Gå till innehåll

Tappa omdömet, vad kan man göra?


loka2

Recommended Posts

Hej Hej

 

Jag har ett litet problem och det är att efter att det har gått bra ett tag och plusat ganska bra vid ett för att senare tappa omdömet helt och tilta bort skiten. jag blir ofokuserad och tänker på massa annat. någon som har tips för hur man behållet omdömet uppe.

 

 

alla tips välkomnas ;)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ett uttag löser väl ingenting?

 

Jag är helt på Staahlas linje.

 

Vad hade du som trådskapare hoppats på att få för svar, äta mer linsgrytor? Köra straight 2 timmar å när tredje timmen börjar skjuter du affe? :D

 

Ingen klarar å hålla toppfokus hur länge som helst, märker man att man blir ofokuserad och uttråkad är det ju bara å lägga ner å göra annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många pokerspelares största fiende är nog disciplinen och att kunna avgöra när man börjar spela dåligt.

 

Har själv ofta spelat bra i början och ligger rejält plus efter 2-3 timmar. Sedan vänder det och har ofta slutat med att jag förlorat allt jag spelat ihop framemot småtimmarna.

 

Sluta i tid är mitt tips.

 

Ta en promenad efter en timme.

 

Spela inte hungrig, arg eller trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är likadan. Spelar bäst när jag inte har så mycket på kontot, men sen när jag plussat bra i några timmar så gör jag sämre beslut för att jag tror att jag ska vinna ändå, vilket sedermera leder till tilt och en sen förlora allt man jobbat upp så vackert. :P

 

Hade jag bara haft lite mer diciplin och orkat stänga ner programmet istället för att spela vidare hela tiden så hade jag förmodligen spelat lite mer poker. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...