Gå till innehåll

Köpa PartyGaming aktier?


Zyr

Recommended Posts

bara jag som fått tanken att köpa på sig aktier i PartyGaming Plc. (party poker), tyvärr är jag inte så insatt i aktier från utlandet.

 

PartyGaming Plc. (PRTY) finns på London Stock Exchange

 

själv har jag en depå på aktiedirekt och där kan man handla med aktier från utlandet, men står inget pris eller hur man går till väga. Dessutom har jag inte pengar insatta där för tillfället och jag vill köpa imorgon så snabbt som möjligt.

 

Ett alternativ är att gå till min bank föreningssparbanken och köpa för 300kr+ 0,65% i courtage +30 och sedan få det överfört till min depå..

 

 

någon som funderar på att göra samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som fått tanken att köpa på sig aktier i PartyGaming Plc. (party poker), tyvärr är jag inte så insatt i aktier från utlandet.

 

PartyGaming Plc. (PRTY) finns på London Stock Exchange

 

själv har jag en depå på aktiedirekt och där kan man handla med aktier från utlandet, men står inget pris eller hur man går till väga. Dessutom har jag inte pengar insatta där för tillfället och jag vill köpa imorgon så snabbt som möjligt.

 

Ett alternativ är att gå till min bank föreningssparbanken och köpa för 300kr+ 0,65% i courtage +30 och sedan få det överfört till min depå..

 

 

någon som funderar på att göra samma sak?

 

Mmm, nu är man faktiskt jäkiigt sugen att köpa party aktier, men känns som om dem kan lika gärna få en downsving nu :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

party poker -7,5%

empire poker -35%

 

men tror fortfarande party poker kommer gå upp snart när marknade förstår hur många som kommer byta till dom..

 

 

jag undrar också vart man kan köpa dessa aktier, ett förslag är fsb, men där lär det kosta 1000kr i courtage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen större risk att varken Empire eller Multi skulle konka? I värsta fall skulle de bli uppköpta av något annat nätverk. De har ju kastat ut miljontals med kronor på marknadsföring, och jag tror nog att det finns nätverk som är måna om att ta tillvara på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag köpte Party men har inte sett denna tråd förrän nu. Köpte iofs inte så mycket, 10.000 för 88 pence styck, men har ju iaf blivit fin kursutveckling, går upp varje dag känns det som :)

 

Jag ringde Nordnet, det finns nämligen ett depåbevis för Party som handlas på Nasdaq, men likviditeten var så dålig att jag valde att vända mig till min bank (SEB). Courtaget blev ungefär 1000 SEK för min affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Party men har inte sett denna tråd förrän nu. Köpte iofs inte så mycket, 10.000 för 88 pence styck, men har ju iaf blivit fin kursutveckling, går upp varje dag känns det som :)

 

Jag ringde Nordnet, det finns nämligen ett depåbevis för Party som handlas på Nasdaq, men likviditeten var så dålig att jag valde att vända mig till min bank (SEB). Courtaget blev ungefär 1000 SEK för min affär.

 

Så du tjänade typ 20-30k (kr) netto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...