Gå till innehåll

NL - AA preflop spel?

Recommended Posts

Postad

hmmmmmmm

vad tjänar man i längden på? (0.25/0.5$ NL)

NO LIMIT

1. raisar preflop med 4$ o får syn av 1 spelare, man bettar flop, antingen synar han om han träffat eller så lägger han sig

2. man 'min-raisar' preflop typ 1$ - 1,5$ och får syn av 3-4 spelare.

istället för att ha slösat 4$ preflop så har man nu 2,5$-3$ att 'slösa på'.

o då bettar man 3$ på floppen.

3. man limpar 0.5$ o 5-7 pers ser floppen, då bettar man 3,5$ (4-0.5) på floppen.

hmm.. om man kör som på (1) och nån synar o träffar setet kan man ju losa mkt som fan.. det enda man vinner på är väl om nån träffat ett par eller håller själv i ett högt par.

om man kör som (2) så har man större chans att losa. men om man får in en bra flopp o nån har en bit av kakan får man en fin pot.

* Rubrikpill - QoS *

Postad
hmmmmmmm

NO LIMIT

1. raisar preflop med 4$ o får syn av 1 spelare, man bettar flop, antingen synar han om han träffat eller så lägger han sig

Det här är det tveklöst rätta alternativet, de andra är inte ens i närheten.

Postad
hmmmmmmm

NO LIMIT

Det här är det tveklöst rätta alternativet, de andra är inte ens i närheten.

ok, om man kör den alternativen.

checka flop, kan det vara ett alternativ?

Postad
Johan Hjort, det måste väl finnas tillfällen där det är bättre att betta tre gånger big blind än åtta gånger? :)

bettar man 3bb på dessa låga bord får man syn av 5spelare:<

Postad
ok, om man kör den alternativen.

checka flop, kan det vara ett alternativ?

Alltså jag förutsatte att du var rätt säker på att få syn av en spelare om du höjde så mycket och kunde vänta dig ett gäng om du höjde pott. Men standard här är att beta något i stil med 0,8ggr pott, i syfte att få syn av en sämre hand. Fast floppspel går inte riktigt att ge fasta riktlinjer för.

Postad

detta var då den konstigaste frågan, allt är ju relativt till position, vad för typen av spelare du möter m.m.

men generellt sett vill du ha max 1 spelare som ser floppen, stora par som AA/KK minskar i "värde" ju fler som ser floppen och ju längre in i handen man kommer, du vill få in så mkt pengar som möjligt så fort som möjligt, spelar man passivt med AA som några av dina alternativ var så kommer man dö _VÄLDIGT_ mycket pengar när du väl åker på floppade twopair lr ngt, dessutom om de floppar ett drag kan de få korrekta potodds o syna stora bets pga. om fler synar innan honom, sen har ju folket på internet en tendens o suga, o synar ivf :P

Postad
stora par som AA/KK minskar i "värde" ju fler som ser floppen och ju längre in i handen man kommer

Den första biten stämmer inte, den andra biten stämmer. Om 5 pers vill syna din preflopphöjning på halva din stack så är det enormt mycket bättre än om en motståndare synar.

Postad

Ja om du raisat innan 4$ med andra kort. Jag brukar reisa 3$ AQs AJs(mot <3 motståndare ) AK AA KK QQ. Andra par slow playar jag . Med det händer att jag reisar QTs 3$ mot 1-2 limpare för bluffens skull.

• 3 weeks later...
Postad

Efter att ha spelat 1-2 NL på party där maxbuyin bara är 50 BB har jag insett att man måste höja REJÄLT med AA och hoppas att någon synar eller höjer, gör dom det inte så är det OK och gör dom det förstås jättebra. Att limp-höja är ju helt kass eftersom alla fattar vad man har. Om en har höjt och några synat är det allin som gäller annars hamnar man med en flop där pot-beten som man gör innebär allin och då är det gonatt om man blir synad, om man inte har sådan tur att någon är på ett drag. Att betta pot som lämnar $ kvar är ju nästan lika illa det då man mer eller mindre alltid blir pot comited. Jag ser helst inte att AA skall vara en draghand och för att undvika detta måste man betta ordentligt!