Gå till innehåll

WPT Foxwoods 13-18 november!


KalleAnka

Recommended Posts

någon som vet vad Kalle Anka heter så man kan leta i chipsountsen?

 

Leta inte ihjäl dig, dom brukar bara redovisa de med stora stackar och "name players".

 

Så här intervjuades KalleAnka AKA Rickard Johansson (eller är det tvärt om :-) ) under Cosmopols 20K-tävling...

 

Två snabba frågor med Rickard Johansson.

 

Tjena Rickard. Förra året vann din vän Karl Möller. Vinner du i år?

 

Ja, självklart måste jag tro det! Så här dags i tävlingen har jag aldrig haft så här mycket marker förut, jag menar jag har nästan mitt inköp - jag brukar alltid vara rejält shortstackad.

 

Vad tycker du om arrangemanget?

Kanon! Jag vet inte om det är jag som är nervös, men lite varmt är det. Men annars är det mycket bra arrangerat. Det känns som att strukturen är helt perfekt, passar min spelstil.

 

Lycka till Rickard!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

nU ÄR DET MIDDAGS BREAK.

Vårt bord är helt wierd, Vi har en känd pokerspelare där som dom filmar och han pratar konstant! En annan stinker! Han kan inte ha tvättat sig på en månad..

Greg Raymer sitter på bordet vid sidan om mig och sist jag tittade gick det bra för honom.

Har sett en massa andra kändisar.. pratade lite med Andy Bloch idag han är trevlig.

Jag har haft jätte dåliga kort, har försökt at stjäla lite blinds, men ingen lägger sig grrrrrr. Vi har en plats vid vårt bord, seat 10, där 6 spelare har åkt ut när dom suttit där. Chipleadern efter ca 2 timmar kom till vårt bord och var ute efter 20 minuter..på den stolen ;) Har ca 8.000kvar av 10.000, men nu djäklar är det dax att börja plocka!

 

Shaqatoor, tror jag han heter från Sverige, är vidare efter första dagen.

 

AbsolutePoker har ett gäng brudar som springer omkring, dom har bikinis på sig, gubbarna sitter och saglar... ska försöka utnyttja det efter pausen.. :twisted:

 

I will be back!

 

:P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet vad Kalle Anka heter så man kan leta i chipsountsen?

 

Leta inte ihjäl dig, dom brukar bara redovisa de med stora stackar och "name players".

 

Så här intervjuades KalleAnka AKA Rickard Johansson (eller är det tvärt om :-) ) under Cosmopols 20K-tävling...

 

Två snabba frågor med Rickard Johansson.

 

Tjena Rickard. Förra året vann din vän Karl Möller. Vinner du i år?

 

Ja, självklart måste jag tro det! Så här dags i tävlingen har jag aldrig haft så här mycket marker förut, jag menar jag har nästan mitt inköp - jag brukar alltid vara rejält shortstackad.

 

Vad tycker du om arrangemanget?

Kanon! Jag vet inte om det är jag som är nervös, men lite varmt är det. Men annars är det mycket bra arrangerat. Det känns som att strukturen är helt perfekt, passar min spelstil.

 

Lycka till Rickard!

Tack!

 

Tack Ola!

Jag vann inte i Stockholm så jag får väl göra det nu.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-11-14 10:35:00

Title: Two Nut Flushes in the Same Hand?

Log: Allen Kessler stopped by to describe a situation that he had never before seen in a $10,000 championship event. Five players saw a flop with three diamonds, and everyone checked to the button, who bet. There was one caller, and everyone else folded. The turn card was a blank, and it again went check-bet-call. The river card was a fourth diamond, and this time the early position player bet out for $1,000, and the player on the button moved all in. The other player called immediately, saying, "I have the ace-high flush." Shocked, the player on the button said, "No, I have the ace-high flush. The early position player showed Ad-10d, and he flopped the nuts. The player on the button showed -- Ac-4d! He misread his hand! Unbelievably, he lost his entire $10,000 in starting chips on a hand that he should have folded on the flop.

 

 

Remember kids, there's no penalty for double-checking your cards!

 

Håll dig undan detta KalleAnka så går det nog bra. :D

 

HEJA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand kvar på dagen... jag har 20 K, får KK raisar 5.000,

Pham går all in med lite mer än mig, jag kallar han har 99

och floppen 954 xx

 

så var det slut:(

 

Greg Raymer åkte ut på en bluff, han hade 34 mot AK och torskade,

Chip reese hade precis gjort en grym comeback från nästan ingenting...

