slampen Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Fått helt underbara kort de sista 20 minuterna, har höjt nästan varje hand. Känns att motståndet tiltar. Game # 155814381 - Omaha High Pot Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Kakogawa" Game ended 2005-10-31 19:55:42 GMT+01:00 Players: pokermusic (EUR 13,00 in seat 1) splejken (EUR 5,70 in seat 2) trumte (EUR 8,62 in seat 3) Hayden (EUR 12,58 in seat 4) gorago (EUR 31,19 in seat 6) Dealer: trumte Small Blind: Hayden (0,10) Big Blind: gorago (0,20) Blind out of turn: pokermusic (0,20) gorago was dealt: Qs - 2h - Kd - 7h - Ser gärna en gratis flopp. pokermusic Check splejken Fold trumte Call (0,20) Hayden Call (0,10) gorago Check Flop Qc - 7s - 3s -Top 2. Vad ska jag göra här ? Hayden Bet (0,28) gorago Raise (0,56) pokermusic Raise (2,76) trumte Call (2,76) Hayden Call (2,48) gorago Raise (14,04) pokermusic All-In (10,04) trumte All-In (5,66) Hayden All-In (9,62) gorago Payback (1,80) Citera
Othello Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Det är ju kanske inte den coolaste handen att ställa in på floppen med. Jag brukar spela top två aggresivt om det är en "endragsflopp" (färg eller eller stegdrag) och jag kan få potten headsup mot någon som sitter på just nämnda drag. Frågan är varför du minraisar om du tänkt ställa redan från början. Minraiset är väl främst för att få information (alt trappa om du har en monsterhand av typen set+flushdrag), men sedan när du får mothugg väljer du att ignorera den informationen du fick av ditt minraise och ställa in. Så för att summera: -Du har kass position -En ytterst marginell hand utan några backupdrag -Ett bet på SB innan dig. Min åsikt: Omslag pott. Ställer nu pokermusic och två till är det en blixtfold, du är uppe mot set+flushdrag+gudvetvadmenkanske 456x och har en usel EV. Det är klart, du kanske har überflyt och är uppe mot midset varvid en Q kommer på turnen och räddar hela dagen, men två outs är liiiite trist att spela en stor pott på, även om du lyckats tilta hela bordet. Bara för att de är tiltade betyder det inte att de inte har träffat något. Citera
slampen Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 Sant, men det kändes som jag hade dom, konstigt nog. Citera
jezaja Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Första reraisen känns väl okay för o kolla var man har honom o isolera ordentligt. Men med höjning bakom o två syn så känns det direkt fel o trycka igen. Vik den, alla kort som kommer på nästa är scarecards utom Q o möjligen 7. Citera
Recommended Posts