Gå till innehåll

Lite frågor om startkapital!


whosyourdaddy

Recommended Posts

Ska börja spela poker nu, och ha det som sidoinkomst.

Har spelat poker 1,5 år ungefär, och har egentligen aldrig satsat på att skaffa en riktig bankrulle.

Utan det har i princip varit att jag satt in kanske €400, clearat någon bonus, cashat ut, så har det hållt på så.

 

Har gulat några gånger, dock bara när jag satt in belopp som €50, spelat upp till några 100 cashat ut allt utom €50 och slaskat bort dom sista €50.

Så har aldrig egentligen gått minus på pokern.

 

Men nu vill jag sätta in ett startkapital så jag kan börja bygga, vill ha en sidoinkomst utöver min lön, t.ex för resor, kläder och diverse nöjen.

 

Jag vill kunna spela €0.25/€0.50 helst, men har ingen lust att sätta in +€1000, utan kanske kan sträcka mig till €400, och sen bygga utifrån det, brukar väl ändå finnas några fina bonusar och cleara typ 100% upp till €100?

 

Aja, väntar på svar!

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det blev lite rörigt, jag ber om ursäkt.

Sitter nämligen och jobbar och kommer kunde titt som tätt så satt och gnatade ihop meddelandet under en timmas tid så kan verka lite osammanhängande.

 

Min egentliga fråga är, räcker verkligen €400-500 för att ordentligt börja bygga rulle? Vill helst spela B2B eller Prima då jag gillar deras cash-in/out funktion på B2B, och prima har sina underbara turbo SH bord(!) och det funkar bra (inte för att jag tänkt casha ut på ett tag, men ändå).

 

Jag vill kunna spela LAG som jag brukar, jag vill inte tighta till mitt spel för att jag ska vara rädd för att gula. Utan veta att jag har en viss BR i ryggen, därför kan €400-500 vara för lite, kanske borde vänta 2 månader och sen göra en insättning på €1000 och slaska 0.25/0.50 då? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att sätta in 400€ på unibet och cleara deras HIGHROLLER bonus, efter 400 VIP händer får du 200€ insatt på kontot. (en VIP hand måste rakas med minst 0.3) går fort att fixa den bonusen.

 

Jag har precis börjat bygga rulle och ett tips är att verkligen spela på lite lägre nivå än 0.25/0.50. Det kommer du att tjäna på i längden, jag väntade tills jag hade 15-16 inköp innan jag gick upp till 0.25/0.50 och med 15-16 inköp borde du klara dig rätt bra på 0.25/0.50. Förlorar du ett par inköp så är det bara gå ner i nivå och börja om.

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight! Det låter fint. Tror inte jag har några problem med att bygga rulle, men ska jag börja spela mer som jag har tänkt, så måste man ändå ha en ganska slagkraftig BR för nivån man vill spela. Men det finns alltså lägre än 0.25/0.50 NL på B2B nu då? Eller det kanske alltid har funnits bara att jag har missat det? =)

 

Kör på det nudå, någon speciellt signup kod jag ska använda mig av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det! Satte precis in €400, hinner dock inte spela nu när jag jobbar så får hålla mig tills i eftermiddag :)

 

TAG istället för LAG under själva clearandet av bonusen vore nog smidigt.

Eller?

 

Är fortfarande turneringsstrukturen värdelös på B2B? Annars borde man undvara en del av sin BR till MTT, som ett komplement till cashgames.

För klonkar man i en MTT kan det ge en ganska skön extra summa till sin BR :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, såg inte LAG meningen ;)

 

Kan ju som du skrev vara en bra ide att spela rätt tight när du clearar bonusen.

 

Men om du spelar LAG så kan ju BR variera ganska mycket, skulle föreslå att du bonushorar ett par månader och spelar tight, sedan när du har lite större br så kan du spela LAG...

 

Detta förutsätter att du inte vill spela lägre än 0.25/0.50...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...