Gå till innehåll

NLT - Bluff eller monster?

Recommended Posts

Satte mig precis. Inga speciella reads.

***** Hand History for Game 2913490251 *****

$400 NL Texas Hold'em - Saturday, October 22, 05:33:05 EDT 2005

Table Table 66225 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: rls2504 ( $428.10 )

Seat 2: newage024 ( $400 )

Seat 3: Uninterested ( $269.90 )

Seat 4: mayard ( $1303.90 )

Seat 5: cptover ( $858.80 )

Seat 6: Josefin ( $378 )

Uninterested posts small blind [$2].

mayard posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Josefin [ A :heart: 3 :heart: ]

cptover folds.

Josefin calls [$4].

rls2504 folds.

Uninterested calls [$2].

mayard checks.

Pot is $12

** Dealing Flop ** [ 5 :spade: , 9 :club: , A :club: ]

Uninterested checks.

mayard checks.

Josefin bets [$9].

Uninterested folds.

mayard calls [$9].

Pot is $30

** Dealing Turn ** [ A :spade: ]

mayard checks.

Josefin bets [$19].

mayard raises [$95].

Ok, det var en konstig bet. Han går från att check-syna till att check-raisa med en överbet. Kanske slowplay, men vilken hand skulle han spela så? Ifall han träffade setet på floppen känns det som att han aldrig skulle ha checkat och erbjudit mig gratiskort när färgdraget finns ute. Så setet tror jag inte han sitter med. Samma sak med ifall han hade haft A-x. Det hade han antagligen också betat rakt ut med på floppen. Vansinnesbluff eller har jag missat något vitalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han höjer ju bara strax över pot. jag blixtkastar

Varför kastar du? Vad för hand sätter du honom på?

va? potten är ohöjt, vi slår bara en bluff här. vi får sämre än 2-1 på synen samt att vi säkerligen får ytterligare ett skott på oss på river. sannolikheten att han bluffar är inte 1-2 här imo, snarare 1-9.

Länk till kommentar

han höjer ju bara strax över pot. jag blixtkastar

Varför kastar du? Vad för hand sätter du honom på?

va? potten är ohöjt, vi slår bara en bluff här. vi får sämre än 2-1 på synen samt att vi säkerligen får ytterligare ett skott på oss på river. sannolikheten att han bluffar är inte 1-2 här imo, snarare 1-9.

Det kostar $76 att syna en $144-pott. Så 2-1 får vi allt (nästan i alla fall). Jag förstår fortfarande inte varför du är bombsäker på att han inte bluffar. För jag kan verkligen inte placera honom på en vettig hand han skulle spelat på det sättet. Några förslag?

Länk till kommentar

Om han skulle suttit på AT - AK känns det som att han kanske skulle velat höjt den där floppen istället för att bara syna.

Ifall han träffade setet på floppen känns det som att han aldrig skulle ha checkat och erbjudit mig gratiskort när färgdraget finns ute.

Utöver det så vill han ju inte skrämma bort dig på turn med två färgdrag ute. Han vill ju att du ska ha chans att träffa färg på river, men inte på turn om han haft set på flop. Alltså lite bakvänt spel från hans sida :/

Nä jag vet faktiskt inte eftersom vi inte riktigt vet hur fi spelat tidigare. Mot vissa spelare hade jag slängt direkt, mot andra höjt, mot andra synat. Svårt att avgöra från en hand liksom.

Hur slutade det? :)

Länk till kommentar

Jag hade också blixfoldat. Han kan liksom du ha limpat med Ax suited , så det räcker att han sitter med A6s och uppåt så är du slagen, eller i detta fallet kan han träffat sin A9,A5s. Så jag skulle sätta honom på en fin kåk där , (A5,A9,55 ) , hade han haft 99 så hade han förmodligen raisat pre flop, så 99 skulle jag utesluta. Han sätter dig på A och kan tro att han möter en sämre spelare som inte kan slänga sin triss och vill därför få ut maximalt av potten.

En bluff där hade varit galet enligt mig. Själv så bluffar jag väldigt sällan när högsta paret ute är parat för det finns många många som inte kan släppa sin hand där så dom bluffarna är osäkra, + att folk med KKQQJJTT kan syna en sådan bet när högsta paret är parat för det minskar chansen att någon skulle sitta med trissen. Så mitt svar blir fold.

Länk till kommentar

Så här slutade handen; efter mycket om och men bestämde jag mig för att syna:

Josefin calls [$76].

Pot is $220

** Dealing River ** [ 8 :heart: ]

mayard checks.

Josefin checks.

mayard shows [ 5h, 2s ] two pairs, aces and fives.

Josefin shows [ Ah, 3h ] three of a kind, aces.

Josefin wins $218 from the main pot with three of a kind, aces.

cptover has left the table.

"mayard has been added to your buddylist"

Länk till kommentar

Ja, det var riktigt dåligt spel. Grattis till lite enkla pengar. Men frågan är vad han ville med sin överbet? Spelet fram dit är kanske inte det bästa heller men ändå köpbart. A med bättre kicker kunde ju varit ett alternativ men att då överbeta potten så kraftigt är ju självmord så det går ju bort.

Neej, det är bara skämmas för mayard. det stora problemet är ju att korten som är ute inte ger plats för så många händer. 99 och 55 känns ju oerhört långsökta. Han spelar inte bara dåligt, han gör det enkelt för henne att plocka ner han också. Färgdrag? Men överbeten symboliserar något annat.

Men som sagt, alltid svårt nästintill omöjligt att uttala sig om händer så här då allt som hänt vid bordet tidigare givetvis också har stor betydelse.

Länk till kommentar