Gå till innehåll

Inför TSOP 2


Zalon

Recommended Posts

Yo!

 

Det blir så klart en andra omgång av TSOP, även om det inte är aktuellt på några veckor. I den här tråden vill jag ha synpunkter på föregående omgång, förslag och dylikt så jag vet vad jag ska jobba med inför nästa omgång.

 

Sånt som ni gärna får svara på:

Antal events, för många för få? Om för få, vilka events saknades?

Poängsystemet, funkade bra?

Synpunkter på hur saker och ting organiserats?

Nyhetsbrevet, totalt onödigt eller fyller det en funktion? Kunde det sköts på ett bättre sätt?

mm

Blindstrukturen...för snabb/långsam? Ante...onödigt eller bra?

 

Alla inlägg är bra inlägg. Posta på!

 

 

Saker att ändra/kolla på (listan uppdateras kontinuerligt):

*poängsystemet

*spelvarianter

*blindsstruktur

*antal turneringar

*anmälningssystem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en bra idé! :P

 

Tror exakt att 8 events blir lagom.

 

NL Hold´Em Premiär

 

PL Hold´Em

Limit Hold´Em

HU Hold´Em

PL Omaha

Limit Omaha 8 or Better

NL Hold´Em ShootOut

 

Main Event NL Hold´Em

 

Inte nödvändigtsvis denna ordning förutom Premiären och Main Event.

 

Tror inte vi får folk till events som 2-7 eller 7cs tyvärr.

 

Blindsstrukturer osv. Ante är bra. Strukturerna har fungerat bra.

 

Nyhetsbrev: Jag tycker det var intressant även om jag aldrig svarade på något mail, men jag har ju nästan daglig kontakt med dig på msn.

 

Nu det som varit dåligt

 

Poängsystemet får göras om pga. föregående anledning.

 

Och när det gäller spel hemma hos mig, har folk varit ultra dåliga på att plocka efter sig sitt skräp, flaskor, pizza kartonger o dylikt.

 

Sen vad det gäller anmälan så vill jag ha namn på folk som kommer inte Uffe tar med sig 2 eller 3... vill ha namn på 2-3 personerna.

 

Och till slut ge potterna till mig mer...alla verkar göra det svårt för mig :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NorthQ:s idéer för events tycker jag låter mycket bra. Enda frågetecknet för mig är om man måste spela Limit Omaha 8 or Better då jag svävar lite i okunnighet över vad det är. Detta är jag förhoppningsvis inte ensam om.

 

Blindsstrukturerna funkar bra. Är lite nyfiken på om det skulle funka utan antes på slutet av turneringarna, finns det något bra alternativ? Min invändning mot antes är att dom tar tid och ibland uppstår lite knöligheter.

 

Nyhetsbrevet tycker jag var mycket bra och jag skulle till och med kunna sträcka mig så långt att kalla det en av höjdpunkterna under min vecka (I live a very sad life).

 

Poängsystemet funkade säkert bra men jag har ingen aning om hur det var uppbyggt i detalj. Det kändes ganska rimligt med slutställningen och att Hans fick betalt för att han over all var bäst.

 

När det gäller anmälningar så kommer det alltid finnas personer som ger besked sent och eventuellt ändrar sig i sista stund. Om någon har någon lösning på det här är den väldigt välkommen att skriva det. Jag har inga problem med att namnge eventuella personer jag tar med mig :)

 

Tror att det var allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NorthQ:s idéer för events tycker jag låter mycket bra. Enda frågetecknet för mig är om man måste spela Limit Omaha 8 or Better då jag svävar lite i okunnighet över vad det är. Detta är jag förhoppningsvis inte ensam om.

 

Jag ska försöka behandla alla svar ordentligt när vi fått lite fler inlägg, men jag börjar lite smått redan nu.

 

Limit Omaha 8 or better är ett annat namn för Omaha high/low. 8 or better är gränsen för vad som kvalificeras som en låghand (man kan ha 8-low men inte 9-low). Om det finns intresse så kan jag utveckla senare...

 

Blindsstrukturerna funkar bra. Är lite nyfiken på om det skulle funka utan antes på slutet av turneringarna, finns det något bra alternativ? Min invändning mot antes är att dom tar tid och ibland uppstår lite knöligheter.