 

men va fan... det var nära..

man är lite lack just nu trots allt..

Snittet bir ca 34 så med 40 K hade jag varit bra med..

 

2 killar från MaLMÖ är kvar en med 50K och en med 16k

 

ska se om jag kan springa lite och rapportera imorgon!

 

ha en bra dag!

Nu ska jag sova!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted::twisted::twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tjena Rickard. Förra året vann din vän Karl Möller. Vinner du i år?

 

Ja, självklart måste jag tro det! Så här dags i tävlingen har jag aldrig haft så här mycket marker förut, jag menar jag har nästan mitt inköp - jag brukar alltid vara rejält shortstackad. "

 

 

 

Bland det roligaste svar jag hört hahaha skön attityd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand kvar på dagen... jag har 20 K, får KK raisar 5.000,

Pham går all in med lite mer än mig, jag kallar han har 99

och floppen 954 xx

 

Baaah. Foxwoods är lika riggat som Malmö Pokerklubb..

 

Hoppas du inte tiltat bort alltför mkt på sidegames efteråt.

 

Ses när du kommit tillbaka till svedala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammy (shaktoor) leder stort! Jättekul.

Han spelar som en gud och har korten med sig.

Har lagt ner en hand de sista 2 timmarna, resten har han vunnit eller splittat.

Jättekul att titta på.

Vi är 3 svenskar som spelar/spelat, Sammy, Jag och Marcus Westerlin (5:a i Swedish Open 2005). Marcus och jag sitter vid railen och hejar tillsammans med Sammys och Marcus flickvänner. Detta kan bli riktigt kul!

 

Sista handen innan breaket raisade en spelare Sammy 50k, Sammy kallar, floppen kommer 9 10 9 och sammy bettar upp 50k, den andra tänker så det knakar och skakar på huvudet. Till sist lägger han sig och säger, jag vet jag har bästa handen och visar 88, då visar Sammy ett kort, en 10 :P:P:P:P Så var det med det.

:P

 

Dom andra spelarna har en grym respekt för honom nu, hoppas det håller i sig och att det håller hela vägen!!!

 

Heja Sverige!

 

Jag kommer tillbaka senare med mer nyheter.

 

PS. Nej, jag har tyvärr inga % på Sammy, jag tycker ändå det är skitkul och Samy är en ödmjuk och bra kille, även marcus och deras flickvänner är kanon! :P DS

 

vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare i turneringen var det lite peptalk med kathy lieberman och nån svensk ...;).. Hon raisade, och blev reraisad, hon raisade igen och blev reraisad och fick folda med en grym grimas..då kom en liten kommentar lite på skoj lite på alvar från henne, Why cant you Swedes stay overthere in Europe??? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare i turneringen var det lite peptalk med kathy lieberman och nån svensk ...;).. Hon raisade, och blev reraisad, hon raisade igen och blev reraisad och fick folda med en grym grimas..då kom en liten kommentar lite på skoj lite på alvar från henne, Why cant you Swedes stay overthere in Europe??? :P

 

för att fisken är grönare på andra sidan dammen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-11-14 10:35:00

Title: Two Nut Flushes in the Same Hand?

Log: Allen Kessler stopped by to describe a situation that he had never before seen in a $10,000 championship event. Five players saw a flop with three diamonds, and everyone checked to the button, who bet. There was one caller, and everyone else folded. The turn card was a blank, and it again went check-bet-call. The river card was a fourth diamond, and this time the early position player bet out for $1,000, and the player on the button moved all in. The other player called immediately, saying, "I have the ace-high flush." Shocked, the player on the button said, "No, I have the ace-high flush. The early position player showed Ad-10d, and he flopped the nuts. The player on the button showed -- Ac-4d! He misread his hand! Unbelievably, he lost his entire $10,000 in starting chips on a hand that he should have folded on the flop.

 

 

Remember kids, there's no penalty for double-checking your cards!

 

Håll dig undan detta KalleAnka så går det nog bra. :D

 

HEJA!

 

jag fick nästan ont i magen av att läsa det där... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då var det dax att åka tilbaka tillSverige.

Skitkul resa, rekommenderar alla att försöka vinna ett säte till Foxwoods nästa säsong, eller betala in sig :P

 

Sammy var Glad för pengarna och förbannad för han åkte ut.

Vi hade lite party ändå.. 207k e ju hyggligt mycket..

 

Jag avslutade resan vid ett crapsbord och hade en 35 minuters roll så nu kan man åka på ny WPT!!

 

Ha det bäst!

:P:P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...