PaisanoDay Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Hej Är jag för svag här? Table '14890071 7' Seat #3 is the button Seat 1: KookieMonstr (1550 in chips) Seat 2: NEtwo (2010 in chips) Seat 3: Swiv31 (4480 in chips) Seat 4: sfgiantshold (1380 in chips) Seat 5: Rauka (1390 in chips) Seat 6: seek-nine (1320 in chips) Seat 7: PaisanoDay (1370 in chips) Seat 8: tilou4fun (1400 in chips) Seat 9: amsmls169 (2080 in chips) sfgiantshold: posts small blind 10 Rauka: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to PaisanoDay [6h 6c] seek-nine: folds PaisanoDay: calls 20 tilou4fun: calls 20 amsmls169: folds KookieMonstr: folds NEtwo: folds Swiv31: folds sfgiantshold: raises 20 to 40 Rauka: folds PaisanoDay: calls 20 tilou4fun: calls 20 *** FLOP *** [Jc Kc 6s] sfgiantshold: bets 120 PaisanoDay: raises 160 to 280 tilou4fun: folds sfgiantshold: calls 160 *** TURN *** [Jc Kc 6s] [Th] sfgiantshold: checks PaisanoDay: bets 400 sfgiantshold: raises 560 to 960 PaisanoDay: raises 90 to 1050 and is all-in sfgiantshold: calls 90 Vad har fi gör jag rätt som svarar allin? * RP, gissar NLT - QoS * Citera
PaisanoDay Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Hallå? Ingen tycker något? Citera
Cyntax Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Hej Jag skulle gjort samma som du gör. Han har 2par KT eller så sitter han på AQ, dvs stege.... så tror jag iaf. Citera
Skumdum Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 du gör rätt. antagligen har han ett högre set eftersom du skriver här. Annars är ju AQ en variant. Bra spelat i vilket fall. Citera
Kotoryu Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Jag tycker det ser ut som du gör rätt ... Är det turnering eller cashgame? Citera
Cyntax Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Jag tycker det ser ut som du gör rätt ... Är det turnering eller cashgame?Jag gissar på SnG, alla tycks ha börjat med 1500 in chips. (Troligen PokerStars?) Mycket talar för Stars, 9 spelare... jo Stars är det! Citera
PaisanoDay Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Turnering Stars 180 spelare nya 22 dollars grytan Citera
PaisanoDay Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Skumdum har rätt! ROFL... Stars har inte så bra spelare som alla säger, börjat balla ur tycker jag... *** RIVER *** [Jc Kc 6s Th] [Qs] *** SHOW DOWN *** sfgiantshold: shows [Qc Ah] (a straight, Ten to Ace) PaisanoDay: shows [6h 6c] (three of a kind, Sixes) sfgiantshold collected 2800 from pot *** SUMMARY *** Total pot 2800 | Rake 0 Board [Jc Kc 6s Th Qs] Seat 1: KookieMonstr folded before Flop (didn't bet) Seat 2: NEtwo folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Swiv31 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: sfgiantshold (small blind) showed [Qc Ah] and won (2800) with a straight, Ten to Ace Seat 5: Rauka (big blind) folded before Flop Seat 6: seek-nine folded before Flop (didn't bet) Seat 7: PaisanoDay showed [6h 6c] and lost with three of a kind, Sixes Seat 8: tilou4fun folded on the Flop Seat 9: amsmls169 folded before Flop (didn't bet) Citera
Mikey Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Skumdum har rätt! ROFL... Stars har inte så bra spelare som alla säger, börjat balla ur tycker jag...*** RIVER *** [Jc Kc 6s Th] [Qs] *** SHOW DOWN *** sfgiantshold: shows [Qc Ah] (a straight, Ten to Ace) PaisanoDay: shows [6h 6c] (three of a kind, Sixes) sfgiantshold collected 2800 from pot Antar att du menar hans flop spel som kanske inte är brilljant, för man kan ju inte bekylla din fi för att få in degen på turn Personligen skulle jag inte spela låga pockets så tidigt i en SnG ur tidig pos dock. Tycker inte det är något du bör göra särskilt ofta! Låga pockets kan du följa med på ur sen position om du har bra potodds för att se floppen. De är mycket svåra händer att spela post-flop om du inte träffar set (vilket man oftast inte gör) och ofta i tidigt stadium får man ändå inte mycket betalt när man träffar sitt set. Lycka till och bättre lycka nästa gång! Citera
PaisanoDay Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Kostar 20 att se flop, jag träffar set, vilket är vad jag synar för? Klent att inte se billig flop med pp oavsett position eller? Citera
Mikey Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Kostar 20 att se flop, jag träffar set, vilket är vad jag synar för? Klent att inte se billig flop med pp oavsett position eller? Det kostar dig 20 att kanske se en flop om ingen av de resterande 7 framför dig bestämmer sig för att höja. Ur tidig pos såhär tidigt i SnG tycker jag det är ett felaktigt spel. Jag tror inte du kommer få ut något värde oftast då du träffar set. För att du ska få ut någonting av det såhär tidigt i en turnering måste även din fi träffa starkt. Så då har du två stycken faktorer med relativt låg sannolikhet att de inträffar att ta hänsyn till. Jag tycker du bör spela mestadels premiumhänderna (framförallt ur tidig pos) i de här stadierna av en SnG. Om det är en större turnering med många spelare och snabb blindsökning är det en annan sak. Då kan det vara bra att limpa in med låga pockets för att försöka dubbla upp. Men det är en helt annan sak. Citera
hnat Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Tycker även att det är lite halvtveksam syn preflop, men skitsamma. Däremot tycker jag du kan smaska på mer på floppen. Det du gör är ju marginellt större än en miniraise. Men sen går det ju knappt att komma från ett set med 65ish bb´s i stacken. Citera
PaisanoDay Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Hej Mikey Nu är det ju inte en sngo utan en multitable med 180 spelare.. Jag köper ditt resonemang tack för detta. Citera
Recommended Posts