Gå till innehåll

12-13/11 - Kommenterar Grebbestad Masters of Poker!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra:

Lokalen, borden, priserna, cashgame´n och administrationen.

 

Dåligt:

Maten! (75 kr för korv, köttbullar, skinka och janssons exkl dricka). Är nog svårt att servera så mycket folk men jag tyckte ändå att matbiten var en besvikelse.

 

Att de bröt spelet klockan sju på lördagen trots att alla ville spela vidare (27 kvar då). Ingen vill ju ens ta diskutionen med spelarna? Med facit i hand så tog ju de tre sista borden ganska lång tid att spela klart men det var ju inget man visste på förhand.

 

Strukturen. Eller själva strukturen var det väl inget fel på, däremot tycker jag man kunde ha längre perioder i början. Det var alldeles för många spelare kvar med lite marker (5-15000) när blindsen närmade sig 1000 och då blir det vilda western ett bra tag.

 

Att åka ut givetvis :) Satt på finalbordet med ungefär 300k i marker och Jonnie i positionen före. Han miniraisar och jag synar med QT i spader (fel i liverapporteringe"). BB synar också floppen kommer kung hög med två spader. Båda checkar framför mig och jag bettar in 100k i potten som då var 120k. BB lägger sig och Jonnie ställer in allt med 70k till utöver min raise i något sorts försök att bluffa? Visar upp AT och ridå ner, surt att förlora på ett sådant sätt.

 

I övrigt en väldigt trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taget ur liverapporteringen...

 

"12/11 15:54

 

 

Jag missade namnet, men en spelare blev just bad beatad och utslagen. Han höjer till 12k preflop (dvs till 3xbb) och får syn, varpå floppen kommer Kxx och han ställer med KQ. Motståndaren synar med KJ och rivern plockar fram knektutdragningen.

 

Citat: "Tja, vad ska man säga... det är sån tur man måste ha för att vinna."

 

 

Namnet på Spelaren är Pascal (jag dvs :)

och jag svarade inte Tja, vad ska man säga... det är sån tur man måste ha för att vinna."

 

utan: "Tja vad ska man säga, det är sån tur man måste ha för att vinna emot mig!"

 

(2 outare, en knekt foldad pre)

 

Flop k-10-3rainbow, turn 4, river J

 

 

MVH kLb :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en riktigt bra headsup :P även om det dog ut lite i slutet, antar att du med va rätt trött i huvudet då.. Själv va jag helseg som säkert syntes och märktes då jag t.e.x trodde jag vunnit då det var en solklar split (hehe)... Va nog ett rättvist beslut att dela pengarna då markerna flög fram och tillbaka, men är lite lack på att inte mina K,10 höll mot dina J,2 då man nu hamnar i skymundan som 2a ;)

 

Stort grattis även till Jonnie m.f som gjorde en finfin turnering... 8-)

 

// Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jävligt kul att rapportera, vi var 9 moderatorer på plats, 8 spelande och 1 turneringsledare, på lördagkvällen var det kanske inte lika mycket rapporter när vi (såklart) anmälde oss frivillga som dealers och satte oss och dealade när det skulle vara dealers på borden. :)

 

Jag åkte tyvärr hem precis när finalbordet kom igång, hade gärna sett det. Jag satt och dealade på ett bord på lördagkvällen och ett av borden på söndan (det med Oskar och Stefan) tills det blev finalbord. Tyckte det över lag var mycket bra spel, riktigt intressant att sitta så nära och se allt. Varför vissa satt och stirrade på mig efter tells ibland förstår jag dock inte. :shock:8-)

 

Alltid kul att få lite ansikten på folk också, vi moderatorer gjorde väl kanske inte så mycket väsen av oss, men det var kul med de kommentar man fick om forumet och så, kul att ni uppskattar oss! :)

 

Stort grattis till Oskar och Stefan för grymt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Oskar klonkade ut mina pocket QQ All-In med sina QK och träffade en K på turn och förpassade mig till en 7'e plats förstörde inte helhetsintrycket, Oscar förtjänade sin 1'a plats, han spelade med stake + medvind, det kan ofta bära hela vägen som det nu gjorde, ända in i mål. Tack för en mycket fin tävling & grattis Oskar! Jag kommer definitivt tillbaka för en revansch! ;-) Bästa hälsningar till er allihop! /Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den va jag nästan värd, du satt en riktigt fin utdragning på mig på bordet innan :)

Kändes som par, men hoppades på JJ eller neråt o hade ganska hyffsade odds för dominerade händer.

Trevlig och spela med iaf! Du lirade nog lite väl tight på finalbordet men annars mkt bra!

 

Tack för det :)

Jo, det vart lite väl tight ett tag där, det rann bara skräp till min ficka ett tag, 4 9o 3 7, 2 8 Etc. nåja, ni vet alla hur det kan vara ibland, that's Poker. Det var ett skitbra event, som sagt, blindsstruktur Osv. kan inte passa alla, huvudsaken är ju att vi alla var där på samma villkor.

Återigen, grattis Oskar & på återseende, detta var riktigt roligt! :D

 

Tack även till arrangörerna som fixade detta fint, även tack till alla trevliga Dalmasar som puschade för mig vid finalen.

Det blir definitivt flera såna här resor, mersmaken är jättestor! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...