 

Ante körde vi med för att jag ville att folk skulle vara mer aktiva (om man förlorar en del av sin stack i varje hand så kan man inte vara passiv hur länge som helst). Lite för att undvika att folk skulle folda till sig TSOP-poäng och cash. Jag håller dock med om att det strulade lite. Det här blir en avvägningsfråga, men jag är helt klar öppen för att avskaffa anten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hängde inte med på varför poängsystemet ska ändras, annars var det bra kritik.

 

Du berättade ju för mig dagen innan TSOP 1 Main event att det var buggat med fördelningen, vill inte berätta mer för andra som kan läsa detta mess men du borde ju veta vilket problem vi pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hemligt fördelningsproblem låter ju väldigt spännande...

 

Tack för infon om Omaha H/L. Spontant (eftersom jag inte kan tidigare nämnda spel) så skulle jag föredra dealer´s choice med NL Hold'em, PL Omaha och 7cs istället. Tror inte att det skulle locka färre spelare, snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vad NorthQ snackar om nu. Vi gjorde lite justeringar på poängsystemet innan main eventen, eftersom det då var möjligt för i stort sett vem som helst att vinna leaderboarden (vilket kändes ganska poänglöst). Dessa ändringar påverkade inte tidigare poäng som delats ut.

 

Med facit i hand var main eventen värd lite för mycket ändå, och jag kommer nog göra ytterligare justeringar i poängsystemet. Men vi kommer i grund och botten köra på ungefär samma system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, vi bockar och bugar för att jag inte blev bortspankad från min vinst från leaderborden när jag hade placerat mig i alla events utom 2 =)

 

Sen ska vi tala tyst om min bedårande 21:a plats i Maineventen

 

Men vaffan, man siktar ju på top 95% liksom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker TSOP har dålig utformning och är allmänt dålig. Inte tillräckligt med prisplatser helt enkelt. Borde vara flera spelare som hamnar i pengarna... Iallafall på typ maineventet...där borde den där buffe typ portas och topp 5 borde fått betalt.....I övrigt så har jag inte så mycket att säga...Har helt enkelt varit sjuk i alla tsop event och varit tvungen att rasta väldig mycket och med tanke på blindsstrukturen så finns det aldrig några marker kvar för mig efter mina raster... Det är väl inte heller så bra....Sen borde inte maria fått vara med på PLO för det var inte rätt

Tycker hon borde portas därifrån liksom buffe från maineventet.....Typ bara blir badbeatad hela tiden....Inge roligt att spela då lixom.....Jag hoppas jonas tar del av den här konstruktiva kritiken :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker TSOP har dålig utformning och är allmänt dålig. Inte tillräckligt med prisplatser helt enkelt. Borde vara flera spelare som hamnar i pengarna... Iallafall på typ maineventet...där borde den där buffe typ portas och topp 5 borde fått betalt.....I övrigt så har jag inte så mycket att säga...Har helt enkelt varit sjuk i alla tsop event och varit tvungen att rasta väldig mycket och med tanke på blindsstrukturen så finns det aldrig några marker kvar för mig efter mina raster... Det är väl inte heller så bra....Sen borde inte maria fått vara med på PLO för det var inte rätt

Tycker hon borde portas därifrån liksom buffe från maineventet.....Typ bara blir badbeatad hela tiden....Inge roligt att spela då lixom.....Jag hoppas jonas tar del av den här konstruktiva kritiken :(

 

 

hahahahaha, Bad beaten mot Ulf var förståts tung men var det verkligen bara 4 priser...? kanske va så...minns inte...men du åkte väl ändå som sexa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woot!?!?!

 

Jag kan möjligen hålla med om att Thörne ska få fler raster. Inte konstigt att han mår dåligt efter att ha ätit sin sjuka "yoghurt"... Gällande min portning på main eventet känner jag mig jäkligt tveksam men om majoriteten förespråkar det så visst. Ett annat förslag för att släppa gnäll från Thörne är ju annars bara att vi ger pris till den platsen han kommer på i varje turnering. Det lär ju ändå inte messa upp topp tre fördelningen liksom... Det räcker med alla lägger in en femma innan varje turnering till en fin liten pott. Den skulle vi kunna döpa till "Det-är-så-synd-om-Thörne-på-alla-sätt-och-vis-potten" eller nåt i den stilen.

 

Tala om konstruktiv kritik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...