Gå till innehåll

NLT - Floppat set


Fedorov

Recommended Posts

Tror nog jag tog i för mycket på turn, vad tycker ni? lol höjde ofta preflop. Trodde nog han satt med Ax(därav bettet på turn) Skulle jag ha reraisat preflop..?

 

Game # 010,511,367 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Seville"

Game ended Monday 2004-Sep-13 10:00:42 PM GMT

 

Players:

TottoRBK (EUR 77.50 in seat 1)

lochman (EUR 296.25 in seat 2)

_Mason (EUR 108.00 in seat 4) JAG :twisted:

alphabott (EUR 21.00 in seat 5)

star11 (EUR 81.00 in seat 6)

jjuice (EUR 32.00 in seat 7)

lol (EUR 396.00 in seat 8)

 

Dealer: TottoRBK

Small Blind: lochman (0.50)

Big Blind: _Mason (1.00)

 

_Mason was dealt: Tc - Ts

 

alphabott Call (1.00)

star11 Fold

jjuice Fold

lol Raise (11.00)

TottoRBK Call (11.00)

lochman Fold

_Mason Call (10.00)

alphabott Fold

 

Flop Th - 6h - Ad

 

_Mason Bet (7.00)

lol Call (7.00)

TottoRBK Fold

 

Turn Th - 6h - Ad - As

 

_Mason Bet (37.00)

lol Fold

_Mason Payback (37.00)

 

_Mason didn't show hand

 

_Mason wins: EUR 46.50

Rake: EUR 2.00

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att betta ut 7E (en fjärdedel av potten?) på den floppen tycker jag verkar lite konstigt, verkar ju som du ber om en call. Jag skulle nog checkcallat och bettat ut på turnen eller slowplayat till rivern. Eller bettat mer på floppen. Allt beror väl som vanligt på motståndet och deras bild av dig om de är tillräckligt närvarande för att han en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nästan säkert inte höjt preflopp, om inte din motståndare är helt dum i huvudet och kommer syna en stor höjning med mycket sämre händer (såsom 66, A9, mm).

 

Eftersom han höjde preflopp så har han troligen antingen ett par eller ess, om han har ess så kommer du antagligen få action av honom även om du betar upp runt pott, om han inte har ett ess så kommer du antagligen inte få så mycket action oavsett vad du gör. Det finns också en möjlighet att han spelar två stora suitade kort och dom bör du göra det hyffsat dyrt för eftersom han kan dra både till färg och stege. Och med 40 i potten och 7 för att syna så har han sjukt bra pottodds, antagligen tillräckligt bra för att dra till KQ utan färgdrag i hopp om att busta dig när han träffar (för du kommer väl ha lite svårt att bli av med TTT även om ett J träffar?). De enda händer som synar ditt tomtebet och inte skulle synat ett rejälare bet är sådana som du inte vill ska syna för så lite pengar. Så jag tycker att du kan ge honom en chans att beta sitt ess själv eller att få in en färg eller stege.

 

På turn så har du ju träffat din kåk, så där kan du ju lika gärna beta lite igen eller checka. Har han ett ess så åker pengarna in oavsett vad du gör, och har han inte det så kommer du ha väldigt svårt att få betalt på en så här skrämmande bräda.

 

Så du slowplayade när du hade en sårbar hand som kunde dö av ett flertal kort och du spelade fort med en hand som bara är rädd för ett fåtal kort i leken. Det är tvärtom du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden var i hur stark hand motståndaren kan väntas ha och hur rädd denne kommer vara för brädan. I ditt exempel så har du två av essen vilket gör att det blir mycket färre händer för dina motståndare att bli upphetsade över och beta jättemycket. I fedorovs fall så finns det gott om möjligheter för någon att ha triss i ess, vilket är en hand som många tomtar kommer gå igång ordentligt på.

 

Alternativt är min analys en aning inkonsekvent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...