Hristo Postad 18 September , 2004 Rapport Postad 18 September , 2004 Tjena Spelar en live-turnering, sitter i BB Blindsen är 150/300 Alla foldar fram till sb som synar: Small blind (ca 1200) JAG (1050) JAG K 3 Jag ställer in här...resonerar som så att med A eller ett hyggligt K borde han höjt mig. Helt galet eller? Han tänker en bra stund (borde tagit med i beräkningen att han hade en kompis som hetsade honom eftersom han ville åka hem) och synar sedan, vänder upp QTo...kanske hade jag bara tur som läste honom rätt, men surt eftersom jag åkte ut på denna hand. Han fick stege på river...så det höll ju nästan. Var det förskräckligt spelat? Citera
Hjort Postad 18 September , 2004 Rapport Postad 18 September , 2004 Nej det var helt ok. Du har goda möjlighetet att ha bäst hand, och har du inte det så kan du ju alltid dra ut. Dessutom så har du väldigt kort om marker och behöver dubbla upp. Ytterligare en fördel med att ställa in nu är att du tar ifrån din motståndare möjligheten att bluffa floppen. Beror ju helt på vem det är förstås, om ector öppnar med en syn i lilla mörken så kanske man ska passa sig lite. Om du vill ta reda på hur det ser ut lite mer formellt så kan du göra en lista med händerna du kan tänka dig att din motståndare har. Räkna sedan hur många händer du tror att han synar med och räkna ut EV:et i de fallen med exempelvis pokerstove. För att få ditt slutgiltiga EV så multiplicerar du nuvarande pottstorlek med sannoliheten att din motståndare lägger sig och adderar det talet med ditt EV från de gånger du blir synad. För övrigt så tror jag att din motståndare antagligen hade odds att syna din all-in. Även om han bara kom dit genom att göra fel och inte ställa in när han fick öppna. Citera
Hristo Postad 19 September , 2004 Författare Rapport Postad 19 September , 2004 Tänkte också att han borde ha ställt in direkt, vet inte om jag hade synat då... Citera
Recommended Posts