Gå till innehåll

Chipdumpning Online, för eller emot?


Matteprof

Recommended Posts

Eftersom jag är helt frågande varför pokersiter inte inför en funktion som gör att man kan föra över pengar mellan varandra så är jag en av de som tycker att man inte helt borde förbjuda chipdumpning i dessa siter.

 

Antag följande:. Spelar A och Spelare B har spelat en turnerning och kommit överens om en deal i chatten där båda får lika mycket. Det slutar med att spelare A vinner och han tänker således föra över pengar till spelare B. Pokersiten tar inget ansvar för dealar. Följande kan då ske.

 

1: Spelare A och Spelare B sätter sig heads up och spelare A för över pengarna han är skyldig till Spelare B. 3 veckor senare spärras bådas konton på grund av att de utfört den olagliga chipdumpningen. (Är det någon skillnad mot om Spelare A internetlina går sönder direkt efter turnerningen och han söker upp spelare B 2 månader senare och genomför chipdumpningen när han kommit online igen?)

 

2: Spelare A lämnar ut sina personuppgifter med kontonummer i chatten vid turnerningen (men vem fanken vill göra det så att hundratals spelare kan se det???)

 

3: Spelare A ber Spelare B om en mailadress där han skickar sina personuppgifter. Detta snappar dock 100 andra spelare upp och Bosse Bus som kollar på turnerningen passar på att skicka ett mail till Spelare A där han säger att han är Spelare B och anger sina fiktiva personuppgifter/kontonummer dit han vill pengarna ska skickas. Inte ont anande Spelare A går givetvis på detta.

 

4: Spelare A för över pengarna till Spelare B genom en funktion i datorprogrammet där man hittar "transfer money to other player". Denna funktion finns dock endast på ett fåtal siter. Varför??!

 

 

Fråga: Vilket möjligt alternativ är att föredra??? (finns flera?)

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de siter det inte finns mailar man bara support. Man ska INTE köra chipdumpning då det är absolut förbjudet överallt.

 

mvh Stefan /24hPOKER

 

Så om jag mailar Expekts support och skriver

 

Hej. Jag vill at ni för över $5 till Qos, $5 till Janbanan och $5 till Slobodan så fixar dom det från min bankroll?

 

Ja funkar det så så är det ju kanon, då finns inget att klaga på, annars kan jag bara säga att det suger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars har i alla fall en funktion som man kan föra över pengar från sitt eget konto till någon annans konto. Men det måste också godkännas från folk på PokerStars också. Vet inte varför allt måste godkännas. Nån som vet?

 

Det är lite mer komplicerat och tidskrävande att spåra pengarna om de flyttas från konton i flera led i snabb takt. Det har alltså med bedrägeririsken att göra.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de siter det inte finns mailar man bara support. Man ska INTE köra chipdumpning då det är absolut förbjudet överallt.

 

mvh Stefan /24hPOKER

 

Det här är ett säkerhetsproblem om man inte verifierar att personen som ber om det verkligen ÄR personen som äger pengarna. Det är väldigt enkelt att ändra sitt emailprogram till att avnvända en annan persons emailadress och då tror ju supporten att det är rätt person bara för att det är rätt emailadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipdumping går fet bort. Skulle vilja påstå att överföring går att göra på ca 50% av siterna, vilket innebär att man kan göra överföringen på någon av dem... Eller hur... att dela på 20$ verkar fö jäkligt svårt och går inte på någon site (några undantag) eftersom ett par siter har en minimigräns för transfers...

 

Ser inte det som ett större problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipdumping går fet bort. Skulle vilja påstå att överföring går att göra på ca 50% av siterna, vilket innebär att man kan göra överföringen på någon av dem... Eller hur... att dela på 20$ verkar fö jäkligt svårt och går inte på någon site (några undantag) eftersom ett par siter har en minimigräns för transfers...

 

Ser inte det som ett större problem...

 

Du kanske inte ser det som ett problem för att du aldrig hamnat i stuationen, för dem som hamnar i situationen är det helt annorlunda. Stirra dig inte heller blind på beloppen. Antag exempelvis att 4 kvarvarande spelare i en $1000 turnering på Expekt väljer att göra en deal och säga att de tar $200 var. Hur ska de då gå tillväga om inte överföringsfunktionen finns och alla bara är reggade på en site utan överföringsmöjlighet??

 

baller. Vilka av av siterna har överföringsmöjlighet? Ingen i Primanätverket va?. Ladbrokes? Multipoker? Pacific?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof, en liten undran: Varför göra en deal om man inte litar på sina medspelare?

 

Jag tror du missuppfattat hela poängen. Det handlar inte om att lita på sina medspelare utan om praktisk genomförbarhet att flytta över pengar från en spelare till en annan efter en deal. Det handlar alltså inte om tillit mellan partnerna. Kan en support gå in och fixa dealar mellan spelare behövs ju dessutom ingen tillit utan här behövs bara en bra support. Tyvärr verkar dom frånsäga sig ansvaret (och genomförandet) för detta och vissa siter har heller ingen överföringsfunktion. DET är problemet med att förbjuda chipdumping. Annars hamnar man i de problem jag listat i trådens första inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och för sig kanske jag inte läser igenom avtalen så noga. Det finns kanske en punkt där det står att chipdumpning är förbjuden samt en bra förklaring till detta i licensavtalet man accepterar när man registrerar sig som kund. Trist bara att det fortfarande finns underutvecklade siter som inte har överföringsfunktion

 

Tacka vet jag 24h :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inte funktionen finns inte heller möjlighet till deals eftersom chipdumping är förbjudet ;) Att dessutom göra deal utan att supporten står för den, dvs ala Stars, känner inte jag mig trygg med, visst finns det både en och två personer online som jag skulle lita på men dom kan jag räkna på mina tår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ger bort sina chips till en annan genom t.ex att raisa all in minus 1 och den andra höjer, så lägger du dig. Det sista chipset kan du sen lätt förlora. Fungerar bara om den andra har minst lika mycket chips som dig annars får man göra på liknande sätt med mindre höjningar. Dem smartare försöker få det att se ut som dem förlorar sina chips till den andra men det kommer ta längre tid om man inte råkar ha skrivit en bot som kan göra det automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...