Gå till innehåll

Den fantastiska TV-serien Vänner/Friends!


nysta

Recommended Posts

Tjenare!

Letar efter ett Vänner-avsnitt där Joey ska bli programledare för en frågelek i TV. Någon som vet vad det avsnittet heter och vilken säsong det är med på?

Har för mig avsnittet heter typ; the one with (och sen namnet på tv-leken)

 

Något vännerfreak här som kan hjälpa mig?? =)

 

/Daniel

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The One With The Baby Shower säsong 8 avsnitt 20 ;)

 

Joey: Whoa, what's complicated? You spin the Wheel of Mayhem to go up the Ladder of Chance; you go past the Mud Hut; through the Rainbow Ring to get to the Golden Monkey; you yank his tail, and BOOM you're in paradise pond!

Spelet heter Bamboozled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som stort vännerfreak har jag naturligtvis svaret till dig :)

 

Det finns två möjliga avsnitt som stämmer på din beskrivning.

 

Det första är "The one where Phoebe hates PBS", där Joey får för sig att han ska vara co-host på en insamling som tv-sänds. Han blir dock bara placerad vid en telefon. Det är avsnitt 4 på säsong 5.

 

Det andra (som jag tror är det du efterlyser), är när de ska spela "Bambuzled!", och det avsnittet heter "The one with the baby shower". Det är avsnitt 20 på säsong 8, där de kör en babyshower för Rachel.

 

Som kuriosa finns även avnsittet där joey är med i "pyramid", det är avsnitt 11 på säsong 10 och heter "The one where the stripper cries".

 

Besatt? Jag? näää..... :)

 

mvh

Ant

 

*EDIT* Gah, to late :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu över till en viktigare fråga! Vad ärdet allra BÄSTA vänner-avsnittet tycker ni? Motivera! :)

 

mvh

Ant

 

Det då Joey blir besatt efter att ha hittat nycklarna till en Porsche som står på gatan är en klassiker (säsong 6 tror jag).

 

Har aldrig skrattat så mycket som då.

 

Det var för övrigt ett av de första avsnitten jag såg så det är det är min motivering. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett alla minst 2-3 gånger och vissa så mycket som 6 gånger :roll:

Dock kan jag inte säga vilket som är bäst :D Alla är så bra

 

1. vem har inte det?? :lol:

2. vilket avsnitt som är bäst, svårt att bara nämna ett ;)

3. nja det är väl inte riktigt sant, vissa är dåliga till och med. :shock:

 

men de flesta avsnitt i säsong sex är bra, jag hävdar till och med att säsong sex är den bästa säsongen av alla säsonger.

 

/A :club:

 

* som bara uttrycker sin åsikt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, oj... nu måste jag RPa! Jag ÄLSKAR vänner! :D

 

antfarmer, svårt, tycker att sänsong 1-4 var bra, sen hade dom ett tapp mellan där runt säsong 5-7, sen kom dom igen fast vissa av karaktärerna (mest Ross) blev verkligen en karikatyr av sig själv. :(

 

Nån som har sett säsong 7 på DVD med extra 10 minutrarna som NBC körde för att gå H2H mot Surviror?

 

Och när jag hade min värsta vänner addict period så spelade jag in avsnitten mitt i veckan och såg dom varje dag till middag under resten av veckan - sick, yes? :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett varje avsnitt..

 

Har 2 favoriter, tyvärr har jag kommit av mig och glömt vad avsnitten heter :oops: , men det ena är när Joey försöker lära sig franska (säsong 10), kan inte sluta skratta där när han försöker prata.. =)

 

Det andra är när Ross och Joey somnar tillsammas efter att ha sett Die Hard en andra gång (If we watch it a second time, it is die hard 2!, bitch!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag någon gång fått möjligheten att ställa upp i 10 000 kronorsfrågan så hade jag valt Vänner som ämne :D Har nog sett de flesta avsnitt 10-20 ggr, minst...

