Gå till innehåll

Hur funkar nätverken och vilka sidor för vilka spel?

Recommended Posts

Postad

Tjena, reggade mig precis i hopp om att få svar på lite frågor.

Spelar (eller spelade?) just nu på expekt.com, som i skrivande stund håller på att byta till det nya nätverket Tain - som ni förmodligen alla känner till. Jag har egentligen aldrig gjort någon research kring pokersidorna utan valde bara expekt för att den såg snygg ut och det gick att stoppa in pengar med VISA. Satte in 200 spänn för ett halvår sedan och spelat upp 15-20 tusen sen dess samtidigt som jag cashat ut lite då och då. Har aldrig haft några problem med sidan. Men när jag läser lite här verkar det som folk lirar olika sidor för olika typer av spel - några för turneringar, några för cashgames etc.

Min första fråga, vilken typ av sida passar mitt spel bäst? Spelar mest 25c/50c och 50c/1$ (med en rulle på 1,500$, för högt spel enligt "reglerna" btw?). Utöver det blir det några MTTs i veckan.. spelar oftast kvällar och nätter när jag kan, vinner av någon anledning mer pengar om nätterna (amerikanerna suger.. kanske?).

Min andra fråga, hur fungerar det egentligen med nätverken? Expekt som tillhörde Prima Poker, kom spelarna då in från andra pokersidor och spelade på samma bord som jag, eller hur fungerar det egentligen? Vilka sidor eller nätverk är att rekomendera? Bör jag spela på flera sidor/nätverk istället för att rikta in mig på endast ett?

Slutligen, är det någon annan som inte kan logga in på expekt iom uppdateringen?

Tack på föhand

PF

Postad

Kan inte så mycket om dem andra nätverken förutom prima (nordicbet), men i alla fall :D

Spelade nyss på expekt och det flöt på bra så prova igen :? Dock var typ bara 200 pers inne och dem flesta svenskar och norrmän. Ge det en chans (till helgen) sen kan du ju alltid kolla upp partypoker eller någon b2b sida.

Finns ju några fina sign-up erbjudanden längst upp du alltid kan kika på, för vem vill inte ha en t-shirt eller eller något annat goodies 8-)

edit: om du vill börja våldta en massa bonusar så skaffa neteller och beta av lite sidor som är i b2b-nätverket

Postad

Okej nu funkade expekt.. var lite missnöjd, tycker nya layouten på borden känns jobbig och för litet och plottrigt. Funderar lite på att byta till Parbet, eftersom den verkar i princip identisk med gamla Expekt, har dock hört rykten om att Parbet också ska byta till Tain, sant?

Sidan jag söker bör ha mycket spel med mycked fisk (utomnordiska spelare?) på nivåer 0.25$/0.50$ till 1$/2$ och enkla och snabba ut- och insättningar via VISA. Förutom det tackas det aldrig nej till mycket tours och bonus vid insättning. Vad säger ni?

Postad
Okej nu funkade expekt.. var lite missnöjd, tycker nya layouten på borden känns jobbig och för litet och plottrigt. Funderar lite på att byta till Parbet, eftersom den verkar i princip identisk med gamla Expekt, har dock hört rykten om att Parbet också ska byta till Tain, sant?

Sidan jag söker bör ha mycket spel med mycked fisk (utomnordiska spelare?) på nivåer 0.25$/0.50$ till 1$/2$ och enkla och snabba ut- och insättningar via VISA. Förutom det tackas det aldrig nej till mycket tours och bonus vid insättning. Vad säger ni?

Har du provat Party Poker?

många utländska spelare, många turneringar och bonusar p ålöpande band (iaf tidigare)