Gå till innehåll

Studiematerial för NL Texas matematik?


gfs86

Recommended Posts

Har letat runt på forumet och googlat efter NL Texas Holdem efter mattematiken bakom de hela från grunden till en avancerad nivå.. Kollat lite i Holdem brain,men om jag förstog rätt så va de för FL eller liknande?

:cry: Kan jag hitta någon sida/skola/pdf. där jag lär mig matten från grunden? Jag tänkte köpa en ny bok med lite mer avancerad matte som ligger bakom Texas Holdem NL,men innan de så tänkte jag försöka hitta nått på nätet innan?

 

* Pillar på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får lägga upp det hela i olika if-then-satser, det är åtminstone ett sätt att göra det på.

 

Förklara gärna närmre Johan.

 

Eh, ok ska försöka, säg att du valuebetar rivern efter att det checkats till dig:

 

Om jag betar pott här kommer Fi syna med 60% av sina händer varav jag slår 70%.

 

30% av tiden (eller sina händer, det är samma sak) kommer han folda och enbart med händer slår.

 

10% av tiden kommer han höja all-in för ytterligare ett pottbet och 80% av de händerna slår mig.

 

Vad blir EV:et här för ett bet här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med på EV och matten där. men du skrev något om att lägga upp

det i if-else satser, det var DET jag var nyfiken på...

Har du lust/ork att förklara?

Det var kanske dåligt uttryckt av mig, jag menade att man skulle lägga upp en struktur där man tar upp alla möjligheter (man blir oftast tvungen att förenkla rätt hårt här) från beslutspunkten man är på. Alltså om (if) han gör x så (then) tjänar jag y. Och sedan vikta alltihopa efter vad man bedömmer som sannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...