pozz2 Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 är det någonsin lönt att slöspela en hand på FL. Att check raisa en hand tex. * RP - QoS * Citera
earthling Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 checka en bra hand till en aggresiv spelare är väl inte fel, man kan tex vänta till turn med att raisa, då brukar man kunna tjäna ett extra bet. Citera
spyse Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 är det någonsin lönt att slöspela en hand på FL. Att check raisa en hand tex. Om du vet med dig att någon efter dig kommer höja så är det såklart värt det, dock är det ju en nakdel om du sitter på ett 6-manna, du är UTG och vet att knappen kommer höja då är en check-raise värdelös eftersom då får du förmodligen bara in din och hans, däremot om han sitter UTG+1 så är det ett bra spel eftersom det gör att du förmodligen får in ett bet till från någon runt bordet och sedan när du höjer igen så kommer det mer i potten såvida båda inte lägger sig. Däremot i SS så är dom lite tveksamma till check-raisen eftersom den kan kosta dig ett bet likväl. Jag tycker dock att check-raisa är nödvändigt eftersom om du inte gör det kommer du alltid få bet såfort du checkar. Citera
Kjelle Dealer Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 är det någonsin lönt att slöspela en hand på FL. Att check raisa en hand tex. * RP - QoS * Jag minns en gång då Ola Checkraisade ALLA gator i sju-kort.. DET var lönsamt iaf Fast så skoj får man det ju sällan. Citera
Hristo Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 är det någonsin lönt att slöspela en hand på FL. Att check raisa en hand tex. * RP - QoS * Att C/R att väl inte att slöspela? Slöspela enligt min uppfattning är att check/syna ner ett monster. Ibland vid väldigt tigtha bord kan det ju vara bra att bara limpa/syna med AA/KK tex för att maskera sin hand. Citera
Recommended Posts