Gå till innehåll

Hur stor dagsrulle har ni?


AoZ

Recommended Posts

Ok, om det är det cop menar så ber jag om ursäkt ifall jag var lite dryg. Det resonemanget håller jag med om, om du menar att kalla kort gör att man kan börja bli otålig/irriterad och spelar sämre. Då kan det vara bra, rent psykologiskt, att byta bord och få en "nystart".

 

Det är dock inte det som jag reagerar mot i AoZ's resonemang, det är detta (vilket jag uppfattade som att cop försvarade, ber återigen om ursäkt ifall jag har missupfatttat):

 

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

EDIT: Har bara förtydligat lite.

 

Hehe jag är säker på att det är lugnt ;)

Lätt att läsa lite fel och alla göra det till och från ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

EDIT: Har bara förtydligat lite.

 

Läser man denna mening som det sår nu, helt ensam utan sin förklarande omgivning så kan jag förstå att du reagerar mot mitt resonemang. Givetvis har jag även hårddragit, jag menar inte att när du hamnar på ett kallt bord så kommer du bara o torska och torska varje giv. Det jag menar är att spelar du i längden på ett sådant bord komemr du att torska! (så länge den platsen är kall, det kan ju vända när som helst dock väldigt sällan under den tiden man sitter kvar på platsen)

 

Jag förstår inte riktigt Myssion. Säg att du går in på ett bord, du får dåliga händer mest hela tiden och stacken går neråt sakta men säkert. Sitter du då kvar vid detta bord?! :roll: Varför? Sitter du där och tänker att "nej nu har jag fått så dåliga kort så länge så snart måste en monsterhand komma till mig" ?? Sitter man och tänker så, baserat på egna erfarenheter, så förlorar man i längden för dessa monstärhänder kommer väldigt sällan på dessa bord. När den sedan kommer så kanske alla foldar/någon slår dig etc, men visst någongång får du rejält pröjs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

EDIT: Har bara förtydligat lite.

 

Läser man denna mening som det sår nu, helt ensam utan sin förklarande omgivning så kan jag förstå att du reagerar mot mitt resonemang. Givetvis har jag även hårddragit, jag menar inte att när du hamnar på ett kallt bord så kommer du bara o torska och torska varje giv. Det jag menar är att spelar du i längden på ett sådant bord komemr du att torska! (så länge den platsen är kall, det kan ju vända när som helst dock väldigt sällan under den tiden man sitter kvar på platsen)

 

Jag förstår inte riktigt Myssion. Säg att du går in på ett bord, du får dåliga händer mest hela tiden och stacken går neråt sakta men säkert. Sitter du då kvar vid detta bord?! :roll: Varför? Sitter du där och tänker att "nej nu har jag fått så dåliga kort så länge så snart måste en monsterhand komma till mig" ?? Sitter man och tänker så, baserat på egna erfarenheter, så förlorar man i längden för dessa monstärhänder kommer väldigt sällan på dessa bord. När den sedan kommer så kanske alla foldar/någon slår dig etc, men visst någongång får du rejält pröjs.

 

Jag har mycket kvar att lära och det kommer nya begrepp jag inte kan eller förstår:

Kalla bord och varma bord:

Besrkiver det hur bra händer som vinnit showdown ett antal händer bakåt?

Kan man använda det till något? De säger ju ingenting om kommande händer! Iallafall inte on-line, om det har någon påverkan i en manuellt blandad lek kan kanske diskuteras.

 

Kalla och varma platser:

samma resonemang som för bordet men jag kan inte se vad detta skulle användas till utom kanske att om man sitter på en kall plats och förlorat pengar är det normalt men om man vunnit så har man haft lite tur.

 

Byta bord om man sitter på en kall plats:

Jag byter bord om jag anser att motspelarna är för bra eller att min position till vissa spelartyper gör att jag inte kan spela mitt A-game.

Om jag inte spelar mitt A-game lär jag inte göra det på något annat bord heller om det inte beror på motståndet.

Hur många dåliga händer behöver du för att du skall byta bord om motspelarna är riktiga tomtar?

(Om jag får bra kort och spelar bra men ändå förlorar byter jag ibland för det kan bero på att motståndet är bättre än mig)

 

Om jag sitter och får dåliga kort och foldar en bra stund ger ju detta utrymmer för en och annan bluff då de andra tror du är jättetight.

