Gå till innehåll

Allmänna Bad streak Tråden för TEP medlemmar


NorthQ

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu e jag irriterad. Haft oflyt i ca 2000 händer nu och förlorat 110$ på expekt och 150$ på absolute makin a total of -260$ och på ca en vecka. detta på FL 1/2. :(

 

Idag backade jag 48$ på Absolute, spelade dock bra och låg en en del pluss när jag fick AA tre gånger inom 10 minuter och förlorade alla 3, och 3betade preflop alla gånger. De vinnande händer var KK och J9s och 87o.

2 av händerna var HU och i en hade jag 2 motspelare.

 

Den största och längsta bad streaken jag haft i min "karriär" so far.

 

Tur att jag bonushorar och har därför inte förlorat riktigt så mkt. Men det är ju spelet men räknar.

 

Tar ett break från cash gameandet i en dryg vecka nu (Mest pga av tentaläsning dock) hoppas oturen inte förföljer mig länge till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll spelade jag en 10euro PL Hold Em turnering på bestpoker.

 

Började illa och gick ned mig till 475 chips men lyckade vända detta till 6K men det var fortfarnade en bit under average.

 

När blindsen ätit på mig ned till 4200 och blinds på 350/700 får jag AJs i UTG2, 36 spelare kommer ITM. 42 kvar.

 

Misstag1:Limp

4 spelare till Flop

Flop:KJx

BB bettar 1500

Misstag2:Call från mig och de andra 2 foldar. (2K chips kvar)

Turn:Kommer Lanka

BB Bettar 5K(all in)

Misstag3:Fold

 

strax efter åkte jag och inser även att jag spelade denna kritiska hand totalt fel rakt igenom. Borde helt enkelt höjt i alla misstags lägen. och callat all inen. Var comittad..och nu i efterhand 80% säker att jag hade honom slagen.

 

Kunde inte somna igår p.g.a. att jag låg å tänkte på hur fel jag spelade handen. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med

A :heart: 4 :heart:

och limpar in från cutoff 4 spelare med till floppen.

Då floppen kommer K :heart: T :heart: 2 :heart: .

Så börjar man fundera på hur man ska få betalt. All in från UTG då var det löst då så synar hans all in tror den var ungefär 20$.

Vad har den här nissen gått allin med då.

Han visar upp K8o okej toppar kan ju aldrig vara fel att gå allin på speciellt inte när det ligger 3 hjärter. Turn kommer 8 och han förbättrar sin hand och river kommer K och jag förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll spelade jag en 10euro PL Hold Em turnering på bestpoker.

 

Började illa och gick ned mig till 475 chips men lyckade vända detta till 6K men det var fortfarnade en bit under average.

 

När blindsen ätit på mig ned till 4200 och blinds på 350/700 får jag AJs i UTG2, 36 spelare kommer ITM. 42 kvar.

 

Misstag1:Limp

4 spelare till Flop

Flop:KJx

BB bettar 1500

Misstag2:Call från mig och de andra 2 foldar. (2K chips kvar)

Turn:Kommer Lanka

BB Bettar 5K(all in)

Misstag3:Fold

 

strax efter åkte jag och inser även att jag spelade denna kritiska hand totalt fel rakt igenom. Borde helt enkelt höjt i alla misstags lägen. och callat all inen. Var comittad..och nu i efterhand 80% säker att jag hade honom slagen.

 

Kunde inte somna igår p.g.a. att jag låg å tänkte på hur fel jag spelade handen. :evil:

 

Trist när man märker hur fel man spelat en hand. Hur hade du gjort annars? Hoppas du tänker på att du skulle tryckt in degen direkt, preflop..?

 

/marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Börjar bli trött på att torska i turneringar med AA å KK....

Senast, 5 i chips totalt.

Plcokar upp AA

bettar 4x

chipleadern i hela tourney callar...

 

flop kommer 727 jag bettar pot.....

han dubblar...

jag trycker all in....han synar med 77 :x

 

Edit: rebuy....sen efter slut på rebuy klonkar en annan fyrtal mot mitt top two pair AQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

booohooo *snyft*

 

min bankroll är riktigt crippled.

åkt på en NL100 backdraft igen....

blir inge mer nL denna månad...bara SNG:ar...

 

crap-spel....

 

nåväl, det blir SNG:ar och turneringsexperimentet.

 

förvänta er mycket gnäll och ledsna miner om ni frågar mig om hur pokern går....=(

 

enda positiva är att jag fortfarande är någorlunda plus för 2006 iaf...

