Spinx Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Det har visat sig att jag har stora problem HU, eller iaf. min statistik säger det så jag tänkte nu försöka få bukt med problemet. Av 31st spelade turneringar så har jag 1st 1:a plats, 6st 2:a platser, 1st 3:e och 2st 4:e. Jag har trotts allt vunnit en hel del på mitt spel då ROI ligger på 58% men statistiken pekar på att HU-spelet borde gå att förbättra. Några generella tips och taktiker tas gärna emot. Just nu spelar jag ganska löst och aggresivt HU, kanske för löst? Citera
Sommar Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Alltså 31 turneringar är ju rätt lite att dra några slutsatser på... För att träna HU är det väl bara att lira lite HU? Har inget bättre tips direkt Citera
Spinx Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 vassego Stämmer ganska bra in på mitt spel, jag är dock nog i lösaste laget/för aggresiv. Ska försöka koncentrera mig bättre redan när det blir finalbord så kanske man kan skaffa sig en bättre read på fi tills sluttampen. Tack för tråden! Citera
Tedilito Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Tja spinx, jag hade samma problem HU. Det du ska göra är att skapa en image först att du bara raisar bra kort. folda några händer å ge han blinds för att visa att du faktiskt kan lägga dig, sen beror det på hur tight spelaren du möter är. Är den du möter svag så spela aggresivt, om han bara är allmänt bra spelare så spela tight. Man får inte vara rädd HU, man hamnar lätt i ett läge där den andra totalt dominerar då brukar jag vänta på att se en K eller A i handen sen ställer jag in. då brukar den andra fatta å spela lite tightare. Citera
Recommended Posts