Gäst Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Den här handen kommer att gräma mig väldigt länge. Jag skall försöka förklara hur och vad jag tänkte så gott det går. Det är en $5+R med $25,000 guaranteed. Jag har ingen info om spelarna då jag knappt sett dem spela någon hand. Kommentarer kommer med bold inne i hand historyn. PokerStars Game #3016307148: Tournament #14705269, Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2005/11/09 - 19:44:03 (ET) Table '14705269 61' Seat #4 is the button Seat 1: random 1 (7946 in chips) Seat 4: random 2 (3700 in chips) Seat 7: aginamist (11396 in chips) *** HOLE CARDS *** Dealt to aginamist [Ah Ad] aginamist: raises 300 to 450 Jag hoppas ju innerligt på återhöjning här som det brukar komma. Jag försöker hålla mina höjningar någorlunda lika och 3BB var standard, eventuellt 4BB random 1: calls 450 random 2: calls 450 *** FLOP *** [8c Jc 5h] aginamist: bets 1200 random 1: calls 1200 random 2: calls 1200 Bara calls på floppen är svårt, jag har väldigt svårt att sätta dem på en hand. Draghand, fiskmove eller monster brukar vara det vanliga att se på de här nivåerna. (alltså ingen mellanhand) *** TURN *** [8c Jc 5h] [8d] aginamist: bets 2100 random 1: raises 4196 to 6296 and is all-in random 2: calls 2050 and is all-in aginamist: folds Här är det intressanta i handen. Jag raisar, synar jag all-in från random 1 och förlorar har jag en liten stack kvar. Foldar jag här har jag en relativt ok stack att jobba med. Här började jag tro att random 1 var ett slowspelat monster eller en ren bluff. Med en mindre stack hade jag blixtsynat här. En till problemfaktor var att random 2 var kvar i handen, han skulle syna med i princip vad som helst då han var helt pot commited. Ett scenario jag inte ville råka ut för var att förlora mainpoten till random 2 och vinna sidopotten. *** RIVER *** [8c Jc 5h 8d] [8s] *** SHOW DOWN *** random 1: shows [Ac 6h] (three of a kind, Eights) random 1 collected 100 from side pot random 2: shows [9c Tc] (three of a kind, Eights - lower kicker) random 1 collected 11325 from main pot aginamist said, "nice raise" *** SUMMARY *** Total pot 11425 Main pot 11325. Side pot 100. | Rake 0 Board [8c Jc 5h 8d 8s] Seat 1: random 1 showed [Ac 6h] and won (11425) with three of a kind, Eights Seat 4: random 2 (button) showed [9c Tc] and lost with three of a kind, Eights Seat 7: aginamist folded on the Turn Jag borde ha tryckt all-in där på turn eller checkat. En sån bet jag gjorde var ju bara upplagd för problem, jag hade tänkt någonstans i bakhuvudet att random 1 skulle folda och random 2 skulle syna (jag betta hans stack vid tillfället). Den här visade dock hur viktiga reads är, för random 1 bluffade bort hela sin stack några händer senare. Med en likadan move. Hur skulle ni andra turneringsspelare ha gjort i min situation? Citera
ssmhorb Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 jag hade nog betat mindre på floppen och hoppats på re-raise där jag hade gått all-in, på turn hade jag efter bet / raise gått all-in. fast jag är väldigt aggresiv i turneringar, jag vill gärna ha en riktig rejäl stack så att jag kan luta mig tillbaka på väldigt tajt-aggresiv poker. Citera
Skanke Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag skulle utan att tveka syna, rebuys är ju till för att göras...... EDIT: Då blinds nivån var rätt hög borde rebuy tiden vara slut, jag hade nog tryckt in keramiken ändå och kollat i menyn när nästa börjar.... Citera
Gäst Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 jag hade nog betat mindre på floppen och hoppats på re-raise där jag hade gått all-in, på turn hade jag efter bet / raise gått all-in. Tycker du att 1200 i en pot på 1575 är överdrivet stort? Skulle jag isåfall inte borda checkat flopen och sen ställt in på en raise. Jag skulle utan att tveka syna, rebuys är ju till för att göras...... EDIT: Då blinds nivån var rätt hög borde rebuy tiden vara slut, jag hade nog tryckt in keramiken ändå och kollat i menyn när nästa börjar.... Ja alltså det är det jag borde gjort, då skulle jag eliminerat den större stackens bluffchans. Men jag har verkligen känt hur mitt spel gått utför den senaste tiden, för er som undrar spelar jag nästan bara multi table tournaments på pokerstars. Citera
Recommended Posts