Gå till innehåll

Tips för nybörjare på nätet, spelar 0.05/0.10?


jack_the_dipper

Recommended Posts

Tjo!

 

Jag har lirat poker på Internet i ett par veckor bara utan någon vidare framgång (vet mina misstag, så vi behöver inte gå in på dom ;)).

 

Nu undrar jag bara lite om ni kan komma med några vettiga tips på hur man egentligen ska spela på så pass låga bord som 0.05/0.10?

 

Grejen är den att så fort man höjar lite preflop eller höjer lite efter flop så foldar varenda jävel i princip. Och bluffar man så synar ALLA, haha. Ska man verkligen spela tight och bara på bra händer? För att bluffa verkar inte vara den vinnande taktiken.

 

Nåväl, jag är öppen för förslag på alla fronter. Några av er borde väl ha någon koll på dessa low blinds-bord. :D

 

Och just ja, har ni någon adress till någon hemsida där det finns en lista över starthänder som kan vara värda att spela? Jag har rätt hyfsad koll, men man kanske har missat något. :)

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om dem spelar som idioter på playmoney så kan du ändå försöka träna där litegrann.

 

Dummaste jag hört, man lär sig fan ingenting där.-!

 

Jag lärde mig iallafall att spela bättre och efter att gått från playmoney till 005 010 så såg jag inte så mycket skillnad. Det var så iallafall när jag började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Tjockisbagarn, Helt omöjligt att lära sig någo vettigt där då dom flesta synar med vad som helst. (Visserligen inte så stor skillnad mellan 0.05/0.10 men ändå.)

 

När du träffar, beta hårt annars fold.

 

Läs någon bok och satsa på Sngs till en början.

 

Lycka till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns extremt dåliga spelar epå den nivåen- och väldigt bra spelare. Det lönar sig att bara spela premium händer, par- för att försöka trääfa sets..eller höga färg kort. Släng resten och försök inte bluffa, dem synar dig.

 

Undvik all ins, om du nu inte sitter på aa..eller kk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Jag har lirat poker på Internet i ett par veckor bara utan någon vidare framgång (vet mina misstag, så vi behöver inte gå in på dom ;)).

 

Nu undrar jag bara lite om ni kan komma med några vettiga tips på hur man egentligen ska spela på så pass låga bord som 0.05/0.10?

 

Grejen är den att så fort man höjar lite preflop eller höjer lite efter flop så foldar varenda jävel i princip. Och bluffar man så synar ALLA, haha. Ska man verkligen spela tight och bara på bra händer? För att bluffa verkar inte vara den vinnande taktiken.

 

Nåväl, jag är öppen för förslag på alla fronter. Några av er borde väl ha någon koll på dessa low blinds-bord. :D

 

Och just ja, har ni någon adress till någon hemsida där det finns en lista över starthänder som kan vara värda att spela? Jag har rätt hyfsad koll, men man kanske har missat något. :)

 

Låter som du spelar på prima. Problemet med den sajten är att dom kan kolla vilka händer du spelar i handhistorin. Sen går man in och kollar om du valuebetar eller bluffbetar och anpassar spelet därefter. Stämmer det?

Nån annan sajt har aldrig jag spelat på där man lägger sig för 3xBB höjning på 0,05/0,10 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komodo

 

Jo så tror jag också att 0.05/0.10-lirarna tänker, dom analyserar nog om jack_the_dipper semibluffar (om dom ens vet vad det är?) samt vilka starthänder han spelar. Nä det enda rätta är att spela dödstight, höja rejält preflop gärna 7-8 BB, och sedan betta hårt på floppen när man träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komodo

 

Jo så tror jag också att 0.05/0.10-lirarna tänker, dom analyserar nog om jack_the_dipper semibluffar (om dom ens vet vad det är?) samt vilka starthänder han spelar. Nä det enda rätta är att spela dödstight, höja rejält preflop gärna 7-8 BB, och sedan betta hårt på floppen när man träffar.

 

Noll chans att du får en syn med 7-8BBs höjning på primas 0,05/0,10 bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, mitt misstag är att jag har jävligt kass diciplin och jävligt kass tålamod. Jag har bluffat såååå många gånger på dom där low limit-borden och dom synar mig, oavsätt hur många dollar jag trycker in. Jag blir djupt störd. :P Kan sitta med TPTK och någon synar med K2o och så råkar han träffa ett tvåpar eller något på river trots att jag mosat in hur många dollar som helst så går dom med i förhoppning. :P

 

Varför kan inte JAG ha lite tur? :P

 

Alltså, sitter jag på en bra hand preflop så brukar jag betta upp lite, men det är ju rätt svårt för dom foldar ju direkt. :P Och det känns ju jävligt drygt att betta 0.50 preflop med någon bra hand när alla ändå foldar. :P Känns som slöseri. :D

 

Nåja.

 

Synd att jag inte var så tät, då hade jag satt in några tusen och lirat nån annan limit. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, sitter jag på en bra hand preflop så brukar jag betta upp lite, men det är ju rätt svårt för dom foldar ju direkt. Razz Och det känns ju jävligt drygt att betta 0.50 preflop med någon bra hand när alla ändå foldar. Razz Känns som slöseri. Very Happy

 

Känner igen det där problemet. Jag spelar också 0,05/0,10 (på Prima). Min lösning var att höja med fler händer preflop. Efter ett tag kommer folk att börja syna och då kan du tajta till dig lite, åtminstone i tidig position. Du kan ju också sänka din preflopraise till 0,30 eller 0,40 och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att jag inte var så tät, då hade jag satt in några tusen och lirat nån annan limit. :P

Den hårda sanningen: Klarar du inte av att vinna på 0,05/0,10 NL är du en dålig pokerspelare och klarar inte av att vinna på nån annan nivå heller.

Läs böcker och spela MYCKET så kommer det nog gå fint! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela 2 sh-bord åt gången (eller fler) så tightar du till dig automatiskt. Då slipper du spela A7, K9 och andra b-händer som bara blir utkickade

 

Det är ett bra råd på den nivån om man har problem med tålamodet. Eller spela på turbo-bord. Men allvarligt, hur medioker jag själv än kan tänkas vara så bävar jag för hur illa det skulle gå för mig om jag inte var så tålmodig som jag är... :shock: Tror nog att det är en av de viktigaste egenskaperna som finns i Online-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade 0.05-0.10 under flera månaders tid och det jag kände när jag spelade där var att man höjer sina bra kort hårt och kastar sina dåliga kort. Man hittar inte på nå snygga spel. Jag spelade 10-bord och vann mycket på att betta hårt när man hade träff på tex A när man har AK och folk följde hela vägen med A3. Även träffade trissar gav ju bra betalt. Men mitt tips är bara att spela dom bra korten otroligt hårt och kasta skräpet. (känns väl som att man kan spela så överallt om man känner för det men på den lägsta nivån är det det mest vinnande spelet tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...