Gå till innehåll

NLT - Spelar jag AK korrekt?


Recommended Posts

NL game 10/10

 

> Game # 352,032,638 starting.

> Dealing Hole Cards

 

JAG A :club: K :heart:

 

> Fairway called for $0.20

> SonLi called for $0.20

> Kadaff checked

> Junk folded

> Baldric6 folded

> Ash84 folded

> JAG raised for $0.90 Ett standard bett som jag brukar köra, eller ska jag höja mer?

 

> Phoogie folded

> Fairway called for $0.80

> SonLi called for $0.80

> Kadaff called for $0.80

 

> Dealing the Flop(8 :spade: 6 :diamond: K :diamond:) Kanon flopp anser jag, inge flush drag, dock stege men vem går med 79 tex?

 

> JAG bet for $4 Bettar potten ungefär, ska jag höjja mer?

> Fairway folded

> SonLi called for $4 Kan han sitta på trissen? Eller ett medium / högt par?

> Kadaff folded

> Dealing the turn(7 :spade: ) Lite läskigt med tanke på 6 8, men än så är jag inte rädd för nån stege, kanske lite trissen men magen säger ifrån

 

> JAG bet for $7.60 Här vill jag pressa honom all in, visa dels att jag har top pair med top kicker. Eller finns det andra alternativ?

 

> SonLi, you have 10 seconds to respond

> SonLi went all-in for $7.14

 

Vad tycker ni? Finns det nått jag kan ändra på eller spelar jag handen korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser bra ut. Det är du som är aggressorn i handen och tar kommandot och låter de andra följa dina regler. Du leder in med en bet på floppen vilket är bra, men du ska absolut inte höja mer om du inte vet med dig att det sitter folk där som skulle syna med skräp. Du vill ju göra det fel att dra mot färgen, men du har en såpas bra hand att du inte behöver skrämma bort alla ur potten. Men som sagt, betstorleken är ju varierande, och i detta fallet verkade det fungera bra.

 

Däremot måste du se till att spela andra händer likadant så att det inte blir uppenbart att du sitter på en bra hand. Så att du tänker på det bara, menar jag! Kanske inte spelar kanonstor roll på den nivån, men alltid bra att vänja sig vid tanken i vilket fall.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...