Gå till innehåll

Kortkommandon på tangentbordet?


m_sjoberg78

Recommended Posts

Som råttallergiker har jag funderat på detta också. Det enklaste vore kanske om man kunde hitta ett tredjepartsprogram som kunde mappa tangentbordskommandon till klick på vissa punkter på skärmen. Det borde väl kunna finnas? Jag skall leta lite ikväll.

 

Hade man sen ett tangentbord med löstagbar trådlös numerisk del och en stor fåtölj... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat att spela lite med tangentbordskommandon. Det var lite ovant och krångligt att ställa in, men jag skall prova lite till och se hur det blir i längden.

 

Jag använde två program till detta, egentligen skall det väl bara behövas ett, men de flesta kostade pengar eller verkade allmänt skumma.

 

WinMacro spelar in musrörelser och sparar dem i en fil. Den kan sedan köras som ett program.

 

HotKeyBind kan koppla kortkommandon till program -i detta fall kommandoradsversionen av programmet ovan.

 

De flesta pokerklienter har tre knappar, så jag spelade helt enkelt in en tryckning på vardera och mappade dem till ctrl-A, ctrl-S och ctrl-D. Det gick tyvärr inte att mappa till knappar utan att använda ctrl eller alt eller liknande modifieringsknapp.

 

Nackdelar: jobbigt att ställa in allt, pokerfönstren får ej flyttas, inga enkla kortkommandon (min dröm om att spela på bara numpaden funkar inte till exempel). Spelar man mer än ett bord blir det en väldigt krånglig och tidsödande setup med risk för dyra misstag.

 

Det kanske går att komma förbi några av dessa svårigheter med andra program. Men här är iallafall en startpunkt för de som är intresserade att testa vidare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kodar ett eget program i exempelvis C så borde det gå att skicka s.k wm_messages (tror jag det hette, länge sen jag kodade) och generera klick på en viss kordinat i ett visst fönster.

Då bör du kunna snappa upp tangentryckningar också.

 

För några år sen använde jag ett program som kunde scriptas till att först fånga upp ett fönster på title eller andra kriterier och sen klicka med musen på en viss position i det fönstret. Men kommer tyvärr inte ihåg va det hette.

 

edit:

Tittade runt lite snabbt på nonags, hittade det här:

http://ftp.sunet.se/nonags/miscu.html

Något av de två första programmen kanske hjälper?

Finns säkert mer att hitta där, letade inte särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Jag kan lägga till

 

Pacific Poker

B = Bet

R = Raise

C = Call/Check

F = Fold

←/→ = öka/minska insatsen (no limit)

 

 

Japp, olika tangenter för Bet och Raise. Typiskt Pacific. :-)

Det är väl bra om man ska kryssa för prebetboxarna, eller kan man inte använda tangenterna till att förvälja? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...