtrena, totalt 14 outs, alltså cirka 30%. Sedan måste man ju ta med i beräkningarna att han kan vara slagen vid t.ex en 8a om någon har 99 men det kompenseras av att han har en liten chans att vinna på 2par, eller är jag ute och cyklar? Citera
Hjort Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Han vinner ju antagligen på de två resterande 8orna, de fyra 7orna samt de åtta resterande hjärtrena, totalt 14 outs, alltså cirka 30%. Jag körde bara lite pokerstove, orkade inte resonera så mycket. Men möjligheten till stege/annat färgdrag drar ned equityn rätt hyffsat. Citera
Fido Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Möter han TT och AK häjrter så har han 7% equity. TT+AA ger 26%. AKh+JJ ger 19%. Vad mer är troligt? 66+AT ger 26%. Bästa möjliga kan väl kanske vara: AT+AT med 40%. (iofs, 22+22 är ju riktigt fin, men kanske inte så trolig) Potten är typ 5k. Kostar 1100 för att vinna 5k. Lite drygt 20%. Dvs värt en syn i de flesta lägen... förmodligen. Men antagligen ganska marginellt. Citera
Recommended Posts