Att få dåliga kort en bra stund kan utnyttjas för du har byggt upp en bra tight image. Om du får dåliga kort för länge kan detta dock slå över för när du väl får kort kommer ingen att betala dig pga av detta och det kan motivera ett bordsbyte men normalt sett spelar det ingen roll.

 

Jag hoppas jag lär mig något nytt men jag tror fortfarande att om jag inte kan spela mitt a-game skall jag sluta för dagen (eller ta en lång paus) och motståndet är för bra (eller min position är dålig) bör jag byta bord.

 

MVH

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

EDIT: Har bara förtydligat lite.

 

Läser man denna mening som det sår nu, helt ensam utan sin förklarande omgivning så kan jag förstå att du reagerar mot mitt resonemang. Givetvis har jag även hårddragit, jag menar inte att när du hamnar på ett kallt bord så kommer du bara o torska och torska varje giv. Det jag menar är att spelar du i längden på ett sådant bord komemr du att torska! (så länge den platsen är kall, det kan ju vända när som helst dock väldigt sällan under den tiden man sitter kvar på platsen)

 

Jag förstår inte riktigt Myssion. Säg att du går in på ett bord, du får dåliga händer mest hela tiden och stacken går neråt sakta men säkert. Sitter du då kvar vid detta bord?! :roll: Varför? Sitter du där och tänker att "nej nu har jag fått så dåliga kort så länge så snart måste en monsterhand komma till mig" ?? Sitter man och tänker så, baserat på egna erfarenheter, så förlorar man i längden för dessa monstärhänder kommer väldigt sällan på dessa bord. När den sedan kommer så kanske alla foldar/någon slår dig etc, men visst någongång får du rejält pröjs.

 

Rent psykologiskt kan det vara uppmuntrande att lämna bordet och sätta sig vid ett annat, om en cold streak påverkar hur du spelar. Om det är det du menar så håller jag med.

 

Men det är inte det du menar. Du vidhåller fortfarande att det är större chans att du fortsätter att få dåliga kort om du sitter kvar på samma plats/samma bord. Dessutom verkar du mena att om du sitter kvar och väl får din mosnterhand, så är det större chans att du åker på ett övermonster än om du skulle byta bord.

 

Som du säjer kan det vända närsomhelst, men chansen att det vänder är oförändrad oavsett vad som har hänt tidigare. Det är inte mindre chans att få en monsterhand bara för att din plats/ditt bord är "kallt"???

 

Om jag sitter vid ett bord där jag bara får skräp och min stack stadigt minskar (att stacken minskar spelar ju ingen roll, bara att köpå nya marker, men du menar kanske den psykologiska känslan av att tappa pengar)men det är ett bord med många fiskar, så sitter jag kvar, ja. Varför? För att chansen att få en monsterhand eftersom man inte fått nåt på länge ökar? Nej, det har jag aldrig sagt (chansen att få en monsterhand är lika stor oavsett var jag sitter och vad som har hänt förut, hade jag hävdat det hade det ju bara varit ditt resonemang fast omvänt...). Jag sitter kvar för att bordet är bra, och för att jag inte kommer att varken öka eller minska mina chanser om jag lämnar.

 

 

:?

 

EDIT: Korten har inget minne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

EDIT: Har bara förtydligat lite.

 

Läser man denna mening som det sår nu, helt ensam utan sin förklarande omgivning så kan jag förstå att du reagerar mot mitt resonemang. Givetvis har jag även hårddragit, jag menar inte att när du hamnar på ett kallt bord så kommer du bara o torska och torska varje giv. Det jag menar är att spelar du i längden på ett sådant bord komemr du att torska! (så länge den platsen är kall, det kan ju vända när som helst dock väldigt sällan under den tiden man sitter kvar på platsen)

 

Jag förstår inte riktigt Myssion. Säg att du går in på ett bord, du får dåliga händer mest hela tiden och stacken går neråt sakta men säkert. Sitter du då kvar vid detta bord?! :roll: Varför? Sitter du där och tänker att "nej nu har jag fått så dåliga kort så länge så snart måste en monsterhand komma till mig" ?? Sitter man och tänker så, baserat på egna erfarenheter, så förlorar man i längden för dessa monstärhänder kommer väldigt sällan på dessa bord. När den sedan kommer så kanske alla foldar/någon slår dig etc, men visst någongång får du rejält pröjs.