 

Vad gäller favoriter så finns det jäkla många att välja mellan... Svårt att välja således... Lättare att ta upp några olika situationer:

 

- Då Monica, Chandler och Joey berättar om hur det egentligen gick till då Monica blev stungen av en manet och grabbarna var tvungna att kissa på henne "yeah, that's right! I stepped up!"

- Chandler blir av med alla sina kläder minus ett par stringtrososr på en restaurang och får välkommet besök av först Joey sedan Ross "Someone's flooossing" och "well hello little touschy"

- Ross och Rachel sitter på flyget på väg till vegas och de är sura på varandra och börjar jäklas.

- Väl framme super de sig fulla och gifter sig

 

Äsch, finns så många moments...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 2 favoriter, tyvärr har jag kommit av mig och glömt vad avsnitten heter :oops: , men det ena är när Joey försöker lära sig franska (säsong 10), kan inte sluta skratta där när han försöker prata.. =)

 

 

Håller med! Detta är ett av de roligaste avsnitten, men det roligaste med detta avsnitt är väl ändå när Joey ska visa att han kan dricka en gallon mjölk! HAr nog aldrig skrattat så mycket som då...

 

En annan favorit är ju när joeys kylskåp har gått sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller verkligen med Queen of Spades att alla i serien blev karikatyrer av sig själva mot slutet, så mittensäsongerna är bäst.

 

Ross: "Every week, the TV guide comes to Joey and chandler's apartment. Who's name is it under?"

Rachel: "Ooh! ooh! Chandler gets it, it's Chandler Bing!!"

Monica: "NO!!!"

Ross: "I'm sorry, that's incorrect. It comes to a ...Chanandler Bong."

Monica: "I knew that. Rachel! Use your head!!"

Chandler: "No, it's MISS Chanandler Bong...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och bläddrade lite i min externa hårddisk, inte kollat på den sen en polare lånade det. Visar sig att han suttit och tankat alla vänneravsnitt (regelbrott?) och sorterat dom i rätt ordning. Ännu mer creds till honom eftersom han sitter på 0.5mbit mitt ute i skogen.

 

Kan va kul att ta upp om 20 år (om usb finns då) (eller ström heller för den delen) och kolla på dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ross: "Every week, the TV guide comes to Joey and chandler's apartment. Who's name is it under?"

Rachel: "Ooh! ooh! Chandler gets it, it's Chandler Bing!!"

Monica: "NO!!!"

Ross: "I'm sorry, that's incorrect. It comes to a ...Chanandler Bong."

Monica: "I knew that. Rachel! Use your head!!"

Chandler: "No, it's MISS Chanandler Bong...."

 

När de tävlar om lägenheten ÄR det bästa avsnittet.

Bästa 10 sekunderna är när Joey lägger ihop 1+1 och fattar att Monica å Chandler är ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ross: "Every week, the TV guide comes to Joey and chandler's apartment. Who's name is it under?"

Rachel: "Ooh! ooh! Chandler gets it, it's Chandler Bing!!"

Monica: "NO!!!"

Ross: "I'm sorry, that's incorrect. It comes to a ...Chanandler Bong."

Monica: "I knew that. Rachel! Use your head!!"

Chandler: "No, it's MISS Chanandler Bong...."

 

När de tävlar om lägenheten ÄR det bästa avsnittet.

Bästa 10 sekunderna är när Joey lägger ihop 1+1 och fattar att Monica å Chandler är ett par.

 

sjukt sammanträffande.... gissa vilket avsnitt som visades nyss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ross: "Every week, the TV guide comes to Joey and chandler's apartment. Who's name is it under?"

Rachel: "Ooh! ooh! Chandler gets it, it's Chandler Bing!!"

Monica: "NO!!!"

Ross: "I'm sorry, that's incorrect. It comes to a ...Chanandler Bong."

Monica: "I knew that. Rachel! Use your head!!"

Chandler: "No, it's MISS Chanandler Bong...."

 

När de tävlar om lägenheten ÄR det bästa avsnittet.

Bästa 10 sekunderna är när Joey lägger ihop 1+1 och fattar att Monica å Chandler är ett par.

 

sjukt sammanträffande.... gissa vilket avsnitt som visades nyss?

 

Hehe ja...made my day :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...