Gå till innehåll

Privata bord och turneringar online?


thorn

Recommended Posts

Hejsan,

 

Jag och ett gäng kompisar (och deras kompisar) som befinner oss utspridda i världen skulle vilja hitta någon sida där vi kan spela på privata bord. Finns det någon sida som erbjuder detta och ger oss kontroll över hur spelet ska spelas?

 

Vet att PP erbjuder privata bord, men det är bara limit. Vi skulle helst vilja spela NL, som ett homegame på distans eller vad man ska säga. Finns det någon sida som erbjuder oss kontroll över hur spelet ska spelas så att säga?

 

Tack för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars har denna funktionalitet. Man kan sätta upp vilken typ av spel som helst och vilka limits som helst. Dom tar dock rake på turneringarna som även är lösenordsskyddade. Funkar mkt bra. Du måste maila supporten för att få denna funktionalitet och när det är klart så dyker ett val upp under en av menyknapparna.

 

Mvh

 

/Onlinechimp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Vi ar ganska manga kompisar som gjort en pokersida och lirar poker.

Eftersom vi bor pa olika stallen i varlden men anda vill kunna spela turneringar med ranking osv funderar vi pa nat upplagg med ranking poang och sa.

 

Nan som har nat tips eller ar anda sattet att lira sitandgos och gora nat eget ranking system efter det? isafallanan som har nagra tips pa hur man skulle kunna lagga upp det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nan som har nat tips eller ar anda sattet att lira sitandgos och gora nat eget ranking system efter det? isafallanan som har nagra tips pa hur man skulle kunna lagga upp det?

 

Följande formel är knyckt från multipoker vilket jag tycker ger en skaplig fördelning. Vi har använt den med gott resultat för att ranka mina homegames. ca 50spelare på listan och spel varje vecka med dryga 20 pers på 3bord. Jag har har hitills bara en lista i excell vilket inneburit en del handarbete men en god vän knåpar på en webbaserad lösning. Har ni som ni skriver gjort en egen pokersida borde vi kunna snickra ihop något liknande lite snabbt.

 

Formeln som används för att räkna ut en spelares poäng ser ut enligt följande:

 

Poäng = 10 * ROT UR[ (N/R) * (log(P+10)ˆ3) ]

 

N = Antal spelare som delltar i turneringen.

R = Spelarens placering i turneringen (R=1 vid första placering).

P = Prispottens värde i dollar.

 

 

Exampel 1

 

En spelare placerar sig på 5:e plats i en $100 Freeroll med 300 deltagande.

 

N = 300

R = 5

P = 100

 

 

Poäng till denna spelare räknas ut enligt följande:

 

= 10 * Roten ur[ (N/R) * (log(P+10)ˆ3) ]

= 10 * Roten ur[ (300/5) * (log(100+10)ˆ3) ]

= 10 * Roten ur[ (60) * (log(110)ˆ3) ]

= 10 * Roten ur[ 60 * 2,04139ˆ3 ]

= 10 * Roten ur[ 60 * 8,5070 ]

= 10 * Roten ur[ 510,421 ]

= 10 * 22,593

 

= 225,93 (avrundas uppåt)

 

 

Exampel 2

 

En spelare placerar sig på 12:e plats i en $1000 Freeroll med 250 deltagande.

 

N = 250

R = 12

P = 1000

 

 

Poäng till denna spelare räknas ut enligt följande:

 

= 10 * Roten ur[ (N/R) * (log(P+10)ˆ3) ]

= 10 * Roten ur[ (250/12) * (log(1000+10)ˆ3) ]

= 10 * Roten ur[ (20,833) * (log(1010)ˆ3) ]

= 10 * Roten ur[ 20,833 * 3,00432ˆ3 ]

= 10 * Roten ur[ 60 * 27,1168 ]

= 10 * Roten ur[ 564,933 ]

= 10 * 23,768

 

= 237,68 (avrundas uppåt)

 

Ha det bäst!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag såg att man hos Multipoker kunde skapa privata cashgame (stod ej om det var NL, PL eller FL så det är säkert FL) men det verkade inte finnas möjlighet att skapa turneringar.

 

Finns det någon som vet på vilka sajter man kan skapa privata turneringsbord på? (Förutom Pokerstars)

 

Ha de´

 

/AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att man hos Multipoker kunde skapa privata cashgame (stod ej om det var NL, PL eller FL så det är säkert FL) men det verkade inte finnas möjlighet att skapa turneringar.

 

Finns det någon som vet på vilka sajter man kan skapa privata turneringsbord på? (Förutom Pokerstars)

 

Ha de´

 

/AA

 

Paradise Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...