 

Jag har mycket kvar att lära och det kommer nya begrepp jag inte kan eller förstår:

Kalla bord och varma bord:

Besrkiver det hur bra händer som vinnit showdown ett antal händer bakåt?

Kan man använda det till något? De säger ju ingenting om kommande händer! Iallafall inte on-line, om det har någon påverkan i en manuellt blandad lek kan kanske diskuteras.

 

Kalla och varma platser:

samma resonemang som för bordet men jag kan inte se vad detta skulle användas till utom kanske att om man sitter på en kall plats och förlorat pengar är det normalt men om man vunnit så har man haft lite tur.

 

Byta bord om man sitter på en kall plats:

Jag byter bord om jag anser att motspelarna är för bra eller att min position till vissa spelartyper gör att jag inte kan spela mitt A-game.

Om jag inte spelar mitt A-game lär jag inte göra det på något annat bord heller om det inte beror på motståndet.

Hur många dåliga händer behöver du för att du skall byta bord om motspelarna är riktiga tomtar?

(Om jag får bra kort och spelar bra men ändå förlorar byter jag ibland för det kan bero på att motståndet är bättre än mig)

 

Om jag sitter och får dåliga kort och foldar en bra stund ger ju detta utrymmer för en och annan bluff då de andra tror du är jättetight.

Att få dåliga kort en bra stund kan utnyttjas för du har byggt upp en bra tight image. Om du får dåliga kort för länge kan detta dock slå över för när du väl får kort kommer ingen att betala dig pga av detta och det kan motivera ett bordsbyte men normalt sett spelar det ingen roll.

 

Jag hoppas jag lär mig något nytt men jag tror fortfarande att om jag inte kan spela mitt a-game skall jag sluta för dagen (eller ta en lång paus) och motståndet är för bra (eller min position är dålig) bör jag byta bord.

 

MVH

Lamby

 

Du är helt rätt ute. Kalla eller varma bord är bara en beskrivning av vad som har hänt hittils, kortens utfall alltså, och är inget som påverkar de framtida kortens utfall. Det kan dock påverka ditt spel, är du kall kanske du blir otålig och börjar spela sämre händer än du borde, är du varm så kanske du får mer sjävlförtroende och "vågar spela bättre", men du kan även bli overconfident och börja slaska. Men detta har ju precis som du säger att göra med huruvida du spelar ditt A-game eller inte, och inte något annat. Sitter du kasst till kan det också vara läge att byta.

 

Generellt sett upplever jag inte att fiskarna har någon som helst koll på min table image, men ditt resonemang är ju helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är något jag borde börja med, för 1 gång i månaden kommer dagen TILT då jag förlora över 50% av min rulle som jag sedan får slita tillbaka kommande veckorna

 

Jag tycker då att du ska göra det på en gång! Bestäm nu till nästa månad du kommer sluta oavsett hur mycket du vill ha tillbaka "dina" pengar när du ligger 3-4 inköp back.

 

Det är klart att det kommer bli tufft om du inte har haft en sådan gräns tidigare, men det är väl värt det! Det kommer att bli tufft, men när du väl satt det i sten så kommer det inte alls bli några problem att sluta då du ligger back ett par inköp!

 

Risken är ju också att du förlorar med på grund av din tiltdag eftersom det kanske påverkar ditt spel de kommande dagarna och ökar din press på att vinna.

 

Lycka till, och jag tycker absolut att du ska ta din tiltdag på allvar och inte bara skjuta den åt sidan och glömma bort den.

 

Ha det gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är något jag borde börja med, för 1 gång i månaden kommer dagen TILT då jag förlora över 50% av min rulle som jag sedan får slita tillbaka kommande veckorna

 

Jag tycker då att du ska göra det på en gång! Bestäm nu till nästa månad du kommer sluta oavsett hur mycket du vill ha tillbaka "dina" pengar när du ligger 3-4 inköp back.

 

Det är klart att det kommer bli tufft om du inte har haft en sådan gräns tidigare, men det är väl värt det! Det kommer att bli tufft, men när du väl satt det i sten så kommer det inte alls bli några problem att sluta då du ligger back ett par inköp!