 

*suck*

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Losa just på final table med 99 vs A8off (70/30 för er som inte vet) när esset kom på rivern. Förutom att jag slagit ut killen (nu åkte jag istället eftersom vi hade ungefär lika mycket) vilket hade betytt 16€ så hade jag haft en okej chans på förstapriset som var 862€. Nu fick jag nöja mig med 128€ (30% till hasse). Jag har inga problem med beats tidigt i turneringar eller i cashgame (sånt som händer liksom), men när man har en decent chans på att vinna riktigt stort så svider det faktiskt rätt rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att även fast man kan whina över en beat så hittar man nästan alltid någon hand som man i efterhand kunde ha spelat bättre (och som hade ändrat utgången på turneringen). Jag måste ju föregå med gott exempel och kom till slut på en riktigt bra.

 

 

Anyway...alla foldar till weak-ass player på sb. Jag har 25k, han har 20k. Han har innan spelat otroligt vekt och håller på att tappa ordentligt. Big blind är 2k och alla grindar på de två kvarvarande borden för att komma till final table (6 spelare på varje). Han dubblar och jag har 86s och callar och floppen är 942 två i mina suits. Han bettar ut 5000 i 8000-potten. Jag callar. På turn kommer 10an, han bettar och jag all-inar honom för resten och han callar. Han har 64s och jag missar mina 16 outs och han går upp på 39k och jag är nere på väldigt lite.

 

Även om jag ogillar att all-ina på drag så är det här ett jättebra läge. Nu när jag vet resultatet är det lätt att säga så men killen skulle lika gärna kunna ha highcards. Alltså kan jag ha 15 outs redan på floppen. Hade jag raisat all-in är jag faktiskt tveksam till att han skulle callat. När jag raisade honom på turn var han ju mer eller mindre tvungen. Min tankegång från början var väl att jag trodde att han skulle committa resten om jag träffa flushen, men med tanke på de grunda stackdjupen ska man inte ta för hårt på implicita odds. Helt klart en hand som jag önskar att jag kunde spelat om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, jag spelar ju inte för så mycket pengar men iallafall..

 

Jag spelade min första 7 dollars turnering idag. Fick JJ andra handen och UTG raisar 5ggr big blind. Får 3 calls. Floppen kommer AK7 ok, tänker jag. Jag lägger mig om de höjer, och de gör det. Jaja...

 

Två händer senare får jag QQ och är alltså small blind. 4 limps sofar. Jag raisar 6 ggr big. Får 3 calls. Floppen kommer AK9. Jag kan bara checka den floppen. 3 bets kommer och jag lägger mig.

 

Efter 5 min får jag 10-10. Har förlorat lite, och är sur. Jag raisar typ lika mycket som förut och får... ja gissa? 3 calls. Floppen? AQ typ 8. Bets kommer, Jag foldar. Nere på halva stacken. Checkar och foldar länge. Tills jag får J-J igen... Denna gång är det någon som höjer innan mig, så jag synar bara. (Jag vet inte varför) Floppen kommer KJ7 varav 2 samma suit. Jag är sist, och får 2 checks. Jag tänker, inte fan checkar man den potten med färgdraget, inte om man har så starka kort att man följt med på raisen innan. Så jag checkar också för att liksom slowplaya. Då kommer 9:an i någon oviktig färg. Spelarna innan mig blir galna och går all in. Så här i efterhand förstår jag att jag borde kanske inte slowplayat min triss...? Men jag callar förstås nu. Han som raisade först innan flopp har Q10 offsuit och drar hem allt med sin stege.. Ingen hjälp kom på rivern...

 

SUCK

Spelade en till turnering. Satte JJ på trissen igen och vann!! Åkte ut som sist icke-betalade spelare... tjoho!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker cleara partybonusen på 3 dagar och eftersom min dygnsrytm är ojämn så tog jag ett pass för några timmar sen. Hittade två fina 3/6-bord hilo, ett 2/4-bord hilo och sen ett 10/20 limit omaha bord som verkade najs (Måste ju våga pröva högre limits nångång).

