Gå till innehåll

NLT - QQ får problem


Recommended Posts

Behöver lite hjälp med den här handen. Jag tycker att det i almänhet är svårt att spela Q,Q och vill gärna få lite synpunkter från er angående damerna.

 

 

** Game ID 570284519 starting - 2005-11-08 16:42:25

** Revolver [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Masterjee sitting in seat 1 with $47.90

- MissMuffet sitting in seat 2 with $173.00

- madmaxboy sitting in seat 3 with $16.80

- Poolcue sitting in seat 4 with $42.41

- nisslua sitting in seat 5 with $68.60

- Snatcha sitting in seat 6 with $90.00 [Dealer]

- robster24 sitting in seat 7 with $100.90

- HurraGurra sitting in seat 8 with $44.70

- webmonarch sitting in seat 9 with $126.85

- knuten sitting in seat 10 with $113.10 Tight aggresiv

robster24 posted the small blind - $0.50

HurraGurra posted the big blind - $1.00

** Dealing card to robster24: :Qh: , :Qd:

webmonarch folded

knuten raised - $4.00

Masterjee folded

MissMuffet folded

madmaxboy folded

Poolcue folded

nisslua folded

Snatcha folded

robster24 called - $4.00

 

Jag väljer att bara syna dels på grund av dålig position efter floppen och dels för att jag i sådana här lägen gärna vill se en flopp billigt. Fel?

 

HurraGurra folded

** Dealing the flop: :Ts: , :9h: , :8d:

robster24 checked

 

Jag väljer att check-raisa eftersom det är mycket troligt att fi bettar.

 

knuten bet - $8.00

robster24 raised - $16.00

knuten called - $16.00

** Dealing the turn: :Tc:

 

Jag vet att fi sitter på nåt bra eftersom han synade min raise men jag hoppas kunna skrämma honom till en fold med ett ordentligt bett. Dessutom finns det ju chans att jag har bästa handen.

 

robster24 bet - $40.00

knuten called - $40.00

** Dealing the river: :9s:

 

Vad ska jag göra nu? check-fold? Hur skulle ni ha spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand! De där med att syna en bet preflop med QQ/JJ p.g.a dålig possition brukar jag ofta förlora på, med tanke på att en missad set-träff ger dig ofta ett svårt beslut. Du är betydligt mindre säker än om du hade reraisat preflop. Han kan ju lika gärna ha suttit på en sc-hand med den raisen. Eller är jag helt ute och cyklar när jag påstår att synen är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand! De där med att syna en bet preflop med QQ/JJ p.g.a dålig possition brukar jag ofta förlora på, med tanke på att en missad set-träff ger dig ofta ett svårt beslut. Du är betydligt mindre säker än om du hade reraisat preflop. Han kan ju lika gärna ha suttit på en sc-hand med den raisen. Eller är jag helt ute och cyklar när jag påstår att synen är fel?

 

Jag kan hålla med om att QQ/JJ är problematiska i dålig position däremot tycker jag att man ändå ska se en flopp med dem där man hoppas på setträff. Problemet är som du säger när man missar. Då brukar jag oftast folda men i det här fallet hade jag överpar på floppen och jag ville testa min motståndare lite. Men postflop spelet kan nog i det här fallet vara fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med QQ vill iaf inte jag se en flopp billigt, då A och K ofta skapar trubbel. En raise preflop skulle passa bra.

 

Att raisa med Q,Q när man inte har position gör att det blir väldigt svårspelat postflopp. Däremot kan man få en del information om man raisar men oftast tycker jag att positionen väger tyngre i sådana här fall.

 

Handen slutade i alla fall så här:

 

robster24 checked

knuten checked

robster24 shows: Queen of Hearts, Queen of Diamonds

knuten shows: King of Diamonds, King of Spades

knuten wins $118.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt okay spelat där på floppen med tanke på att en tight spelare öppnar från UTG+1 så sätter jag honom på en ganska så stark hand (mellan/hög PP, suitet connectors, AK ibland även AQ). Kan vara skönt att få se en flop eftersom med QQ vill man inte ha en alltför stor pott innan man får se floppen efterssom A,K är scarecards...

 

Va är det du riktigt vill med din check-raise där? Med tanke på att brädan ger en ganska stor möjlighet till stege så skulle inte jag vilja ge min motståndare en så billig turn, eftersom det är ganska stor chans att du redan har den bästa handen så vill du ju försöka vinna den redan nu...med din re-raise där så kan han syna med ganska många händer.

 

Ofta med QQ så vinner man inte så stora potter (förutom när du floppar ett sett) jag brukar mera försöka få en flopp "HU" för att sedan betta ordentligt ifall A eller K inte kommer. Ifs så kan man ju försöka mjölka ifall floppen kommer helt ofarligt & sätta stöten på turn, men jag skulle nog föredra att göra ett sånt spel med en starkare hand än QQ

 

Men det värsta är att man kan gilla sin damer (vilka gillar inte damer 8-) ) så mycket att man inte vill släppa dom, det är stor skillnad mellan KK & QQ, väldigt stor.

 

På turn där när han synar $40 så är det ett väldigt svårt läge, det känns inte som han är på ett stegdrag, utan mera att han satt stegen eller trissen.

Du skulle kunna med hög sannolikhet sluppit betta halva stack ifall du skulle re-raisat honom mer på floppen, du skulle få honom att lägga ner stegdrag, second pair m.m., du invensterar lixom pengar för att få mer information för att sedan andvända informationen till att vinna/spara mer pengar. Nu har du lixom ingen aning om vad han sitter på, han kan mycket väl sitta på JJ,

 

Hur du ska göra på river? Ingen aning faktiskt, det känns som 9/10 som en check/fold, han skulle inte synat $40 ifall han inte hade bättre än QQ tror jag...men det är väldigt svårt, beror helt på motståndaren....

 

Som jag ska förut antingen vinner man en liten pott med QQ eller förlorar en stor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...