quads Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Spelade den här SNG igår på multipoker. Med tre kvar så var jag chip leader, men förlorade halva stacken i två oturshänder men lyckades bli chip leader kort efteråt igen. Heads up nu mot Player1 som verkar vara lite rädd för höjningar innan floppen. Snodde blinds från honom genom att minihöja innan floppen och han foldade hela tiden. Sen kommer den här nyckelhanden som gjorde att jag förlorade hälften av min stack och inte lyckades komma tillbaka. ***** Hand History for Game XXXXXXXXX ***** 500/1000 TourneyTexasHTGameTable (NL) (Tournament XXXXXXX) - Wed Sep 15 11:01:56 EDT 2004 Table Table XXXXX (Real Money) -- Seat 1 is the button Total number of players : 2 Seat 1: Player1 (3876) Seat 4: HJÄLTEN (4124) Player1 posts small blind (250) HJÄLTEN posts big blind (500) ** Dealing down cards ** Dealt to HJÄLTEN [ Q:spade:, 3:diamond: ] Player1 calls (250) HJÄLTEN checks. ** Dealing Flop ** : [ 7:club:, 5:diamond:, 3:club: ] HJÄLTEN bets (500) Player1 calls (500) Här tänker jag att jag ska betta för att kolla var jag står. Han synar. Jag borde väl egentligen ha bettat 2xBB (1000) för om han då synar så måste han ha en bra hand eller bra draw pga att han verkar folda med skithänder? ** Dealing Turn ** : [ 9:spade: ] HJÄLTEN bets (1000) Player1 calls (1000) Här fortätter jag och bettar hälften av potten, men han synar igen. Nu är jag säker på att han har en bättre hand än mig. ** Dealing River ** : [ T:heart: ] HJÄLTEN checks. Player1 bets (1876) Player1 is all-In. HJÄLTEN folds. Kan inte göra annat än check-folda här pga jag tror att han har en bra hand, och tror inte han skulle bluffa när han ser att jag checkar på river. Jag är säker på att det var en korrekt fold av mig, men vad skulle ni gjort på floppen? Är det bättre att betta 2xBB som jag tänkte på efteråt eller nåt helt annat? Jag hade inte mycket chips kvar så jag hade inte råd att fortsätta betta på river när han verkade ha en bättre hand än mig. Citera
Papa Kubo Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Snodde blinds från honom genom att minihöja innan floppen och han foldade hela tiden. Varför gjorde du inte så i det här fallet? Citera
Hristo Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Snodde blinds från honom genom att minihöja innan floppen och han foldade hela tiden. Varför gjorde du inte så i det här fallet? Precis ´min tanke också, sedan kan du mäkta med ett pott bet på floppen...syn där och jag hade nog checkat ner... Citera
quads Postad 16 September , 2004 Författare Rapport Postad 16 September , 2004 Kommer inte ihåg varför jag inte gjorde det faktiskt. Borde givetvis ha gjort det. Citera
Recommended Posts