 

Eftersom det här är badstreak-tråden så kan ni ju ana ungefär hur mycket tur jag hade. Floppade 35x-floppen med A24 (vanligtvis = GG HF!) fyra gånger och bommade alla. Sista gången hade jag 25 outs för att antingen splitta eller scoopa från turn -> river, men det spelar ju ingen roll som bekant och jag bomma så klart. Sen råka jag tiltsyna med KJJx på 10/20-bordet och så blev det trebettat så där losa jag 30$ på ren dumhet. Hade ytterligare otur när jag gjorde ett riktigt bra spel när jag valuebetta mina J1097 på J962-brädan (dubbla färgdrag) när det visade sig att båda mina motståndare drog med dåliga färgdrag och inside (båda hade AQ8x). Så klart kom färgen på rivern (min ev = 70%). I en annan hand hade jag topptvå med AK + nutsflushdraget på turn, men J kom på river och jag fick smaka (betalade inte av).

 

Några hh:

 

Dealt to Nisha81 [ 5d 4h 8c Ac ]

FADI51 calls [$3].

Amos_123 folds.

notjerry13 folds.

jersiequeen calls [$3].

Plaintiff111 calls [$3].

XmanX calls [$3].

coolmankim folds.

gothicguy calls [$3].

Nisha81 calls [$2].

ktownstats checks.

 

helt okej hand men ur position är det nog bäst att ta det lugnt. Synar.

 

** Dealing Flop ** [ 2c, Js, 4c ]

 

Floppen är bra. Chansen att jag floppat bästa draget åt båda hållen är rätt stor. Lika bra att påbörja utsållandet av dåliga tvåpar och andra A5or.

 

Nisha81 bets [$3].

ktownstats folds.

FADI51 folds.

jersiequeen calls [$3].

Plaintiff111 folds.

XmanX calls [$3].

gothicguy raises [$6].

Nisha81 raises [$6].

 

Här tre-bettar jag för att vara hundra på att jersiequeen drar med A3 (om hon synar kan jag vara rätt säker på det).

 

jersiequeen calls [$6].

XmanX folds.

gothicguy raises [$6].

Nisha81 calls [$3].

jersiequeen calls [$3].

 

När gothic cappar sätter jag honom på en stark hand, möjligtvis A35 eller toppset.

 

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Nisha81 checks.

jersiequeen checks.

gothicguy bets [$6].

Nisha81 calls [$6].

jersiequeen calls [$6].

 

Och där kom sexan. Om jag har rätt drar jag till split. Bäst att spela passivt.

 

** Dealing River ** [ Qh ]

Nisha81 checks.

jersiequeen bets [$6].

gothicguy calls [$6].

Nisha81 folds.

 

Queen bekräftar min misstanke om A3 och check/callar turn och bettar ut när river är safe. Jag har nada och foldar. En del skulle hävda att potten är stor och att jag borde calla bara för att, men jag är tämligen säker på att jag är död om man tänker på hur handen spelats.

 

jersiequeen shows [ 3c, Qs, Ah, Th ] a pair of queens.

jersiequeen shows 6,4,3,2,A for low.

gothicguy doesn't show [ Kc, 9c, Ad, 5c ] high card ace.

gothicguy doesn't show 6,5,4,2,A for low.

jersiequeen wins $43.50 from the main pot with a pair of queens.

jersiequeen wins Lo ($43.50) from the main pot.

 

Idioten cappade alltså med 2nd-nutlowdraw och 2nd-nutsflushdraw, ett drag jag eventuellt tycker är bra om man spelar heads-up. För er som är intresserade så var min ev 41.8% i jämförelse med queens 41.7%, detta trots att 4 klöver var upptagna av mina motståndarna. Säger en del om hur bra multipla drag är.

 

en hand jag är riktigt nöjd med hur jag spelade:

 

Dealt to Nisha81 [ Ac Js Qc Qd ]

THEDRILLER11 folds.

Ahso258493 folds.

CaptHarlock folds.

daddykjs calls [$10].

itcouldcome folds.

Nisha81 raises [$20].

Gradad folds.

ds_player calls [$15].

snakelegs folds.

daddykjs calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 9d, Tc, 4c ]

ds_player checks.

daddykjs bets [$10].

Nisha81 raises [$20].

ds_player calls [$20].

daddykjs calls [$10].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

ds_player checks.

daddykjs checks.

Nisha81 checks.

** Dealing River ** [ 9s ]

ds_player checks.

daddykjs bets [$20].

Nisha81 calls [$20].

ds_player folds.

daddykjs shows [ Ts, Ah, 2h, 5h ] three of a kind, nines.

Nisha81 shows [ Ac, Js, Qc, Qd ] a full house, Nines full of queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...