Gå till innehåll

PLO8 - Helt galet att syna ner?


Recommended Posts

Massa tråkiga NLT poster i denna forumdel, blir lite variation med en PLO8 hand.

martinmatt tycker jag har rätt bra koll på vem han är, en bonushora på BW som jag spelat endel mot, främst Limit O8. Hyffsat kompetent spelare.

 

Omaha Hi/Lo Pot Limit EUR 0,10/0,20

 

Players:

Busse (EUR 8,10 in seat 1)

RECUORI (EUR 10,20 in seat 2)

martinmatt (EUR 21,72 in seat 3)

D_Barnes (EUR 19,20 in seat 4)

Husnesinge (EUR 26,18 in seat 5)

Ekenstar (EUR 28,35 in seat 6)

airolivyaj (EUR 19,10 in seat 7)

smooth_ass (EUR 20,00 in seat 8)

 

Dealer: smooth_ass

Small Blind: Busse (0,10)

Big Blind: RECUORI (0,20)

Ekenstar was dealt: Jc - 2c - Ad - 9c

Ganska given syn i ganska sen position.

 

martinmatt Call (0,20)

D_Barnes Fold

Husnesinge Raise (0,40)

Ekenstar Call (0,40)

airolivyaj Fold

smooth_ass Fold

Busse Call (0,30)

RECUORI Fold

martinmatt Call (0,20)

 

Flop 2s - 3s - 9d

 

Busse Check

martinmatt Bet (1,80)

Husnesinge Fold

Ekenstar Call (1,80)

Busse Call (1,80)

 

Här tänkte jag först folda, bara ett kasst tvåpar. Men sen tänkte jag att jag kan ligga före att han sitter med någon draghand. Ganska givet att han har A4 på handen men troligen något mer som ett färgdrag eller kanske A234. Set är inte så troligt, han har spelat mycket limit O8 och vet att den brädan är väldigt farligt för ett set.

 

Turn 2s - 3s - 9d - Kc

 

Busse Check

martinmatt Bet (7,20)-------------Han har ca 12 kvar efter det bettet

Ekenstar ???

 

Känns ju lite som han försöker köpa potten där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hans minimumhand är nötlågdrag + något (färgdrag, tvåpar, set, rappis) så har du i bästa fall 55-65% vinstchans och i värsta fall (när han prickat bättre hög) 5% vinstchans. Så om du ska höja här så handlar det väl mest om att du försöker knocka ut svaga höghänder som ändå är bättre än din (typ K9 eller A233). Sen har du ju en spelare till bakom dig så det känns som det är lite mycket att hoppas på att mellantvåparet ska stå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fortfarande tror dig leda (och/eller tror dig ha fold equity) tycker jag att du ska ställa in, :club:K, :diamond:K eller :heart:K är ju egentligen det absolut bästa som kan komma för din del på turn. En ickespaderkung är det enda kortet som inte kompletterar eller genererar några farliga drag (edit: inkl. drag till nötlåghanden).

 

Att lägga sig är ju nästan alltid dumt om man tror sig ha bäst hand, syna är nog snäppet dummare. Vad hoppas du se för kort på rivern, :spade:9?

 

Personligen skulle jag aldrig synat/höjt floppen även om jag trodde jag hade bäst hand, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...