Gå till innehåll

Rebuy efter deadline i Homegame?


zirAlex

Recommended Posts

Uppstod en lite märklig situation vid ett homegame denna kväll.

 

Vi hade innan kommit överens om rebuy första timmen (tre perioder på 20min). En kille var shortstacked och undrade hur mycket tid det var kvar på perioden (den tredje), vilket var drygt en minut. Han gick all-in, med avsikt att antingen dubbla upp eller köpa in sig igen, och fick syn (innan flopp) - varav klockan precis ringde.

 

Han åkte ut och begärde rebuy. Samtidigt bestämde sig en till kille som tidigare åkt ut också att köpa in sig igen. Det blev lite kaos runt detta, så jag undrar om allt gick korrekt till? (båda fick till slut göra rebuy efter omröstning)

 

* RP och flytt till Turneringspoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag ska börja med att säga att jag själv inte är någon grymming på detta men om man tänker sig att man lirar onlineturnering där man kan göra rebuy, så måste man ju göra en rebuy direkt markerna är slut om man vill fortsätta. Så att låta någon som åkt ut tidigare göra en rebuy låter inte rätt. Skulle han vara med skulle den ha kommit direkt han fick slut på marker.

 

Angående den andra som fick slut efter att klockan ringt vågar jag inte svara på, men kan tänka mig att han borde ha begärt att få göra en rebuy när han ser att hans marker nästan är slut, innan tiden går ut, alltså borde den ha gjorts innan korten delades ut, innan tiden tog slut.

 

Det är vad jag själv antar man hoppas även att någon med ännu bättre koll svarar så även jag lär mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, de stämmer... De gör en add-on om de handlar på sig mer när de redan har marker...

 

I detta fall tycker jag man ska tolka det som att han fick slut på marker efter att tiden för att göra rebuy´s var ute och han är då ute ur spelet.

 

 

Precis. Är tiden ute så får han inte göra en rebuy. Men sen är det ju ett homegame så reglerna går att böja lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som var det kniviga i detta var ju med han som åkte ut när tiden gick ut, den andra snubben som åkt ut och köper in sig igen är ju sjukt...

 

Om man är ute ur en turnering kan man ju inte köpa in sig igen senare....

 

 

Antingen är man ute eller så köper man på sig mer precis när man har slut och inte efter en fikapaus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om man åkte ut i en hand som påbörjades när rebuys var tillåtna så får man lov att göra rebuys.

Detta enligt samma logik som att man inte ändrar blinds-storlekarna förräns efter handen om klockan slår över till ny period när man delar ut korten.

Sen finns det olika åsikter om när en hand är startad. vissa anser att det är när första kortet delas ut, och andra anser att en hand påbörjas så fort kortleken blandas.

 

2. Om man inte gör rebuy direkt när man åker ut ur turneringen får man inte göra rebuy vid ett senare tillfälle.

 

Vad gäller add-ons har jag inga åsikter, då vi i vår pokerkrets aldrig kör med add-ons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.. har själv råkad ut för liknande händelser.. det bästa tycker jag är att man kör re-buy under the bar dvs att han hade inte behövt gå all-in utan har man mindre marker än man börjar med tex att ni börjar på 3000 in chips.. går du under 3000 så får du göra en re-buy..

 

Ps detta kan även trissa upp potten lite då folk väljer att göra rebuy direkt efter dom postat mörk eller spelat en pot =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...