Kimpan Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Efter en ganska rejäl kalldusch på 1/2 nivån har jag nu börjat spela på 0,5/1 igen.. Jag förlorade ca $200 på några dagar i 1/2.. Är det så stor skillnad på 0,5/1 och 1/2? Det trodde jag inte tidigare.. iaf.... denna handen är jag inte alls nöjd med.. Såhär i efterhand borde jag ha bettat på floppen va? skulle jag kanske t.o.m. 3-bettat? Och sedan syna ner till rivern om han fortsätter visa aggresivitet? Vad har ni för åsikter om handen? Tycker den är svagt spelad Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Preflop: Hero is MP2 with J:club:, J:diamond:. UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, Hero raises, MP3 3-bets, CO calls, Button calls, SB folds, BB calls, Hero caps, MP3 calls, CO calls, Button calls, BB calls. Flop: (20.50 SB) 5:heart:, Q:diamond:, T:club:(5 players) BB checks, Hero checks, MP3 checks, CO checks, Button checks. Turn: (10.25 BB) 7:spade: (5 players) BB bets, Hero calls, MP3 calls, CO calls, Button calls. River: (15.25 BB) Q:heart:(5 players) BB bets, Hero calls, MP3 folds, CO calls, Button folds. Final Pot: 18.25 BB Results in white below: BB has 4h 7h (two pair, queens and sevens). Hero has Jc Jd (two pair, queens and jacks). CO has 5c 6c (two pair, queens and fives). Outcome: Hero wins 18.25 BB. Citera
Papa Kubo Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Efter en ganska rejäl kalldusch på 1/2 nivån har jag nu börjat spela på 0,5/1 igen.. Jag förlorade ca $200 på några dagar i 1/2.. Är det så stor skillnad på 0,5/1 och 1/2? Det trodde jag inte tidigare.. Det behöver inte vara så att spelarna är mycket bättre, men en högre nivå innebär automatiskt större svängningar. Om du spelat bra och haft flyt så hade du istället märkt en större vinst än vanligt. Såhär i efterhand borde jag ha bettat på floppen va? skulle jag kanske t.o.m. 3-bettat? Och sedan syna ner till rivern om han fortsätter visa aggresivitet? Varför? Har någon fi en enda dam på handen är du ju hästlängder efter. Citera
fek02cth Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Förstår verkligen inte varför du inte bettar flopen, speciellt om du är uppe mot såna tomtar.. Visst, får du mycket motstånd så kanske du ska syna ner honom eller folda, men det är ju helt fel att checka flopen, det är som att ge bort handen. Citera
Hjort Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Jag skulle definitivt betat ut på floppen, och om det blir mycket motstånd så skulle jag tagit ett kort till turn eller foldat, trebet är inte aktuell eftersom man knappt har några outs alls om man ligger efter. Om jag inte förbättrat min hand på något sätt på turn, typ hålstegedrag så kan jag lägga mig vid ordentligt motstånd. Om ingen höjer mig så betar jag både turn och river också. Men överlag så måste man vara jävligt hård i sådana här gigantiska potter. Citera
Kimpan Postad 19 September , 2004 Författare Rapport Postad 19 September , 2004 jag tycker spelet generellt sätt känns mycket aggresivare på 1/2 jämfört med 0,5/1.... Kan det bero på att 0,5/1 är de lägsta borden på party och att alla fiskarna börjar där? Citera
flexus Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Partynätverkets 1/2 är betydöigt tightare och mer aggressivt än 0.5/1. Detta betyder inte så myclet dock. Spelet är fortfarande väldigt "beatable". beta flop. Får du inget motstånd så beta turn och river också och låt dom syn amed sina skitpar och överkort. Det är så du tjänar pengar på 0.5/1. Iblnad är du slagen av en svag dam som ingen vgar höja eller beta med. Oftare har du bästa handed och blir synad av hopplösa draws och vilket par som helst på bordet. Citera
Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Just det ja, om det rundcheckats floppen så är en höjning på turn nästan obligatorisk när BB betar ut. Om du bara synar på efter att det rundcheckats på floppen så kan du åtminstone valuehöja rivern när brädan paras, antagligen kommer du får betalt av par i tior som nu är mycket troligare än triss i damer. Blir du trebetad är det ju bara att lägga ned mot de flesta spelare. Citera
Recommended Posts