Albert Postad 18 September , 2004 Rapport Share Postad 18 September , 2004 Som topicen lyder; vilken bok ger den mest hel täckande bilden utav matematiken i poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 September , 2004 Rapport Share Postad 18 September , 2004 Som topicen lyder; vilken bok ger den mest hel täckande bilden utav matematiken i poker. Ingen bok gör det vad jag vet. Kanske Theory of Poker gör det lite grann, men inte särskilt mycket. Googla poster av Tom Weideman, Bill Chen, Andrew prock, Jerrod Ankenman, Stephen Jacobs, Abdul Jalib, Stephen H. Landrum, Dsklansky, Gary Carson, och en del till så kommer du hitta en del av det som finns skrivit i mattesammanhang. Men generellt sett är det rätt dåligt med sånt. Hemläxa kan vara att lära dig följande koncept: Utility function, och tournament utility function Hand distribution Equibilirium strategy Skillnaden mellan optimal och exploativ strategi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 18 September , 2004 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2004 Tackar så mycket Hjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
imfamna Postad 18 September , 2004 Rapport Share Postad 18 September , 2004 hold´em odds book av Mike Petriv, drygt 200 sidor av matematik! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 September , 2004 Rapport Share Postad 18 September , 2004 hold´em odds book av Mike Petriv, drygt 200 sidor av matematik! Mnja, kombinatoriska beräkningar är det väl? Det är en ganska liten del av den intressanta pokermatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr Magoo Postad 20 September , 2004 Rapport Share Postad 20 September , 2004 Hemläxa kan vara att lära dig följande koncept:Utility function, och tournament utility function Hand distribution Equibilerium strategy Skillnaden mellan optimal och exploativ strategi. vill du utveckla lite... vad är det? vart hittar man info om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 September , 2004 Rapport Share Postad 20 September , 2004 vill du utveckla lite... vad är det? vart hittar man info om det? Exempelvis här eller här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AcesRob Postad 17 Januari , 2005 Rapport Share Postad 17 Januari , 2005 Fick precis hem Mike Petriv's - Hold'em's Odd(s)Book. Är det någon som läst den, då jag just nu har mycket att läsa både Poker som ligger före och skola (som alltid ligger efter). Så är det någon som läst den eller har hört något om den? För jag kan väl ändå inte vara den enda som har den i Sverige??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 17 Januari , 2005 Rapport Share Postad 17 Januari , 2005 The Science of poker av ett arabiskt namn, kommer int epå det på rak arm. The Theory of Gambling and statistical Logic av Epstein, om du är en ruskig mattenörd, behandlar spelteori bland annat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tis Postad 17 Januari , 2005 Rapport Share Postad 17 Januari , 2005 Det är som sagt lite si och så med detta. Som komplement till Hjorts rekommendationer skulle jag vilja foga Paul Samuel som du finner på pokerpages. Hitta honom och listan på hans artiklar. De handlar ofta om kortare matematiska inslag i samband med händer och olika problem. Mkt upplysande och bra. Bla, sannolikheter för 10, J, Q, K, A på flop mot 1-5 motståndare i TH och liknande. Han har också några artiklar som heter A bit of maths (1-5) mm mm. Jag har dock inte läst alla dessa artiklar varför jag inte är ngn auktoritet på ämnet . mvh/tis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts