rincewind Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Detta var en smålustig hand som utspelade sig för några minuter sedan. Hur skulle jag ha spelat denna? Är det ens möjligt att komma ifrån den? ** Game ID 533179813 starting - 2005-10-09 20:30:19 ** 7 Seconds [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - Matsa84 sitting in seat 1 with $10.80 - Hero sitting in seat 2 with $7.80 [Dealer] - guden2 sitting in seat 3 with $8.05 - nlight sitting in seat 4 with $14.70 - Muhkuh sitting in seat 5 with $12.25 guden2 posted the small blind - $0.05 nlight posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Hero: , Muhkuh folded Matsa84 called - $0.10 Hero raised - $0.40 guden2 called - $0.40 nlight called - $0.40 Matsa84 called - $0.40 Höjer upp det till 4xbb, ganska standard. Inget att säga något om? ** Dealing the flop: , , guden2 checked nlight checked Matsa84 checked Hero checked Checkar här då jag träffade triss och ingen verkar villig att betala. Ligger ju ett stegdrag ute, ska jag beta pott här? ** Dealing the turn: guden2 checked nlight checked Matsa84 checked Hero bet - $1.00 guden2 raised - $2.00 nlight called - $2.00 Matsa84 called - $2.00 Hero called - $2.00 Detta kort var ju läskigt om någon fick in stegen. Betar ut; rätt/fel? Får mothugg, men jag får så fina odds så här måste jag syna? ** Dealing the river: guden2 went all-in - $5.70 nlight raised - $11.40 Matsa84 went all-in - $8.40 Hero went all-in - $5.40 Ojdå, träffade kåk samtidigt som många verkar ha bra händer. Jag tror att jag vinner så jag synar. Oddsen borde jag ha på min sida? Möjligt att lägga? * RP, lite kortare - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Detta var en smålustig hand som utspelade sig för några minuter sedan. Hur skulle jag ha spelat denna? Är det ens möjligt att komma ifrån den? ** Game ID 533179813 starting - 2005-10-09 20:30:19 ** 7 Seconds [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - Matsa84 sitting in seat 1 with $10.80 - Hero sitting in seat 2 with $7.80 [Dealer] - guden2 sitting in seat 3 with $8.05 - nlight sitting in seat 4 with $14.70 - Muhkuh sitting in seat 5 with $12.25 guden2 posted the small blind - $0.05 nlight posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Hero: , Muhkuh folded Matsa84 called - $0.10 Hero raised - $0.40 guden2 called - $0.40 nlight called - $0.40 Matsa84 called - $0.40 Höjer upp det till 4xbb, ganska standard. Inget att säga något om? ** Dealing the flop: , , guden2 checked nlight checked Matsa84 checked Hero checked Checkar här då jag träffade triss och ingen verkar villig att betala. Ligger ju ett stegdrag ute, ska jag beta pott här? ** Dealing the turn: guden2 checked nlight checked Matsa84 checked Hero bet - $1.00 guden2 raised - $2.00 nlight called - $2.00 Matsa84 called - $2.00 Hero called - $2.00 Detta kort var ju läskigt om någon fick in stegen. Betar ut; rätt/fel? Får mothugg, men jag får så fina odds så här måste jag syna? ** Dealing the river: guden2 went all-in - $5.70 nlight raised - $11.40 Matsa84 went all-in - $8.40 Hero went all-in - $5.40 Ojdå, träffade kåk samtidigt som många verkar ha bra händer. Jag tror att jag vinner så jag synar. Oddsen borde jag ha på min sida? Möjligt att lägga? * RP, lite kortare - QoS * micro limit, och det ar klart att du inte kan mkt annast an syna river da du far sa bra odds.. Aven fast ena FI sakert sitter med AQ sa ar chansen for stor att dom inte har battre kak an din relativt mot vad du behover betala for att se svaret.. EDIT: kolla lite namare pa spelet innan river och tycker dock att du borde agera lite starkare post-flop och post-turn speciellt post turn nar JQA ligger pa bordet och det ar stora dragmojligheter till stege t.ex. Du ber ju om att bli utdragen sadar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rincewind Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 jaroiten: Ja, turn borde jag nog ha spelat en re-raise. Borde nog ha betat flopp pckså då det faktiskt låg stegdrag. Här kommer resultatet då jag knappast tror att det finns så mycket att diskutera: ** Dealing the river: guden2 went all-in - $5.70 nlight raised - $11.40 Matsa84 went all-in - $8.40 Mathiassoder went all-in - $5.40 Matsa84 shows: , guden2 shows: , nlight shows: , guden2 wins $30.90 from the main pot guden2 wins $31.80 from side pot 1 nlight wins $5.40 from side pot 2 Summan av kardemumman var alltså att alla tre (!) hade en bättre kåk än vad jag hade. Ville bara gråta ut lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 beta floppen kompis det ligger ett A där:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 Du sitter i sista position och borde lätt beta på floppen där så du vet något sånär var du har alla. Hade du suttit först hade det varit okej att checka för att planera en checkraise. Dåligt spelat och det finns ganska stor chans att du är slagen av den bättre kåken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 Ja vad ska man säga, check på flopp - sen är det kört. Måste trycka till lite där även om det är frestande att slöspela set. Alldeles för farlig flopp för slöspel - sen kan man ju till 100% gissa sig till att någon sitter med ett A och kommer att vägra släppa den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 Om du hade bettat floppen hade du fått in degen som jätte favorit (fi har 2 outs), nu fick du in allt när din hand var så gott som död Värt att tänka på! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts