Gå till innehåll

PL5CD - SnG, tillräckligt stor chans att han bluffar?


Recommended Posts

Plockade inte hand history medan jag fortfarande hade tillgång till handnumret, hoppas det här duger.

 

Spelat heads-up i tio minuter, ungefär, har lite koll på hur Fi spelar (inbillar jag mig, iaf), han foldar för mycket i allmänhet, men synar rätt ofta med drag.

 

Moi (4200)

Fi (1800)

 

Small Blind: Moi (100)

Big Blind: Fi (200)

 

Moi was dealt: Ax - Kx - Qx - xx - xx

 

Moi Raise (600) // som sagt, han foldar ofta

Fi Call (400) // ...men inte den här gången

 

Jag byter de två låga korten (och får två nya låga kort), han byter ett (syna raise och byta ett har alltid inneburit draghand tidigare).

 

Moi Check // meningslöst att beta, tror inte att han foldar ett par här

Fi All-In (1200)

 

...däremot tror jag att han skulle checka efter om han hade ett par, alltså bör han antingen ha mig riktigt hårt slagen eller vara helt tom. Sannolikheten för helt tom bör vara rätt mycket större (säger min gut feeling), och jag synar. Rätt eller fel tänkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold, du kommer rimligen hitta bättre bluffstoppare än AKQ och det låter ju för övrigt inte som en kille som bluffar tillräckligt ofta för att vara bra. Det går ju att syna med en sån hand, men i så fall får du nog utveckla känslan du hade lite mer.

 

Spontant känns det inte som det gör någon större nytta att spara Q:et, de gånger du hamnar mot ett annat naket ess vid showdown ger K:et dig tillräckligt mycket kickerstyrka och du missar rätt stor chans att pricka par genom att spara damen. Möjligheten att klonka stege är tämeligen negligerbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag byter de två låga korten, han byter ett (syna raise och byta ett har alltid inneburit draghand tidigare).

Fi All-In (1200)

 

Den eviga frågan i 5CD är om fi bluffar när han bettar efter att ha bytt 1kort.

 

Svårt utan read på honom, men jag hade foldat utan read. Antagligen fick han in sin färg, speciellt som du säger att han tidigare har foldat i liknande läge. Någon gång måste han ju sätta sina draghänder.

 

Får man fråga nicket på honom? Jag som spelar mycket 5CD på B2B kanske känner igen honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju att syna med en sån hand, men i så fall får du nog utveckla känslan du hade lite mer.

 

Kunde ha varit tydligare, antar jag. Han betade ofta när det checkats till honom efter bytet. De gånger han checkade så hade han ett par.

 

Spontant känns det inte som det gör någon större nytta att spara Q:et, ...

 

Jag tänkte nåt i stil med "lågt par plus ess så byter man två, jag låtsas". Vet inte riktigt varför, dock. Det här är inte mitt spel. ;)

 

Får man fråga nicket på honom? Jag som spelar mycket 5CD på B2B kanske känner igen honom...

 

Jag skulle tala om det om jag kom ihåg det. Blev lite uppspelt av att vinna den första 5CD-SnGn jag spelade och lyckades glömma bort namnet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...