Gå till innehåll

NLT - Trn, Big Fish, QQ, tidig utfösning!


fek02cth

Recommended Posts

efter ca 50 min hade jag ungefär 4000 chips, stora blind var 150 och jag satt på knappen.

 

Får QQ

 

player 1 folds

player 2 folds

player 3 raises to 450 <-- bigstack vid bordet med ca 10000

resten foldar till mig.

Jag reraisar till 1000

blindarna foldar

player 3 reraises (all in)

Jag: call

 

Player 3 shows: AKo

 

Såklart får han ett ess och vinner potten.

 

Nu är jag inte så hemma på turneringsstrategi och jag kanske skulle foldat där för att överleva ett tag till då jag hade gott om chips, dock hör det till saken att fi var en riktig big stack bully och höjde ut folk med skithänder rutinmässigt varför jag hoppades på att han försökte med detta även här.

 

Som jag ser det skulle jag ha tryckt in direkt, inte för att det hade förändrat något men iallafall.

 

Vad anser ni, skulle jag ha gjort annorlunda´?

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat en högre höjning pre-flop. Inte upp till 1000 utan istället höjt med runt 1000. Ni hade båda hamnat all in ändå och resultatet blivit detsamma.

 

En bra tumregel om man ska höja preflop är att höja runt 3bb (+1 bb /limper) och om du ska raisa nån som bettat 3bb preflop tredubblar du bara det, dvs till totalt 1350 i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle definitivt inte ha tryckt in från första början, då hade du blivit av med massvis av händer du vill ha syn av och du får fortfarande syn av de händer du absolut inte vill ha syn av.

 

Höj pott eller syna och se om det kommer ett ess.

 

Re-raisen vet jag inte riktigt. du får nog vara lite försiktig där. Typ allting mellan självklar syn och självklar fold beroende på motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dock hör det till saken att fi var en riktig big stack bully och höjde ut folk med skithänder rutinmässigt varför jag hoppades"..

 

Låter som en dålig ursäkt, eller? :)

 

ajj, svidande kritik. ska man inte ta hänsyn till sina motståndare? speciellt i såna kluriga situationer, han låg tvåa i turneringen och såg säkert över 50% av flopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara ha synat, anledningen till det är att gå allin efter flopp om inte en K eller A floppar. Kommer ngt av dom och han bettar ut så är det en enkel vikning. Om du däremot ställer in med QQ och fi har AK och dessutom har mkt marker så kommer han med all förmodan att syna och då är du inte en massiv ledare utan leder med ca 55 mot 45 och det kommer säkert bättre lägen att vinna marker istället för en slantsingling mot en storstack. Om det inte kommer en hotfull flopp och du trycker in på floppen så ligger han ruskigt efter typ 70-30 och då lägger sig dom flesta som har lite koll på läget. Hade du däremot varit shortstacked så skulle jag gått allin och velat ha en syn för en möjlig uppdubbling.

 

/Onlinechimp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...