Gå till innehåll

Pokerturné under sabbatsåret!


Rotoroberts

Recommended Posts

Hejsan!

 

Kom på en alldeles tokig men festlig idé nyss!

När studierna lider mot sitt slut så tänkte jag lägga min fritid mestadels på poker, (förutbestämt), men jag har inte riktigt vetat hur.

Därför kom jag på idén om att åka runt och åka "tågluffa" till olika städer som erbjuder turneringar och också samtidigt sova över på hotell eller dyl. för att sedan dra vidare till nästa stad. Det är ju väldigt mycket planering till ett sådant här projekt så därför vill jag ha raka tips och funderingar om denna idén skulle hålla eller inte...

 

Tacksam för svar! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar med ungefär 15 turneringar i södra Sverige. Tänker antagligen åka tåg/buss och bo på vandrarhem eller motell. Räknar också med att komma ITM någon gång under de 15 turneringarna :) , och dessa prispengar går till resebudgeten.

 

Problemet är dock att fixa så att alla pokerklubbar har sammanhängande turneringar i datum m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga: Tänker du göra det för att det är skoj enbart eller räknar du med att plussa på din turné? Jag tror nämligen att det blir svårt att vinna tillräckligt med deg för att täcka hotell och reskostnader om du bara tänker spela turneringar med max 500 kr buy-in. Oavsett hur bra du spelar då.

 

Men om du gör det för nöjes skull och bara ser eventuella vinstpengar som ett trevligt tillskott så är det ju inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det verkar kul och hänger gärna med om jag har tid och pengar :). Du kan ju kolla på forumets turneringskalender gällande turneringsdatum. Åk till de mindre aktiva klubbarna på helgerna och de mest aktiva mitt i veckan.

 

Jag blir sugen nu :) undrar bara hur mitt internetberoende skulle klara en längre tids tågluffande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Någon som fortfarande är sugen på den idé? :D

 

Ja, som jag skrev till dig för några minuter sen :P

 

Vad ligger er budget på? Jag har inte så mycket mer än ett par månaders studiebidrag +~3000kr =~7-8000kr till sommaren om jag sparar. I värsta fall får man väl casha ut den gamla bankrollen och hoppas att den inte ryker under resan om mer krävs :P

 

Att skriva dagbok här på forumet under tiden vi luffar är ju nästan ett måste. Har vi tur så kanske vi får sova hos någon snäll forumare, låna tvättmaskin m.m och spara pengar på det. Annars är det väl F1-hotel som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt i det du skriver. Då jag har studiearbete nu för tillfället så kan jag endast fatta mig kort. (Hoppas att det snart blir sommarlov...)

 

Jag kommer att ha ett fast jobb mellan 15 juni - 15 juli, och detta kommer i slutändan att ge mig mellan 10'000 - 15'000 SEK. Så minst 10'000 färska pinnar lär det nog bli i spelkassa iaf.

 

Ja, en dagbok är ett måste, och så kan vi lägga upp en kalender så att alla vet vilka evenemang vi är på.

 

Hoppas att det här blir av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...