Gå till innehåll

NLT - Hur spela i mitten av turnering på aggro-bord?

Recommended Posts

Postad

Ponera att du befinner dig i mitten av en turnering, Blindsen är mellan 50/100 och 200/400 du har 15- 25bb stack.

Ditt bord är hyperaggro, både preflop och postflop. Många callar all-ins med låga pp och KQ,KJ,QJ. Det är inte många händer där det inte höjs pre-flop. om någon höjer reraisar dig har du svårt att veta om dom har AA eller KJ.

Postflop är spelet också väldigt aggresivt.

Hur spelar du i denna situationen? Vilka händer spelar du? i vilken position? Vad kan tänkas vara den bästa strategin för att samla chips i detta läget?

Postad

Byt bord. :-)

Känns lite väl ambitiöst att specificera en hel strategi. Implicita odds finns ju inte så det gäller ju bara att hitta en hand som har lite fördel mot motståndarnas HD och smacka in pengarna som senast på floppen. Krydda med lite stop'n'go när du sitter i mörkarna och lägg dig väldigt sällan när du väl fått in pengar i potten.

Händer som jag ofta skulle spela under de här omständigheterna är väl: ATs, AJo, 77 och KQs. På en höft så där. Uppenbarligen skulle jag spela fler händer på knappen och färre utg.

Postad

Vi tänker likadant där. Och jag kör generellt det spelstilen också.

Jag har dock börjat fundera om det kanske kan vara smartare att spela försiktigare preflop? Och dölja min hands styrka genom att bara limpa, sedan postflop överbetta eller slowplaya..

Inte alla händer givetvis, men förstår du mitt tankesätt?