Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter som föreningssparbankskund och täntke kolla om nån vet hur man gör för att ta ut pengar från neteller till ett visakort (e-kort) sätter man in pengar på e-kortsnumret eller hur går man till väga.

Har ringt banken men telefonkön var inte så lockande.

Nån hjälpande själ?

Postad

Tror inte att man kan använda e-kort för att sätta in pengar på. Bäst är nog att gå till fsb.se och skaffa IBAN-numret för ditt konto och föra pengarna dirket in på kontot. För visst är väl ett e-kort bara för betalning...?

edit: adding

När man väl reggat ett bankkonto till neteller så går det väldigt smidigt att flytta pengar fram och tillbaka.

Postad

Vad är det du vill ådstakomma egentligen? Är det så att du vill kunna ta ut pengar från ditt netellerkonto till ditt sparbankenkonto?

I så fall uppgraderar du ditt netellerkonto och förljer anvisningarna. Knappar bl.a in ditt IBAN nummer som du kan få fram på fsb här. Du behöver bara ange ditt IBAN till neteller då det innehåller ditt kontonummer.

Därefter skickar neteller en summa till dig som du ska knappa in för att verifiera att det är ditt konto du kopplat netellerkontot till(tar typ 5 dagar). Det hela beskrivs ganska bra hos neteller.

Postad

jag fattar vad du menar, jag gjorde det där för länge sen dock inte på neteller det var nån annanstans jag skulle få pengar till baka till mitt e-kort och var fasligt orolig hur dom skulle hitta tillbaka, men det gick alles utmärkt.