Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Som rubriken lyder, hur mycket kostar det?

Jag har för mig att det skulle vara samma som WSOP alltså 10 000$ men det stämmer väl inte? Isåfall får man ju inte ens 2x insatsen för att komma 5a. :roll:

Måste vara ngt gammalt avsnitt du kollar på, för nuförtiden så brukar ju 5:e-platsen ge en hel del stålar

Postad
Som rubriken lyder, hur mycket kostar det?

Jag har för mig att det skulle vara samma som WSOP alltså 10 000$ men det stämmer väl inte? Isåfall får man ju inte ens 2x insatsen för att komma 5a. :roll:

Måste vara ngt gammalt avsnitt du kollar på, för nuförtiden så brukar ju 5:e-platsen ge en hel del stålar

http://expressen.se/index.jsp?a=455655

Dansken som kom 5a fick 138 000 kr = 18 400 $

Om inköpet var 10 000$ har han gått back ifall han spelat en annan WPT tävling och missat ITM.

De flesta pokerspelare ser väl ett finalbord på WPT som en placering på 2 försök, men man torskar pengar på det, hur kan det stämma?

Postad
sorensen vann såklart $138k

Precis som jacobmal säger så måste det vara felskrivet, konstigt att expressen skulle ha fel ;). Aldrig att ett förstapris kan vara $1m och 5:e-priset bara $20k