Gå till innehåll

Hjälp att fylla i uppgifter vid Wire Transfer!


C-Line

Recommended Posts

Jag hade tänkt att föra över en lite summa pengar från FairPoker till mitt bankkonto via en wire transfer men är osäker på vad det ska stå i alla fälten.

 

Screenshot

 

Det är först när jag skrivit in Sweden under Country som jag vill ha hjälp. Vad ska jag välja av: SWIFT, Routing no och ABA no? Och vad är det för någonting?

 

Sen antar jag att account name är mitt för och efternamn, account number mitt kontonummer och vad jag ahr förstått så får man ringa banken för att ta reda på mitt IBAN nummer.

 

Tack på förhand! Mvh Joakim

 

* RP och klistar denna i E&J eftersom frågan är så vanlig - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välj SWIFT det är som ett internationellt clearingnummer. Det får du från din bank och är det som ska anges tillsammans med IBAN nummret.

 

Vad du ska fylla i på account nummer vete fan eftersom det ska räcka med IBAN nummer och SWIFT. Du kan ju testa och lämna den blank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Eftersom min egna lilla tråd blev låst och jag inte fick ut någon information om mitt problem så drar jag ett inlägg här.

 

Har tänkt göra ett litet uttag genom banköverföring, stöter på dessa frågor som jag inte vet vad det betyder och vad som är skillnaden.

Så skulle behöva lite hjälp med översättning. vad betyder dessa?

 

holding branch?

payee?

 

sen ber dom mig förståss fylla i bankkontonumret, men även bank code? vad menar dom riktigt med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tänkte ta ut pengar idag från mitt pokerkonto och undrar lite vad man ska skriva i account number rutan. Har fyllt i alla andra detaljer, swift IBAN osv., men på den rutan blev jag osäker. Kan man lämna den tom eller ska man fylla i det vanliga bankkontonumret som man räknat ut IBAN till?

 

För den rutan känns ju lite onödig på nått sätt, allt som ska behövas står väl redan i dom andra rutorna man fyllt i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

hej!

har min br lite fast klämd på betus som ligger i cakenätverket vet inte om det nu har blivit endast för US spelare börjar bli lite osäker. dom har iaf tagit bort neteller möjligheten så där är jag körd..

 

dom har wire, fedex och echeck men igen möjlighet att välja swift utan bara routing/ aba routing, måste man ha ett US konto för att ta ut då?

 

deras support har gått underjord men försöker gräva fram dem..

 

några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

jag behöver också hjälp med det här. med party var det inga problem, var ungefär bara IBAN och swift man behövde. full tilt säger till mig att jag måste fylla i "BANK IBAN #" bl.a. vadå bank iban? jag har redan skrivit ner min egen iban-kod, och det är inte swift de menar då det redan finns ett fält för det. banken är stängd så jag kan tyvärr inte ringa just nu, men det är en ganska brådskande överföring så jag hoppas att någon kan svara på vad det betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...