Gå till innehåll

Hur blir man TV stjärna?


TjockisBagarn

Recommended Posts

Tjenamors pokerdudes!

 

Denna tråd är seriös även fast den ligger i off topic, jag vill alltså inte att den ska spåra ur som alla andra trådar ;) Jag vill bara ha svar på en kort fråga. Även om det kommer låta som jag driver så gör jag inte det, jag lovar att iaf försöka genomföra planen i verkligheten.

 

Jag och en kompis har en rent utsagt GRYM programide som skulle locka tittare på TV, jag skulle lätt kunna satsa på att den skulle bli en succe, och dra massor av tittare om den gavs en chans. Tyvärr kan jag inte avslöja iden eftersom någon girig person kommer sno iden och tjäna pengar på den.

 

Hur gör man om man vill producera ett TV-program om man själv inte har de resurserna så man kan bekosta det och spela in och sedan låta kanalerna se och köpa det färdigt?

 

Jag vill/ska vara med i programmet men om det skulle bli så av någon anledning att jag inte kan/får så ser jag ju hellre att det produceras utan mig som medverkande än inte alls.

 

Hur ska jag göra för att få programet producerat, eller snarare vilken är den bästa vägen att gå eftersom jag med minst 99% sannolikhet inte kommer lyckas vara övertygande nog eller något i den stilen.

 

Kan man gå till ett tv bolag typ tv3, tv4 eller kanal5 och presentera iden, finns det någon chans i världen att de låter bekosta programmet då mot att de sedan får visa det? Hur ska man annars gå till väga?

 

En ekonomisk fråga, kan man tjäna pengar på en tv ide? Dvs om programmet spelas in kommer jag få betalt? För de kan väl inte bara ta iden från mig och inte ge mig kredit, eller? Eller kan man inte tjäna ngra pengar alls,?

 

Någon som är insatt i tv världen?

 

Hur gjorde t.ex de som skapade "poker" på 5an? Det lär väl knappast vart en boss på tv5 som kom på iden att göra ett pokerprogram och började leta folk, eller jag kanske har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är det ju inte själva kanalerna som kör progammen, utan produktionsbolag som säljer programmen till kanalerna.

 

Skaparna av just Poker var ju på pokerseminariumet och talade, och Per Carlsson (?) som talade, skriver ju på forumet då och då.

 

Pitcha iden till honom och kolla vad han säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är det ju inte själva kanalerna som kör progammen, utan produktionsbolag som säljer programmen till kanalerna.

 

Skaparna av just Poker var ju på pokerseminariumet och talade, och Per Carlsson (?) som talade, skriver ju på forumet då och då.

 

Pitcha iden till honom och kolla vad han säger.

 

Alltså, programmet har ingenting med poker att göra, men jag kanske ska prata med honom ändå, det lär ju iaf inte skada??

 

Eller jo, han kanske dödar mig för att jag är så dum och tror att jag kan göra tv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, programmet har ingenting med poker att göra, men jag kanske ska prata med honom ändå, det lär ju iaf inte skada??

 

Eller jo, han kanske dödar mig för att jag är så dum och tror att jag kan göra tv ;)

 

Han pysslar med TV, inte specifikt poker-TV

 

Tack har PMat honom, lät som det men inser nu att jag missupfattade er, tack för de snabba svaren Nusse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid se till att få den man säljer iden till att skriva på ett papper på att han hört din ide.

 

Menade inte att jag tror de gör så, menade mera att jag vill ju tjäna pengar på det, det är inte direkt så att jag tänker presentera mitt program och allt det ska innehålla så de kan göra det o tjna storkovan utan att jag får ett öre, då orkar jag inte slösa på min fritid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...