 

Risken är ju också att du förlorar med på grund av din tiltdag eftersom det kanske påverkar ditt spel de kommande dagarna och ökar din press på att vinna.

 

Lycka till, och jag tycker absolut att du ska ta din tiltdag på allvar och inte bara skjuta den åt sidan och glömma bort den.

 

Ha det gott! :)

 

 

mm

 

men jag spelar så mycket att jag nästan varje dag är ner 3-4 inköp fram och tillbaka

 

vissa dagar har jag t.ex vart back 7-9 inköp som jag sedan vänt till +2

 

känns dumt o sluta spela när man väl kan och det är mkt fiks ute :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan vara en liten poäng att inte gula 50% el mer av rullen på en dag, det har ni rätt i, men vissa har lite hårda krav på hur många inköp ni kan torska.

 

sen så e det idioti att lämna om man torskar 1-2 inköp snabbt o dessutom på lite bad beatande, tror ni inte ngn vid bordet märker att ni kanske steamar lite? lätt att vinna några feta potter snabbt efter o ta igen det hela hyffsat snabbt, tom gå med plus. om ni inte hittar några händer på säg 50st o det känns som bordet väntar ut dig för att hitta nötterna mot dina halvnötter, då kan ni kliva. men lär er spela med tilten och ni kommer ha garanterat färre förlustdagar.

 

visst kan man torska 1-2 inköp extra, men lättare o vinna stora potter om ni rider med tilten o då kan ni vinna mkt mer. tror folk missar detta tillfälle ibland.

 

// rosen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt och hållet på hur man är funtad rent psykologiskt. Vissa ballar ur fullständigt efter en bad beat, andra tappar i stort sett aldrig fattningen. Vissa kan ta ett djupt andetag och sedan komma in i matchen igen, andra måste hålla uppe med poker en vecka för att inte börja slaska.

 

Min värsta session förlorade jag 9 inköp. Efter att ha analyserat händerna i efterhand kom jag fram till att 5 av 9 var inget jag kunde göra något åt (KK mot AA, AA mot JJ, top set mot färgdrag, top set mot hålstege och nötstege mot flushdrag), två kunde jag ha spelat något bättre, men det är alltid lätt att vara efterklok, de var ändå gränsfall, och de två sista tiltade jag bort efter att det gått så dåligt. Fick stänga ner och gå upp och traska en runda, bara vila lite i 5 minuter, sen kunde jag sätta mig ner igen och spela. slutade på minus 6 inköp den dagen.

 

Det handlar om att lära känna sig själv, att sluta spela när man känner att man blir påverkad av det, snarare än att sätta någon gräns för antal inköp. Losar man sen 50% av sin rulle på en dag så ska man kanske dock fundera på storleken på bankrullen, man bör kunna ta saftiga beats på flera inköp och ändå känna sig komfortabel med att rullen kan tåla fler sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är något jag borde börja med, för 1 gång i månaden kommer dagen TILT då jag förlora över 50% av min rulle som jag sedan får slita tillbaka kommande veckorna

 

Jag tycker då att du ska göra det på en gång! Bestäm nu till nästa månad du kommer sluta oavsett hur mycket du vill ha tillbaka "dina" pengar när du ligger 3-4 inköp back.

 

Det är klart att det kommer bli tufft om du inte har haft en sådan gräns tidigare, men det är väl värt det! Det kommer att bli tufft, men när du väl satt det i sten så kommer det inte alls bli några problem att sluta då du ligger back ett par inköp!

 

Risken är ju också att du förlorar med på grund av din tiltdag eftersom det kanske påverkar ditt spel de kommande dagarna och ökar din press på att vinna.

 

Lycka till, och jag tycker absolut att du ska ta din tiltdag på allvar och inte bara skjuta den åt sidan och glömma bort den.

 

Ha det gott! :)

 

 

mm

 

men jag spelar så mycket att jag nästan varje dag är ner 3-4 inköp fram och tillbaka

 

vissa dagar har jag t.ex vart back 7-9 inköp som jag sedan vänt till +2

 

känns dumt o sluta spela när man väl kan och det är mkt fiks ute :)

 

Nej exakt, det var bara ett exempel ;)

Du måste anpassa din gräns efter när du börjar tilta. Om det är 10 inköp eller 3 är ju väldans individuellt!

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...