Rotoroberts Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Hejsan! Kom på en alldeles tokig men festlig idé nyss! När studierna lider mot sitt slut så tänkte jag lägga min fritid mestadels på poker, (förutbestämt), men jag har inte riktigt vetat hur. Därför kom jag på idén om att åka runt och åka "tågluffa" till olika städer som erbjuder turneringar och också samtidigt sova över på hotell eller dyl. för att sedan dra vidare till nästa stad. Det är ju väldigt mycket planering till ett sådant här projekt så därför vill jag ha raka tips och funderingar om denna idén skulle hålla eller inte... Tacksam för svar! Citera
Rotoroberts Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Hur fan ska man veta det då ? Beror väl på hur mycket flis du har Ja, exakt! Därför kul och veta vad ni tycker en lämplig bankrulle skulle vara om man spelar turnering för max 500 spänn i inköp... Citera
pokerplayer Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 500 x antalet turneringar du tänker spela under tågluffen blir nog bra då Citera
Rotoroberts Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 15000 - 20000:- skulle väl inte vara så fel ? ( Kost & logi inräknat ) Citera
juttis Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 låter som en ganska tajt budget... Citera
Largo-Sama Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 15000 - 20000:- skulle väl inte vara så fel ? ( Kost & logi inräknat ) beror ju på hur länge du räknar med att hålla på, och om ev. vinster kommer bidra till resan. Citera
Rotoroberts Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Räknar med ungefär 15 turneringar i södra Sverige. Tänker antagligen åka tåg/buss och bo på vandrarhem eller motell. Räknar också med att komma ITM någon gång under de 15 turneringarna , och dessa prispengar går till resebudgeten. Problemet är dock att fixa så att alla pokerklubbar har sammanhängande turneringar i datum m.m. Citera
juttis Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Aha, ok. Jag trodde att du skulle luffa omkring i Europa... Aja, men 20 lax räcker väl ett tag iallafall. Citera
Dollarturist Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 En fråga: Tänker du göra det för att det är skoj enbart eller räknar du med att plussa på din turné? Jag tror nämligen att det blir svårt att vinna tillräckligt med deg för att täcka hotell och reskostnader om du bara tänker spela turneringar med max 500 kr buy-in. Oavsett hur bra du spelar då. Men om du gör det för nöjes skull och bara ser eventuella vinstpengar som ett trevligt tillskott så är det ju inga problem. Citera
Largo-Sama Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Jag tycker att det verkar kul och hänger gärna med om jag har tid och pengar . Du kan ju kolla på forumets turneringskalender gällande turneringsdatum. Åk till de mindre aktiva klubbarna på helgerna och de mest aktiva mitt i veckan. Jag blir sugen nu undrar bara hur mitt internetberoende skulle klara en längre tids tågluffande. Citera
Rotoroberts Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Någon mer som är intresserad? Vore en väldigt kul upplevelse! Citera
Skanke Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Det som inte är så kul kanske är att man förmodligen måste bli medlem på varje klubb. Raken blir lite väl hög om varje turnering kostar 500+500 eller något. Citera
Rotoroberts Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Nja, säg inte det! Har kontakt med några klubbar som skulle kunna tänka sig att "se mellan fingrarna" på den frågan. Så det är nog bara 500 + 50 i detta fallet. Citera
Donner Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Ideen låter ju kul, men 15-20 lax låter jäkligt snålt tilltaget. Räcker ju med att man slaskar loss på cashgames en kväll så får det ju bli parkbänkar o frälsis soppkök om det ska gå ihop! Citera
Rotoroberts Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Har lovat mig själv att inte lira cashgames när jag har begränsat med pengar med mig...Tror iaf att jag ska kunna klara mig Citera
Rotoroberts Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Någon som fortfarande är sugen på den idé? Citera
Largo-Sama Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Någon som fortfarande är sugen på den idé? Ja, som jag skrev till dig för några minuter sen Vad ligger er budget på? Jag har inte så mycket mer än ett par månaders studiebidrag +~3000kr =~7-8000kr till sommaren om jag sparar. I värsta fall får man väl casha ut den gamla bankrollen och hoppas att den inte ryker under resan om mer krävs Att skriva dagbok här på forumet under tiden vi luffar är ju nästan ett måste. Har vi tur så kanske vi får sova hos någon snäll forumare, låna tvättmaskin m.m och spara pengar på det. Annars är det väl F1-hotel som gäller. Citera
Ziner Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 låter som en riktigt kul ide faktiskt. Citera
Rotoroberts Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Du har rätt i det du skriver. Då jag har studiearbete nu för tillfället så kan jag endast fatta mig kort. (Hoppas att det snart blir sommarlov...) Jag kommer att ha ett fast jobb mellan 15 juni - 15 juli, och detta kommer i slutändan att ge mig mellan 10'000 - 15'000 SEK. Så minst 10'000 färska pinnar lär det nog bli i spelkassa iaf. Ja, en dagbok är ett måste, och så kan vi lägga upp en kalender så att alla vet vilka evenemang vi är på. Hoppas att det här blir av! Citera
Largo-Sama Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Det vore bra om det skedde under sommarlovet, har ingen lust att ta paus i studierna för att pokerluffa. Hur lång tid har du tänkt att denna resan ska vara? Citera
Recommended Posts