Stahl Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Välkommen till Malmö Pokerklubbs prova-på turnering! Den 1e November kommer Malmö Pokerklubb att hålla en rakefri turnering i syfte att låta folk som inte har spelat liveturneringar, men skulle vilja prova på, få sin chans till en billig penning. Tillfälligt medlemsskap kommer utfärdas till dessa, och detta kommer att vara gratis. Kl 17.45 kommer vi att ha en snabb-introduktionskurs för de som vill. Här går vi igenom reglerna för livespel; vad som gäller när man bettar, hur man ska betta, tablemanners och andra viktiga saker som kan vara avgörande för vinst eller förlust i en turnering. Har man inte spelat en riktig liveturnering förr kan detta verkligen rekommenderas. Självklart kostar det ingenting. Hur ni går tillväga för att anmäla er kan ni läsa i den här tråden. Var vänliga att skriv i er anmälan ifall ni vill vara med i introduktionskursen. De som ämnar vara med i introduktionskursen bör vara på plats på klubben 17.35-17.40, så att alla är samlade när vi sätter igång då vi ju inte har så jättelång tid på oss. Datum: 1/11 Tid: 19.00 (registrering mellan 18.00-18.50) Spel: NL Texas Holdem, Freezeout Buyin: 200+0 Det är tillåtet att redan nu anmäla sig till den här turneringen! Självklart är redan existerande medlemmar tillåtna att spela den här turneringen, men nya medlemmar har prior och MPK förbehåller sig rätten att ta bort en existerande medlem från anmälningslistan ifall platsen behövs av en ny medlem. Bästa, Ståhl Citera
Stahl Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Många som anmält sig? En del, däremot inte så många till introduktionskursen. Vill påpeka att det inte bara handlar om introduktion till livespel i allmänhet; vi går även igenom "korrekta" (eller allmänt vedertagna) liveregler. Exempel: Blindarna är 500/1000. Du vill raisa och slänger in en 5000-marker. Vad händer? Blindarna är 500/1000. Du vill även denna gången raisa och slänger in 2st 5000-marker? Vad händer? Blindarna är 500/1000. Du vill tydligen raisa till 5000, och lägger in 1000-markerna en efter en. Vad händer? Sådana här situationer och många fler kommer vi att gå igenom. Kom ihåg att ett misstag räcker för att förstöra dina vinstchancer. (nu kommer säkert någon ohängd medlem att fyndigt skriva svaret på dessa situationerna.) Citera
Sampath Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Finns folk som har spelat i flera år och fortfarande inte tycks ha fattat det där Lär dom blanda ordentligt också. Störigt med folk som kuperar tre gånger och tror det räcker. Citera
Toffe Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Anmäler man sig via mailen Ståhl eller ska man ringa dig också? Citera
Stahl Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Anmäler man sig via mailen Ståhl eller ska man ringa dig också? Jag lovar att läser du trådarna för medlemskap och anmälningsrutiner, så kommer du att kunna lista ut det Citera
Toffe Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Går snabbare att skriva när man är på jobbet Citera
Stahl Postad 27 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Finns folk som har spelat i flera år och fortfarande inte tycks ha fattat det där Lär dom blanda ordentligt också. Störigt med folk som kuperar tre gånger och tror det räcker. Sen finns det folk som kastar in sina kort i mitten istället för markerna när dem vill höja. Vilka tokstollar, va? Citera
Nilz Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Hur ser det ut med anmälningar? Är det gott om platser kvar? I så fall kanske man kan titta in på tisdag och vara med och slaska lite. Man lär väl inte ha nåt bättre för sig ändå. Men man vill ju inte ta platser från "nybörjare". Citera
pallemalmquist Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Tackar för bekräftelsen Ska bli skit kul att spela en större turnering live! Citera
Stahl Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Hur ser det ut med anmälningar? Är det gott om platser kvar? I så fall kanske man kan titta in på tisdag och vara med och slaska lite. Man lär väl inte ha nåt bättre för sig ändå. Men man vill ju inte ta platser från "nybörjare". Ingen fara, du kan anmäla dig och sen om det fylls upp med "nybörjare" så blir du eventuellt en av de olyckliga som får ett mail där det står att du tyvärr blivit en av de olyckliga som har blivit avlägsnade från startlistan. Citera
Sampath Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Sen finns det folk som kastar in sina kort i mitten istället för markerna när dem vill höja. Vilka tokstollar, va? Helt otroligt! Något sådant skulle jag aaaldrig göra. Citera
Tobbeblue Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Halloj, jag anmälde mig via mail den 20/10 men har inte fått någon bekräftelse ännu? Citera
Stahl Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Halloj, jag anmälde mig via mail den 20/10 men har inte fått någon bekräftelse ännu? Det är för att jag flyttade dig till "Bekräftad"-katalogen i mitt e-mailprogram innan jag faktiskt skickade en bekräftelse. Citera
ElNeko Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Hur många platers är det kvar? Vi är ett gäng icke-medlemmar från Lund som är sugna på att åka in och spela. Citera
Cosmo80 Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Sen finns det folk som kastar in sina kort i mitten istället för markerna när dem vill höja. Vilka tokstollar, va? Sen finns det folk som går allin med dam hög o tror att det ska stå Citera
Stahl Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 Turneringen är nu fullsatt och inga fler utbyten kommer att göras. Citera
Woodlander Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Turneringen är nu fullsatt och inga fler utbyten kommer att göras. Attans också... Det finns ingen form av reservlista ifall någon lämnar återbud? Citera
Woodlander Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Ingen som anmält sig som fått förhinder? Citera
Stahl Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 Reservlista sätts upp på plats kl 18.00 när inskrivningen börjar. Har man inte fått plats till turneringen föreslår jag att man kommer dit så tidigt som möjligt. Även ifall man är där på plats vid 18.00 för reservlista kan inte plats garanteras. /ståhl Citera
Woodlander Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Reservlista sätts upp på plats kl 18.00 när inskrivningen börjar. Har man inte fått plats till turneringen föreslår jag att man kommer dit så tidigt som möjligt. Även ifall man är där på plats vid 18.00 för reservlista kan inte plats garanteras. /ståhl Ok, låter bra! Måste man ha anmält sig tidigare för att få plats på reservlistan eller det går bra att sätta upp sig "oanmäld"? Citera
Jennez Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Ville bara tacka för ett trevligt arrangemang! Är imponerad av er klubb. Trevligt bemötande och trevliga spelare. Tyvärr gjorde jag ju bort mig och rök efter en timme, men det var kul ändå! Vi har helt klart en målbild i er. Tackar, vi ses! Citera
Smitaren Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Ville bara tacka för ett trevligt arrangemang! Är imponerad av er klubb. Trevligt bemötande och trevliga spelare. Tyvärr gjorde jag ju bort mig och rök efter en timme, men det var kul ändå! Vi har helt klart en målbild i er. Tackar, vi ses! Tack själv! Kommer till Lund och klonkar hem en turnering snart Citera
pallemalmquist Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Tack för en trevlig kväll kommer absolut att komma fler gånger /Paul Citera
Woodlander Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Vill tacka för en trevlig kväll och gott motstånd. Stor guldstjärna till MPK för proffsigt arrangenmang och för att ni kryddade med lite "Pokerkändisar". Nästa gång kan ni väl försöka fixa Erik Friberg och Ken Lenaárd (vid samma bord också ) Citera
Recommended Posts