Gå till innehåll

Konsten att spela ett fyrtal?


hawg

Recommended Posts

Hur spelar ni era floppade fyrtal egentligen? Satt i ett livegame häromdan med ATo och blev limp-raisad preflop. Satte honom rakt av på JJ, QQ, KK, AA och när flopen kom QQT och han checkade hela vägen så förstod jag direkt att det var ett fyrtal, med tanke på att han aldrig i helvete hade checkat så långt annars.

 

Har riktigt många gånger sett fyrtal go to waste genom att checkas ner och försöka valuebettas på rivern, hur gör ni?

 

När jag får in ett fyrtal så sätter jag motspelaren på en ungefärlig hand och bettar helt till hans fördel, sätter jag honom på typ T9o så gör jag stegdraget billigt etc. Tror det är viktigt att kunna sätta folk på händer när man har fyrtal, annars blir det för uppenbart om man inte vågar betta.

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkar alltid floppen sen ser jag till att trycka in ett hyfsat stor bet på turn om det inte är så att nån annan verkar jävligt sugen på att fortsätta betta eller så. gäller att börja bygga potten nångång, på rivern är det försent. som du säger, perfekt om nån sitter o köper på en färg eller stege eller sätter sitt set på turn eller river. men se till att bygga en pot så att dom loosar nåt när dom sätter den. håller med att checkning hela vägen är ett väldigt vanligt nybörjar misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni era floppade fyrtal egentligen? Satt i ett livegame häromdan med ATo och blev limp-raisad preflop. Satte honom rakt av på JJ, QQ, KK, AA och när flopen kom QQT och han checkade hela vägen så förstod jag direkt att det var ett fyrtal, med tanke på att han aldrig i helvete hade checkat så långt annars.

 

Har riktigt många gånger sett fyrtal go to waste genom att checkas ner och försöka valuebettas på rivern, hur gör ni?

 

När jag får in ett fyrtal så sätter jag motspelaren på en ungefärlig hand och bettar helt till hans fördel, sätter jag honom på typ T9o så gör jag stegdraget billigt etc. Tror det är viktigt att kunna sätta folk på händer när man har fyrtal, annars blir det för uppenbart om man inte vågar betta.

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Jag skulle vilja vet hur du kan sätta nån på en spesifik hand inna spelet har börjat? det är ju först efter turn eller rivern man kan börja spekulera i vad dom andra sitter med om det inte blivit hårt bettat preflop, många pratar om att sätta spelar på vissa händer och det skulla vara roligt att veta hur du gör för om du ska sätta han på ett drag t.e.x J9 då anntar jag att han limpat in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar en annan och jag reraisar preflop för att sedan sätta fyrtal på floppen Q Q 10, så utgår jag ifrån att det ALDRIG blir en stor pott om motståndaren har "ingenting". Antingen sitter han med ett högt par, eller fina drag, och har han ngn av dessa två så kommer potten byggas. Alla andra gånger kommer du itne få in nå mer pengar i potten av honom.

Då SKA man betta så att han får odds för träff. Allt för att bygga pott.

 

Och så ber jag till gud att det kommer scarecards.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...